Nu Online
Momenteel zijn er 316 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ring ??

27-4-2012 9:31:08
Vanavond is het zover !!!!!
nu aan welke hand zetten jullie de ring ????

Annalisa
27-4-2012
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 611

Wendy
1-12-2012
 Meld misbruik27-4-2012 9:33:11

Normaal draag je de trouwring langs de kant van je hart. Dit wil zeggen links.
Maar heel vaak kiezen de koppels de hand die ze het gemakkelijkst vinden.

Geniet ten volle van je dagje

tima
8-9-2012
 Meld misbruik27-4-2012 9:35:18

ik links hebben ze dit niet voordien gevraagd toen je de ringen kocht ? sommige dragen links voor het hart , andere omdat het in hun streek zo is (in sommige streken is het rechts) andere kiezen voor gemak (sommige kunnen ringen beter rechts verdragen (of voor het werk)of links)
en alvast proficiat

An
18-5-2012
 Meld misbruik27-4-2012 9:38:50

Ik ga rechts dragen. Maar dat hangt af van de ringmaat die ze hebben afgenomen he. Mijn verlovingsring die ik links draagt, past niet aan mijn rechterhand want er zit een verschil van 2 maten op...

Proficiat! Geniet ervan :).

Patricia
2-6-2012
 Meld misbruik27-4-2012 10:13:04

Annalisa,

Wij dragen hem ook links omwille van "het hart" maar daar is toch geen enkele verplichting toe. Draag hem waar die het beste zit, hoe het het best aanvoelt... ga af op je gevoel, daar "moet" je hem dragen en zit hij juist .

Alvast een hele dikke proficiat en geniet van je dagje!

Groetjes,

Marijke
6-7-2012
 Meld misbruik27-4-2012 11:01:36

Hier links, idd kant van het hart, de verkoopster in de juwelier zei dat het links hoort, heb al gelezen dat ze hem in Antwerpen rechts dragen.

Groetjes Marijke

Stefanie
28-7-2012
 Meld misbruik27-4-2012 11:26:02

Je kan eigenlijk kijken naar 2 dingen:

Kijk je naar het religieus aspect is het voor katholieken links en voor protestanten rechts
.
Kijk je naar de regio hangt het ervan af:
West- en Oost-Vlaanderen: links
Antwerpen en Vlaams-Brabant: rechts
In Limburg is er blijkbaar een mix :-)

Maar bovenal: draag hem waar jullie hem willen dragen, dat is het belangrijkste ;-)

Groetjes en veel plezier!!

Tabita
22-9-2012
 Meld misbruik27-4-2012 12:02:27

wij gaan hem links dragen :-)

Kelly
25-5-2012
 Meld misbruik27-4-2012 12:40:53

Wij ook links.
Hebben ring bij het aankopen ook gepast aan linkerhand, dus omwisselen zal niet lukken aangezien uw vingers van uw schrijfhand (bij ons dus rechts) meestal dikker is.

Tinneke
16-3-2012
 Meld misbruik27-4-2012 14:51:20

Bij ons is het rechts. Volgens mij maakt het ook niet veel uit. Ik heb altijd mijn ringen rechts aan, dus moest ik hem nu ineens links gaan dragen zou heel raar voelen.

Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik8-5-2012 17:05:11

Wij hebben gewoon gekozen wat het beste aanvoelde...

Ikzelf heb al jaren een ring aan mijn ringvinger van mijn rechterhand en aan de middelvinger van mijn linkerhand, dus daarom was het voor mij het meest logische dat ik mijn trouwring rechts zou dragen, omdat ik iets anders gewoon niet zou verdragen...
Mijn man heeft beide kanten geprobeerd, maar hij vond links comfortabeler (omdat die dan bv. minder in de weg zit, want hij is rechtshandig), dus hij draagt zijn trouwring links...
Het romantische hieraan is dat als we naast elkaar lopen, loop ik meestal links en hij rechts, dat is iets dat gegroeid is doorheen de jaren... Bijgevolg zijn onze ringen dus nu bij elkaar als we elkaar een hand geven, iets wat nooit kan als je hem aan dezelfde kant draagt ;)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...