Nu Online
Momenteel zijn er 742 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Afhuren strand?

3-5-2012 21:33:25
Hallo,

Mijn vriend en ik hebben elkaar leren kennen aan zee, daarom zouden we het ook erg leuk vinden om een strandfeest te organiseren voor ons huwelijk We vroegen ons af of het mogelijk is om een stuk strand af te huren. Zo ja: heeft iemand hier ervaring mee? En in welke kuststad zou dit mogelijk zijn?

Alvast bedankt!

Stefanie
23-8-2014
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1608

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik3-5-2012 22:11:53

Praktisch niet haalbaar denk ik.
Op welke "vloer" zal er een dansfeest zijn?
Sanitaire voorzieningen?
Verwarming of regenbescherming?
Electriciteit?
Van waar moet het eten en drinken komen?
Geluidsoverlast?
......enz

grtz www.discovideo.be

Lies
18-8-2012
 Meld misbruik3-5-2012 22:23:02

In Knokke zijn er veel restaurants die dat doen hoor, en veel die een eigen stuk strand hebben, ik zou gewoon eens gaan wandelen op een droge dag, en het gewoon gaan vragen daar :) Succes, Enneuhm, nooit je dromen opgeven hè ;)

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik3-5-2012 22:24:30

Met behulp van google kwam ik dit tegen: http://www.trouwenophetstrand.be/
En anders misschien in Nederland? (als dat niet te ver is) Daar heb je vaak "strandpaviljoens", een soort tavernes op het strand. Als je zoiets zou kunnen afhuren, heb je een zaal, maar toch op het strand.

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik4-5-2012 7:13:04

ik denk dat het op zich wel haalbaar moet zijn, keertje horen bij verschillende kustgemeentes. Maar hou wel rekening met veel infrastructuur kosten als je dat wil doen. Je hebt een vloer nodig, wc's, tafels,... hiervoor zou ik toch wel al een weddingplanner aannemen, als je dat allemaal zelf moet regelen. Ook moet je rekenen met geluidsoverlast en de praktische aansluitingen.
Ik ben vroeger naar fuiven geweest op het strand van oostduinkerke, dat was altijd wel fun maar wel toen georganiseerd door de gemeente zelf

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik4-5-2012 9:44:39

Ik ben ooit in Middelkerke naar een 'fuif' geweest op strand.
Daar had de organisatie een open tent mogen zetten, met houten vloer, wc-hokjes enz.
Ik denk dat het practisch dus wel mogelijk moet zijn...

Misschien inderdaad eens denken aan restaurants die je zouden kunnen helpen?
Dan heb je ineens de tafels, bediening enz...

Mieke
27-4-2013
 Meld misbruik4-5-2012 12:50:37

hey Stefanie,
ik weet niet van welke regio je bent maar inNieuwpoort kun je 'Windekind' afhuren.
Dat is de surfclub en ligt direct aan het strand.
(Er zijn daar al verschillende evenementen geweest dus lukt een trouw misschien ook..)
Misschien dat je dit in andere gemeenten ook kan.
Groetjes

Elke
3-8-2012
 Meld misbruik4-5-2012 17:30:00

Als het niet zou lukken aan onze Belgische kust (maar met al deze tips hier denk ik eigenlijk dat je wel een plaatsje zal vinden) kan je inderdaad wel uitwijken naar Nederland. Daar kan je zelfs op bepaalde plaatsen je wettelijke trouw laten doorgaan op het strand, dus daar zijn ze ook meer ervaren in het geven van trouwfeesten op het strand.
Alleszins, er is op internet heeeeeel veel te vinden in dat thema, strandslippers als naamkaartjes en nog zo veel meer. Succes!

Tiffanie
28-7-2012
 Meld misbruik4-5-2012 21:12:54

Ikzelf woon aan de kust en elke zomer zijn er zowel in Oostduinkerke, De Panne, Nieuwpoort vaak beachparty's dus onmogelijk zal het zeker niet zijn.

Daar wordt er ook sanitair, vloer, ... voorzien!
Alleen denk ik dat het een serieus kostenplaatje zou kunnen hebben...
Succes met je zoektocht!

Stefanie
23-8-2014
 Meld misbruik7-5-2012 20:51:50

Bedankt iedereen voor de reacties! Ik denk dat het inderdaad het beste zal zijn om eerst te informeren bij verschillende kustgemeentes.. Een surfclub afhuren of samenwerken met een restaurant zijn inderdaad goede alternatieven en inderdaad misschien wat praktischer :) Ik moet toegeven dat ik vooral aan het romantische aspect van het strand had gedacht en iets minder aan de praktische kant.. :) Nogmaals bedankt voor de tips iedereen !

caroline
14-6-2014
 Meld misbruik7-2-2013 14:31:24

hallo wat een leuk idee ,en hebben jullie al meer informatie kunnen vinden erover ,zie dat ook wel zitten ,alle tips welkom dus

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info