Nu Online
Momenteel zijn er 728 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

something blue, borrowed, new and old

7-5-2012 8:36:23
Hey Bruidjes,

Ik vroeg me af wat jullie gebruiken voor something blue borrowed new and old?

Groetjes Teuntje

Teuntje
22-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1330

Jili
12-5-2012
 Meld misbruik7-5-2012 8:47:12

Something blue: kousenbank gekregen van mijn nicht
Something new: jurk/schoenen/....
Something old: armbandje
Something borrowed: broche van mijn oma die ik aan mijn bruidsboeket ga laten maken

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik7-5-2012 9:17:21

Something old: oud goud in onze trouwringen verwerkt
Something new: mijn kleedje, sluier, schoenen, lingerie en juwelen
Something borrowed: ook hier een broche van mijn overgrootmoeder die ik mag lenen
Something blue: stickertjes op de zolen van mijn schoenen + blauw lintje aan mijn kousenbandje

Annelies
27-7-2012
 Meld misbruik7-5-2012 9:43:19

Something blue: ik heb een klein turks geluksoogje aan een veiligheidsspeldje dat ik gekregen heb daar (dat brengt extra geluk als je het krijgt van iemand)
Something new: kleed,...
Something borrowed: exclusieve ketting van mijn mama
Something old: een oud geluksbrengertje van mijn overgrootmoeder, een heel kleine helderblauwe medaillon (dus dit is eigenlijk ook nog eens iets blauw).

Sanne
11-8-2012
 Meld misbruik7-5-2012 10:47:43

something old: de juwelen van mijn oma en de verlovingsring van mama
something new: jurk
something borrowed: ik denk dat ik een zakdoek of zo ga lenen van mijn tante, dat moet ik nog eens bekijken (maar het moet volgens de traditie van een gelukkig getrouwde vrouw zijn)
something blue: armbandje, vestje

and a six pence in your shoe; heb ik :-) ik moet hem alleen nog vast gemaakt krijgen. Een Six pence is een klein muntje uit Engeland.

tessa
12-12-2012
 Meld misbruik7-5-2012 11:42:22

something old: handtasje van me mama ( van haar trouw )
something new: kleed,schoenen, ...
something blue: kga een méche blauw in me haar doen
somthing borrowd: geen idee

Crystal
12-5-2012
 Meld misbruik7-5-2012 12:47:32

something old: communiring mama (aan andere hand dan trouwring)
something new: kleed,schoenen, ...
something blue: oorbellen (knopjes van papa gekregen) en toevallig kreeg ik op mijn vrijgezellen nu ook een kousenband met een blauw strikje aan :)
somthing borrowd: armbandje, geleend van beste vriendin

Stefanie
28-7-2012
 Meld misbruik7-5-2012 13:12:35

something old: een pendant (kruisje) van mijn mama haar grootvader (tevens ook het geleende...)
something new: alles wat ik die dag aan heb :-) :-)
something borrowed: zie "old"
something blue: hier zijn we nog niet uit, maar wss blauwe stickers voor onderkant schoenen ("I do" bij mij, "Me too" bij hem)

Elli
1-6-2012
 Meld misbruik7-5-2012 20:28:28

Something new: mijn hele outfit :)

Something blue: sjaal over mien schouders
Sonething old: armband gekregen van mijn oma en mijn mama haar verlovingsring
Something borrowed: nog geen flauw idee :S
Kan je zomaar iets te leen vragen aan iemand? Ik had daar eigenlijk totaal niet bij stilgestaan...

Lindsay
14-8-2012
 Meld misbruik8-5-2012 19:50:34

Something old: oorringen van mijn overleden grootmoeder
Something new: trouwkleed, trouwschoenen, lingerie, enz. :)
Something borrowed: armbandje van vriendin
Something blue: witte kousenband met blauw strikje op.

En ik heb ook nog een penny for my shoe

kelly
15-6-2012
 Meld misbruik8-5-2012 22:34:25

old : kettig overleden meter
new : trouwjurk enz
borrowed : oorringen van collegatje
blue : kousenband die men moeder me bezorgd

mimi
22-6-2012
 Meld misbruik8-5-2012 23:10:16

Wat is de mythe hierachter? of brengt dit ongeluk als je geen old, new, borrowed of blue hebt? :)

Stefanie
28-7-2012
 Meld misbruik9-5-2012 8:50:56

Dit vond ik via Google:

Elk punt in dit gedicht vertegenwoordigt een goed-gelukteken voor de bruid. Als zij allemaal op haar huwelijksdag draagt, zal haar huwelijk gelukkig zijn.

„Oud iets " symboliseert continuïteit met de familie van de bruid en het verleden.

„Nieuw iets“ betekent optimisme en hoop vooruit voor het nieuwe leven van de bruid.

„Geleend iets“ is gewoonlijk een punt van een gelukkig gehuwd vriend of familielid, het van wie het geluk overbracht kan worden aan de nieuwe bruid. Het geleende punt herinnert de bruid eraan dat haar geluk ook van vrienden en familie kan afhangen.

De kleur blauw is al eeuwenlang met huwelijke verbonden. In de oudheid droegen de bruiden blauw om liefde, bescheidenheid, en trouw te symboliseren. Het christendom heeft lang de maagd Maria in blauw gekleed, de zuiverheid werd geassocieerd met de kleur blauw.

En tenslotte, vertegenwoordigt een zilveren sixpence in de schoen van de bruid rijkdom en financiële veiligheid.

Voor optimaal fortuin, zou de sixpence in de linkerschoen moeten zitten gedurende de huwelijksdag.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...