Nu Online
Momenteel zijn er 803 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Recente ervaringen zaal Den Lavaar in Heusden-Zolder?

3-5-2012 18:13:57
Ik lees hier al een paar weken mee, en heb al een paar keer gereageerd, maar bij deze mijn eerste 'eigen' bericht! Voila, de kop is eraf. :-)

We zijn een aantal trouwzalen gaan bezoeken, waarvan de eerste ons meteen heel goed aanstond: Den Lavaar in Heusden-Zolder. Na verschillende bezoeken aan andere zalen, bleef Den Lavaar eigenlijk altijd bovenaan het lijstje staan. Ik heb hier op het forum al eens ervaringen met die zaal opgezocht en ook een paar topics erover gevonden, maar die waren vaak al twee, drie, vier jaar oud. Heeft iemand recent nog ervaring gehad met die zaal? Zelf feest gedaan of naar een feest geweest? Wij willen hier onze knoop bijna gaan doorhakken, dat we van die eerste stap al af zijn...

mona
27-7-2013
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 3183

Lien
28-9-2013
 Meld misbruik3-5-2012 20:07:34

Dag Mona,

Wij hebben voor deze zaal gekozen. Hebben een 5tal zalen bezocht en uiteindelijk voor deze zaal gekozen vermits de duidelijke uitleg en de zekerheid dat alles tot in de puntjes in orde komt. Het leuke is dat je nog zoveel zelf naar je hand kan zetten (zowel stoelen,tafels, decoratie als de menukaart wat aanpassen)
We hebben hier op het forum ook al informatie gevraagd en telkens bleek dit toch goed te zijn.

Ik zou zeggen: go for it ;)

Melissa
30-6-2012
 Meld misbruik4-5-2012 8:56:52

Hey Mona

Ik neem aan dat je bij de mensen van Taste Catering hebt samengezeten voor deze zaal? Wij werken ook met hen samen, maar op een andere locatie: Monnikenhof in Heks.

Wij hebben voor hen gekozen, net zoals Lien hierboven al zei, voor de duidelijke uitleg en omdat we echt het gevoel hebben dat alles in orde zal zijn!

We zijn ook al enkele keren in Den Lavaar geweest en we blijven dit een mooie zaal vinden, alleen wat te klein voor ons aantal genodigden...!

Groetjes
Melissa

mona
27-7-2013
 Meld misbruik4-5-2012 9:04:38

Ja, we hebben de hele uitleg van Taste Catering gehad, en hadden daar inderdaad een goed gevoel bij, het gevoel dat alles in orde zou zijn inderdaad, ze zorgen voor alles.

Ik heb per mail nog eens een prijsberekening gevraagd voor een formule die ietsjes afweek van de brochures, als de prijs meevalt gaan we toezeggen en een voorschot betalen.

Dorien
9-6-2012
 Meld misbruik4-5-2012 13:48:56

Hey Mona, wij trouwen binnekort in de Centrale op het marktplein, niet in de badzaal. Wij zijn ook héél tevreden van Taste Catering net om dezelfde reden als hierboven door Melissa worden aangehaald. Irene&Tom doen dat supergoed en ALLES kan. Vraag het bijna onmogelijke aan hen (vinden ze een uitdaging),en ze zullen hun uiterste best doen om het waar te maken voor jullie!
Altijd welkom om eens te komen piepen, 9 juni in de grote zaal boven :-)

mona
27-7-2013
 Meld misbruik4-5-2012 14:38:16

Vrienden van ons zijn ook getrouwd in de Centrale: prachtig imposant gebouw hè! Maar zoveel volk gaan we waarschijnlijk niet hebben, waarschijnlijk gaat het een aantal tussen de 100 en 130 worden, dus dan is Den Lavaar groot genoeg en een toch wat prijsbewustere keuze. Alleen slaat om de zoveel tijd toch ook weer de twijfel over het 'keldergevoel' toe, zeker omdat we midden in de zomer trouwen. Stel dat het een mooie warme zonnige dag is, een mooie zonsondergang, het is zomer dus het blijft lang licht... en dan zit je eigenlijk in een 'kelder' te eten. Wel een stijlvolle kelder, maar je blijft op niveau -1 zitten. Ze hebben nu wel een buitenruimte in dolomiet aangelegd, met drie bomen erin en bloembakken rondom, dus je hebt wel de mogelijkheid om buiten te gaan, maar 't is dan toch telkens trapjes op en echt 'weg' uit de zaal... Je hebt ook de twee patio's/binnentuinen die langs de zaal lopen, maar die zijn toch niet echt 'openlucht'.

Maar zo is het met elke zaal wel iets, heb ik het gevoel. Te veel trapjes tussen buffet en eetzaal, twee aaneensluitende zalen in plaats van één grote, te eighties/te fermettestijl, parochiezaal of buurtzaal van een CC heeft ook niet altijd veel stijl, een alternatieve locatie zoals tent/loods/schuur brengt weer zoveel regelwerk voor jezelf mee (catering apart, stoelen en tafels apart, dj apart, sanitair voorzien, elektriciteit...) Hm, misschien voel ik me toch nog niet zeker genoeg om de knoop al door te hakken, maar wat gaat het dan wel worden? Als je zes, zeven zalen in de buurt gezien hebt, dan heb je het toch bijna gehad hè? Ik wil ook geen half uur rijden tussen trouw- en feestlocatie.

mona
27-7-2013
 Meld misbruik8-5-2012 11:10:56

Allez, vandaag mogen we de prijsopgave van Den Lavaar verwachten voor een combinatie van buffetten en desserts die we uitgekozen hadden. We hebben ondertussen ook al een optie op onze datum. Ik ben benieuwd! Ik heb nu toch het gevoel dat dit onze zaal gaat worden...

kim
24-5-2014
 Meld misbruik24-3-2013 22:56:54

Mag ik eens vragen hoeveel het ongeveer kost voor de lavaar, met hoeveel personen en wat voor eten?. Ben zelf nog maar net begonnen met de zoektocht en zoek iets in de buurt van heusdenzolder.

mona
27-7-2013
 Meld misbruik25-3-2013 6:41:50

Hier krijg je een idee van mogelijkheden van eten met prijzen: http://www.tastecatering.be/

Zaal is geloof ik 500 euro, tenzij je met minstens met 80 of 100 (?) bent, dan is de zaal gratis. Ik geloof dat je met 100 moest zijn om de zaal gratis te hebben. Wel eens de moeite om af te spreken en eens te gaan kijken hoor.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info