Terug naar overzicht
hmm dat is wel heel lang. Nu je kan wel boodschappen doen maar dan geen dingen kopen die moeten vers blijven. OF zoek een fitness centrum ofzo voor tijdens de middag. Misschien ook eens horen wat de andere mensen zo tijdens de middag doen? ik zou zeker tot het einde meedoen met de sollicitatie en dan op het einde nog kijken of je het nog ziet zitten enz. ik zou er persoonlijk niet zooo hard over vallen, afhankelijk van de mogelijkheden smiddags.
Hey, ik ben ook sinds deze week werkloos -ben eindelijk weg!-. Maar soit, ik had dus ook een uur pauze. Het lijkt lang, maar de tijd vliegt best wel voorbij. Ik had kei leuke collega's, dus soms gingen we uiteten of iets drinken of we waren gewoon een uur aan een stuk door aan het praten, boekjes lezen, klagen,... De tijd krijg je dus om, maar je komt in een nieuwe omgeving terecht waar je -niemand?- kent... Dat komt wel met de tijd. Ik zou me geen zorgen maken over die lange pauze. Het is een job die je volledig aanspreekt! Ik zou er voor gaan, een uur en 15min. is erg lang, maar je moet nu beslissen wat voor jou belangrijk is: een leuke job met een te lange pauze of een andere job...
Hey Aurelia,Ik heb ook 'n uur pauze. 1x/week ga ik iets eten met 'n vriendin over de middag in 'n bistro'tje die tussen ons beide firma's in ligt. Ik ga ook regelmatig boodschappen doen over de middag (eten, bank, ...). En soms werk ik ook gewoon door.Als dit het enige "minpuntje" is...zou ik die job niet laten schieten, daarvoor. Je zal die pauzes snel gevuld krijgen.
HoiWij hebben officieel maar een half uur pauze...maar vaak zijn we zo aan het tetteren (we werken met allemaal vrouwen op kantoor) dat we de tijd helemaal uit het oog verliezen en soms wel een uur tot 1,5uur aan de lunchtafel zitten (onze baas inclusief). Mijn werk is daar gelukkig heel flexibel in: soms ben ik op de baan en eet ik snel mijn boterhammen op in de auto, soms zitten we dus lekker lang aan tafel, soms kan het ook zijn dat ik met een vriendin die in de buurt werk afspreek en daar samen mee ga lunchen, soms doe ik iets voor mijn privé (bv. toen we aan het bouwen waren moest ik vaak even naar huis om de bouwvakkers binnen te laten), en andere keren lunchen we wel gewoon een half uur. Voor mijn baas maakt het allemaal niet uit zo lang ons werk maar gedaan is, is het voor haar allemaal goed. Langs de andere kant doe ik in ruil vaak ook thuis nog wat voor het werk (bv. 's avonds nog snel een belangrijk verslag afmaken) ..dus alles effent zich dan wat uit.Maar kortom op een uur en een kwart kun je dus van alles doen! En misschien valt er ook wel over te onderhandelen? Misschien kun je afspreken dat jij graag een half uur wil lunchen en zo dan ook 3 kwartier eerder naar huis kunt?Hopelijk ben je iets met de tips!Lieve groetjesChantal
voor een lange pauze, zou ik de job zeker niet laten schieten. Als dit het enige is, DOEN! en ik zou graag een uur middagpauze hebben, want dat half uurtje nu, is veel te snel om voor een trage eter als ik.
Ik woon op een 25-tal minuten rijden van mijn werk. In principe heb ik minimum een halfuur pauze, collega's van mij die vlakbij wonen zijn vaak een uur naar huis om te pauzeren. Hier is alles gelukkig heel flexibel: ik eet terwijl ik werk en zo kan ik vroeger naar huis!