Nu Online
Momenteel zijn er 231 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

de eretafel ...

29-4-2012 15:21:13
We hebben een tafelschikking gemaakt voor de hele zaal. De genodigden krijgen een tafel toegewezen en mogen kiezen waar ze dan plaats nemen aan die tafel.

Maar aan de eretafel wil ik het net iets anders en we zitten een beetje vast. We zitten met 10 volwassenen en 2 kids (onze jongste zal al niet lang aan tafel blijven zitten omdat hij vroeg zal slapen, onze oudste zal een beetje langer aan tafel zitten maar ook niet de hele avond).

Ter info: de feestzaal heeft enkel lange tafels en ronde tafels. Moesten ze een ovale tafel hebben, dan was ons probleem opgelost maar dat hebben ze dus niet :s. We moeten dus kiezen voor de lange tafel want de ronde is te klein. Wat is nu het probleem.

Ik wil dus in het midden van die lange tafel zitten samen met mijn ventje. Naast mijn ventje zijn moeder en vader, naast mij mijn vader en mijn moeder. Aan de overkant wil ik mijn getuige hare man over mijn moeder zetten en dan mijn getuige daarnaast. Ik wil dat de vrouw van mijn ventje zijn getuige over mijn schoonvader zal zitten en de getuige over zijn moeder. Over ons zouden we de de kids kunnen zetten maar dan zitten die dus tussen de getuigen en dat vind ik niet goed.

De andere optie is dat de kids uiterst rechts op het hoofd van de tafel zitten. De babysit zit dan in de buurt met haar man. Maar dan zitten we met het probleem dat wij dus weer in het midden zitten met onze ouders naast ons, en dan hebben we ofwel een gat over ons ofwel als onze getuigen naast elkaar zitten, dan zit er niemand over mijn moeder en dus ook niemand over zijn vader ... Zo raar om te zien!

Ofwel moeten wij in het midden zitten, mijn pa naast mij en mijn moeder op het hoofd van de tafel met onze oudste naast haar. Naast mijn ventje zijn moeder en op die hoofd van de tafel onze jongste met naast mijn schoonvader. Dan heeft niemand het probleem dat er niemand over hem of haar zit, snapte :-). Maar dat de koppels da niet echt naast elkaar zitten stoort mij een beetje (want de ouders zitten in een hoek).

Ik wil bijvoorbeeld niet hebben dat mijn vader over mijn moeder zit en de getuigen dat ook hebben met hun partner.

Alez, ik ben benieuwd naar jullie reacties, ideetjes en meningen want ik vind dit moeilijk hoor. De tafelindeling ging veeeeeel makkelijker dan die van de eretafel lol

Bettina
12-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 668

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik29-4-2012 20:12:59

Ik zou het laatste doen denk ik, ookal zitten de ouders dan in een hoek.
Of je zou jullie kinderen direct naast jullie moeten zetten (aan beide kanten 1) en daarnaast pas jullie ouders. Als de kinderen dan zijn gaan slapen, kunnen jullie ouders altijd nog opschuiven.

An
9-6-2012
 Meld misbruik29-4-2012 22:26:19

Wij hebben een eretafel van 10 personen waarbij mijn verloofde en ik naast elkaar aan het hoofd zitten, aan mijn kant zit dan: pa, ma, getuige, vriend van getuige. Bij mijn verloofde zijn kant is het dan: ma, pa, getuige, vriendin van de getuige.

Misschien is dat een optie voor jullie, met dan een kindje aan elke kant van de tafel? Je zit dan wel niet in het midden van de tafel.

Bij ons zei de zaal dat deze indeling gebruikelijk is voor de eretafel...

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik30-4-2012 13:34:26

En als je 2 (of 3 ?) lange tafels met de lange zijden tegen elkaar zet, zodat je met bredere tafel-uiteinden kan werken en daar dus meer dan 1 of 2 personen kan plaatsen ? Is dat geen mogelijkheid ?

Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik8-5-2012 16:26:28

En als je nu de getuigen naast jullie zet, jullie kinderen recht over jullie en de ouders en schoonouders naast de kinderen?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...