TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
sarah
13-10-2012
|
7-5-2012 12:14:47
damn, kzou niet in je schoenen willen staan.. ik zou hun voor de keuze stellen ofwel gaat hamburgers door en moeien ze hun niet met drank ofwel omgekeerd.... en wat die spar betreft..volledig verkeerd van die winkel!! ik werk ook in een winkel (geen voeding) maar toch..als iemand bij ons een geboorte of communie lijst heeft dan is het enkel de aanlegger die beslist.
|
|
ilse
7-8-2010
|
7-5-2012 12:19:21
euhm zit uw schoonmoeder dingen te bestellen en te regelen voor uw trouwfeest (dat lees ik toch in je berichtje)? Sorry maar dat vind ik gewoon echt niet kunnen hoor. Ik zou gewoon zeggen "wij trouwen, wij beslissen" en nog eens duidelijk zeggen "zo en niet anders". Ook eerst héél goed met je aanstaande goed afspreken zodat hij niet ineens "mee gaat praten" met zijn ouders. Goede afspraken maken goede vrienden.... En als je schoonpa bang is dat hij honger gaat krijgen snachts dan moet hij op de BBQ maar wat meer eten groetjes
|
|
mimi
22-6-2012
|
7-5-2012 12:27:53
Ok :) ben blij dat ik het toch niet verkeerd zie :) Ja, inderdaad mijn schoonmoeder doet dat. Maar ik vind het moeilijk om het kwaad te zeggen. Het blijft tenslotte de moeder van mijn bijna-man. En je moet er de rest van je leven mee.
|
|
Tamara
7-9-2013
|
7-5-2012 12:34:58
Ik vind je berichtje heel herkenbaar... Wij trouwen pas in 2013 en toch is mijn schoonmoeder al op deze manier bezig. Mening opdringen, schermen met het argument dat zij meebetalen... Al wat ik je kan aanraden is je gewoon niet laten doen! Het is jullie dag en enkel jullie wensen zijn belangrijk. Ik vind het mooi als ouders willen meebetalen, maar dan moeten ze dat doen als geschenk naar jullie toe en niet om zelf hun goesting door te duwen. Ik zou toch met aandrang tegen je schoonmoeder zeggen dat je geen hamburgers wil. Sterkte en succes!
|
|
kim
26-5-2012
|
7-5-2012 12:36:14
blijven herhalen wat je al gezegd hebt, vriendelijk maar beslist. het is supper dat ze mee willen investeren, maar graag alles overleggen met jou en niets zo maar beslissen. dat is niets te veel gevraagd. je kan natuurlijk overleggen en openstaan voor hun ideeeen, misschien zit er iets tussen dat je achteraf zegt, 'ah eigenlijk niet aan gedacht, maar best wel ok' maar voor de rest... het is jouw huwelijk en jullie mogen ( moeten) het laatste woord hebben.
succes :)
|
|
mimi
22-6-2012
|
7-5-2012 12:43:22
Ok :) bedankt voor de leuke oppeppers :) Kon het even gebruiken. @ Tamara: je hebt inderdaad gelijk, betalen voor de trouw van je kind doe je uit liefde zodat de kinderen de dag hebben die ze altij gewild hebben en niet om zelf te beslissen. Ik kan me niet inbeelden dat wanneer ik kinderen heb, en die trouwen dat ik het zo zou opdringen.Mijn eigen mama heeft ook soms ideeên maar die laat je erover nadenken: zoals de rode wijn, zou je mss niet wat minder bestellen. Dat wordt meestal minder gedronken. en dan geeft ze haar mening en legt dit duidelijk uit. Maar laat hier ook altij duidelijk bij weten dat wij trouwen en niet zij. Waarom moeten mensen altijd zo moeilijk doen? :)
|
|
Tamara
7-9-2013
|
7-5-2012 12:48:47
T is dat hé, ideeën zijn meer dan welkom en samenzitten met de ouders en nadenken over de trouw is leuk. Maar dat is iets anders dan je mening doorduwen als (schoon)ouder en geen tegenspraak dulden. Het is alleszins mijn ervaring dat het vaak de schoonmoeder is (de mama van de bruidegom) die dit probeert. Het is bij mij zo en bij véél van mijn vriendinnen. Niet aan toegeven zou ik zeggen, dat ga ik ook niet doen . Veel succes nog met jullie voorbereiding alleszins .
