Nu Online
Momenteel zijn er 490 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wettelijke trouw stadhuis Mechelen

26-4-2012 22:12:08
Dag allemaal, Wij trouwen volgend jaar in de zomer. Ik heb al eens geinformeerd bij het stadhuis in Mechelen en zij lieten mij weten dat we dit pas een jaar op voorhand kunnen vasleggen. Nu vroeg ik mij af of je bv. een uur mag kiezen waarop je wilt trouwen (tss half elf en half een dan), en of er een receptie achteraf aangeboden wordt door de stad. Ook, mag je hier de plechtigheid wat persoonlijker maken door eigen liedjes te kiezen enzo? Bedankt voor de info! Sofie

Sofie
6-7-2013
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1737

heidi
16-6-2012
 Meld misbruik26-4-2012 22:17:06

Hallo sofie,

ik weet niet juist hoe het in mechelen zit,
maar bij ons mocht je pas een half jaar op voorrand gaan zeggen van dan trouw ik en dat uur ( waren natuurlijk precies 6 maand op voorrand daar ) door dat ik echt wou om 13u trouwen ,
bij ons kan je alle uren kiezen die je wilt, maar je moet betalen als je buiten openingsuren gaat van het stadhuis, daarbij dat wij 100 euro moeten betalen hiervoor,
bij ons word er geen drank aangeboden,na ons wettelijk huwelijk, dat stond in mijn papieren die ik mee heb gekregen,( is er ook verboden )
wij zijn ook 3 maand van te voren nog eens daar geweest, en dan moet je eigenlijk pas betalen ( trouwboekje )
Qua liedjes enzo weet ik eigenlijk niet hoe het zit, kun je beter als je voor eerste keer gaat eens navragen hoe het juist werkt,
weet dat het bij ons maar maximum 30 min mag duren :)

groetjes
hoop je toch iets verder geholpen te hebben :)

Vanessa
2-6-2012
 Meld misbruik26-4-2012 22:53:34

Wij trouwen ook in Mechelen.
Je mag een jaar op voorhand al een datum reserveren, maar de echte huwelijksaangifte is ongeveer 6 maand op voorhand. Je kunt ook geen tijdstip kiezen. Dat volgt elkaar gewoon op.

Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik26-4-2012 22:58:59

Bedankt allebei voor de info :) Vanessa: is er iets van receptie geregeld achteraf? Hoe gaat dat dan praktisch in zijn werk? Iedereen moet er op een bepaald uur zijn, en dan 'first come first serve'? Spijtig dat je geen uur kan reserveren! Groetjes, Sofie

Vanessa
2-6-2012
 Meld misbruik26-4-2012 23:03:25

Inderdaad. Als je een datum kiest en er is die dag nog niemand, dan ben je de eerste aan de beurt die dag.
Heel spijtig. Wij trouwen om 11 uur, we hadden liever wat later gehad, maar ja.
Goh receptie weet ik niet. Hebben we eigenlijk niet voor gehoord. Geloof dat ze daar wel een zaaltje voor hebben ginder, maar die zul je wel moeten reserveren neem ik aan.

B.

Meld misbruik26-4-2012 23:04:32

Mechelen is ... binnen en buiten. Afhankelijk van de dag die je wil trouwen, moet je een bedrag betalen voor boompjes, rode loper en dergelijke dingen.
Receptie ... vrees ik voor
eigen liedjes, persoonlijk maken ... njet
een uur kiezen ... wederom vrees ik voor

nadeel van in een stad te trouwen.

Sofie
6-7-2013
 Meld misbruik27-4-2012 8:49:49

Ja, dat is idd het nadeel aan in een stad trouwen ... maar ja, geen andere keuze hé :)

We zouden graag 6/7/2013 trouwen, en dachten dit dus 6/7/2012 direct te gaan melden, maar als we dan als eeerste op de lijst komen is het misschien beter van wat te wachten. Maar natuurlijk is het dan te hopen dat die datum niet ineens volzet is...

Weet ook nog niet of we wel een receptie gaan doen, maar ik vraag me af wat je dan moet doen met mensen die speciaal komen naar het stadhuis, die kun je dan natuurlijk niets aanbieden (het feest is bij ons pas in de avond) ... wat dachten jullie dan te doen? Eventjes praten met de gasten en dan verdergaan?

groetjes,
Sofie

Sophia

Meld misbruik27-4-2012 20:16:12

inderdaad:
- eerste persoon die die dag wil trouwen (dus de eerste die voor die dag aangifte doet) kan een uur kiezen (wel tijdens de "normale" uren), ben je niet eerst dan moet je volgen (ervoor of erna)
- geen receptie - wel een ceremoniemeester die je binnen en buiten leidt, maar meer dan 15 minuutjes krijg je niet
- geen liedjes volgens mij, het enige dat ze vragen is of er ringen worden uitgewisseld

Sarah
16-6-2012
 Meld misbruik29-4-2012 13:59:58

Wij trouwen binnenkort in Mechelen, en wij zijn exact 1 jaar op voorhand ons uur gaan vastleggen. Het is inderdaad zo dat de eerste die voor die dag reserveert, een uur kan kiezen. De koppels die later komen moeten aansluiten bij de uren die al gereserveerd zijn (vlak ervoor of vlak erna). Omdat ik graag de keuzevrijheid had, hebben wij gezorgd dat we 16/06/2011 's morgens op de stadsdiensten waren, en wij waren effectief eerst en hebben dus kunnen kiezen.

Ons hebben ze verteld dat je muziek mag kiezen voor tijdens jouw '15 minutes of fame'. Dan moet je op voorhand een CD'tje met de muziek gaan afgeven zodat ze dit kunnen 'inoefenen'.

Van een receptie werd er niet gesproken. Een eigen tekstje ofzo wordt ook niet gedaan, omdat alles binnen die 15 minuten moet kunnen gebeuren.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...