Terug naar overzicht
Something blue: kousenbank gekregen van mijn nichtSomething new: jurk/schoenen/....Something old: armbandjeSomething borrowed: broche van mijn oma die ik aan mijn bruidsboeket ga laten maken
Something old: oud goud in onze trouwringen verwerktSomething new: mijn kleedje, sluier, schoenen, lingerie en juwelenSomething borrowed: ook hier een broche van mijn overgrootmoeder die ik mag lenenSomething blue: stickertjes op de zolen van mijn schoenen + blauw lintje aan mijn kousenbandje
Something blue: ik heb een klein turks geluksoogje aan een veiligheidsspeldje dat ik gekregen heb daar (dat brengt extra geluk als je het krijgt van iemand)Something new: kleed,...Something borrowed: exclusieve ketting van mijn mamaSomething old: een oud geluksbrengertje van mijn overgrootmoeder, een heel kleine helderblauwe medaillon (dus dit is eigenlijk ook nog eens iets blauw).
something old: de juwelen van mijn oma en de verlovingsring van mamasomething new: jurksomething borrowed: ik denk dat ik een zakdoek of zo ga lenen van mijn tante, dat moet ik nog eens bekijken (maar het moet volgens de traditie van een gelukkig getrouwde vrouw zijn)something blue: armbandje, vestjeand a six pence in your shoe; heb ik :-) ik moet hem alleen nog vast gemaakt krijgen. Een Six pence is een klein muntje uit Engeland.
something old: handtasje van me mama ( van haar trouw )something new: kleed,schoenen, ...something blue: kga een méche blauw in me haar doensomthing borrowd: geen idee
something old: communiring mama (aan andere hand dan trouwring)something new: kleed,schoenen, ...something blue: oorbellen (knopjes van papa gekregen) en toevallig kreeg ik op mijn vrijgezellen nu ook een kousenband met een blauw strikje aan :)somthing borrowd: armbandje, geleend van beste vriendin
something old: een pendant (kruisje) van mijn mama haar grootvader (tevens ook het geleende...)something new: alles wat ik die dag aan heb :-) :-)something borrowed: zie "old"something blue: hier zijn we nog niet uit, maar wss blauwe stickers voor onderkant schoenen ("I do" bij mij, "Me too" bij hem)
Something new: mijn hele outfit :)Something blue: sjaal over mien schoudersSonething old: armband gekregen van mijn oma en mijn mama haar verlovingsringSomething borrowed: nog geen flauw idee :SKan je zomaar iets te leen vragen aan iemand? Ik had daar eigenlijk totaal niet bij stilgestaan...
Something old: oorringen van mijn overleden grootmoederSomething new: trouwkleed, trouwschoenen, lingerie, enz. :)Something borrowed: armbandje van vriendinSomething blue: witte kousenband met blauw strikje op.En ik heb ook nog een penny for my shoe
old : kettig overleden meter new : trouwjurk enzborrowed : oorringen van collegatjeblue : kousenband die men moeder me bezorgd
Wat is de mythe hierachter? of brengt dit ongeluk als je geen old, new, borrowed of blue hebt? :)
Dit vond ik via Google:Elk punt in dit gedicht vertegenwoordigt een goed-gelukteken voor de bruid. Als zij allemaal op haar huwelijksdag draagt, zal haar huwelijk gelukkig zijn. „Oud iets " symboliseert continuïteit met de familie van de bruid en het verleden. „Nieuw iets“ betekent optimisme en hoop vooruit voor het nieuwe leven van de bruid. „Geleend iets“ is gewoonlijk een punt van een gelukkig gehuwd vriend of familielid, het van wie het geluk overbracht kan worden aan de nieuwe bruid. Het geleende punt herinnert de bruid eraan dat haar geluk ook van vrienden en familie kan afhangen. De kleur blauw is al eeuwenlang met huwelijke verbonden. In de oudheid droegen de bruiden blauw om liefde, bescheidenheid, en trouw te symboliseren. Het christendom heeft lang de maagd Maria in blauw gekleed, de zuiverheid werd geassocieerd met de kleur blauw.En tenslotte, vertegenwoordigt een zilveren sixpence in de schoen van de bruid rijkdom en financiële veiligheid. Voor optimaal fortuin, zou de sixpence in de linkerschoen moeten zitten gedurende de huwelijksdag.