|
|
Carrie
13-9-2013
|
7-5-2012 13:02:21
Ze zou idd niet mogen haar mening zo opdringen. Jullie trouwen en jullie kiezen !! Maar misschien kan ik ergens wel inbeelden dat hamburgers geen slecht idee is... maar kunnen ze vb geen kleine hamburgers maken? vb op mini-pistolékes? Geef die dan met een leuk retro-servietje en vlaggetje-prikker en dan kan je het wel een beetje bij jullie thema laten aansluiten? Sommige mensen willen idd soms graag iets hartig ivp of na zoet (zeker als er al wat alcohol gevloeid is), Misschien kan je dit plaatsen als een laat-avond of middernachtsnack? Dan hoort het niet echt meer bij de zoete hapjes? eerder zoiets :
|
|
Sara
6-10-2012
|
7-5-2012 13:05:05
ik haat het zo als schoonfamilie begint te moeien. Hier ook het geval geweest, ze hebben gewoon al tegen iemand gezegd dat ze naar het diner mochten komen zonder dat er al een gastenlijst was enz enz en ze kwam dan met emotionele chantage af. Ik heb op dat moment gezegd van kijk het is onze trouw en wij beslissen hier in, PUNT. ( was suuuper moeilijk want ik voel me dan altijd een stoker enz maar ben blij dat ik het gedaan heb, en achteraf staat mijn verloofde er volledig achter) maar het was echt niet makkelijk, heb zelfs een nacht niet van geslapen. Gewoon op je strepen staan het is jullie huwelijk.
Wat betreft de hamburgers, ik snap denk ik het uitgangspunt wel. Sommige mensen willen liever wat zouts voor tegen de drank. Wij hebben hier al dezelfde discussie gehad, wij wouden een dessertenbuffet zetten snachts maar mijn ma had zoiets van mensen willen geen taartje midden in de nacht maar iets hartig. Dus nu zijn we nog aan het denken wat te doen, misschien wat Olijfjes en chips op de tafels zetten ofzo?
|
|
Sandra
7-9-2012
|
7-5-2012 13:18:44
Betalen jullie alles zelf of komt er van die schoonouders sponsoring? Indien jullie alles zelf betalen, zou ik is zwaar op tafel kloppen :-) zoals ze zeggen...en eens duidelijk maken dat het jullie trouw en trouwfeest is en dat jullie zelf beslissen! Oh, men haar komt recht als ik je berichtje lees...ik leef met je mee! Voet bij stuk houden...en jullie eigen ding doen!
Veel succes nog!
groetjes
|
|
mimi
22-6-2012
|
7-5-2012 13:39:44
Ja , dat was ik er vergeten bij te vertellen er is inderdaad ook iets hartig.
Kleine kippenboutjes, broodjes, frikandellekes met kriekjes, garnalencocktail,... De kleine hamburgers maken me al iets gelukkiger :) Daar zou ik geen problemen met hebben.
Wij betalen het hapjesfeest helemaal zelf. de bedankjes, kleed, sieraden,... De ouders van hem de zaal ,de helft van barbeque 's middags en mijn ouders de helft van de barbeque en de kerk. Maar dan nog vind ik niet dat wanneer zij betalen , da zij beslissen. naar mijn mening doe je dit omdat je je kinderen de mooiste dag van hun leven wil bezorgen.
Groetjes :) Bedankt allemaal :)
@ Sara: ik voel me ook echt een stoker en weet echt niet goed en durft niet goed om dit aan hun verstand te brengen.
|
|
jamina
31-8-2012
|
7-5-2012 14:16:04
Hoi Mimi
Ik heb gelukkig 'voorlopig' geen moeial familie, bij ons vraagt niemand niks, doet niks, ... ook dit is niet altijd beter :-)
Ook ik vind de hamburgers geen slecht idee :-( sorry... past totaal niet bij cupcakes enzo, volledig daarmee eens, maar veel mensen serveren snachts ook nog fritjes, waarom dan snachts geen hamburgers?? ik hoop dat dit al niet iemand gezegt heeft hierboven, want heb alles ma snel snel gelezen... ma dan kunnen de super coole schoonouders snachts nog staan bakken terwijl iedereen feest :-) smerige ik :-) voor de dronken mensen zou dit ook een goeie oplossing zijn om even terug op de plooien te komen :-)
Veel succes!!!
en blijf voor derest zeker op je strepen staan!!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|