Nu Online
Momenteel zijn er 262 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

getuige is een boer/onbeleefd/kinderachtig

7-5-2012 14:47:11
zoals de titel al doet verraden is de getuige van mijn verloofde niet echt de meest verfijnde kerel maar dit weekend heeft hij toch wel een kantje van zichzelf getoond waar we beide stil van werden.

We waren samen naar een beurs geweest en zijn achteraf iets gaan eten, een restaurant waar ze ook burgers serveren. Wij komen er echt wel vaak en vinden het er super goed. Hij was al een keertje meegeweest en toen deed hij al kattig maar gisteren.....

We komen om 6uur binnen om te eten en bestellen eerst drinken om dan te kijken in de menukaart wat te bestellen. Mijn verloofde zijn getuige moet alleen maar dingen hebben van de lunchkaart ( die verloopt om 17u55). Tegen dat we bestellen voor het eten is het al 18u20. Hij wil 2 gerechten voor zichzelf bestellen van de lunchkaart en vertikt iets te bestellen van de diner kaart. Hij doet echt belachelijk en bestelt totaal niks en zit een heel etentje te mokken en luid commentaar te geven op ons eten. Dat doe je toch niet.... Komt er dan nog bij, ik vertel dat we voor de burgerlijke trouw willen gaan eten in een chique restaurant ma dat we nog niet weten waar juist. Hij wilt naar amadeus gaan ( voor de mensen die amadeus niet kenne, heel tof restaurant maar nu niet echt voor een trouwlunch, ribbetejs a volonte vind ik nu niet echt fancy) . Ik heb hem ronduit gezegd dat ik dat nu ni echt gepast vind en toch wel iets chiquer wil.

Zijn reactie: ja maar niet te chique he want dan lust ik het niet.

Wat moet ik daar nu mee aanvangen? Hij lust niet zo veel en ook ons echt trouwdiner( dag nadien) is met een vast menu, straks gaat die weer zo ' boertig' doen over het eten.
Het enige dat hem interesseert is vlees en veel eten. Ik zie hem op dit moment in staat om tijdens ons trouwfeest naar het frituur te gaan omdat hij het niet lust en/of dat hij niet genoeg gegeten heeft.

Sara
6-10-2012
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1235

Patrizia
2-6-2012
 Meld misbruik7-5-2012 14:52:19

euhm... ik heb er een héél simpel antwoord op Jullie trouwen en jullie beslissen!!!! Niets van aantrekken! Als hij het dan niet lust, dan is dat pech voor hem! Dan eet'm maar voor dat'm vertrekt!
Jullie moeten toch niet alles gaan veranderen voor 1enkele persoon!? Als hij dan zo onbeschoft wil zijn, dan is dat zijn probleem.. ik zou me daar alvast niets van aantrekken...
Maar begrijp je wel dat je voor iedereen wel wilt goeddoen. Maarja dat gaat ook niet altijd.
groetjes Patrizia xxx

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik7-5-2012 14:54:34

bwa ik wil ook niets aanpassen en ga dat zeker niet doen met zo een onbeleefd gedrag, maar ik voel me der gewoon echt niet goed bij.

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik7-5-2012 15:05:39

Kennen de ouders van je aanstaande hem bijvoorbeeld?
Ik denk als een oudere garde hem op dat moment zou aanspreken, dat hij dan wel rustiger zou zijn :-).
En je verloofde mag er ook iets op zeggen natuurlijk...jullie zijn nog niet getrouwd en een getuige kan altijd gewisseld worden denk ik dan!
Zou er ook niet mee omkunnen met zo een boertig gedoe!

groetjes!

Sofie

Meld misbruik7-5-2012 15:05:47

Inderdaad niet zo leuk... Wat zegt je verloofde? 't Is per slot van rekening zijn getuige. Misschien kan hij eens met hem praten?

En anders: negeren. Al is dat niet makkelijk met iemand die waarschijnlijk de hele dag in jullie buurt zal vertoeven... Je kan hem misschien niet bij jullie aan tafel zetten tijdens het eten?

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik7-5-2012 15:08:54

De verloofde is fan van de negeer actie, dat heeft hij gisteren ook gedaan. Maar ik kan je vertellen, de sfeer was weg gisteren avond. Ik was blij toen hij vertrok.
K vrees dat ik het niet kan maken om de 2 getuigen niet aan de ere tafel te zetten.

Tamara
7-9-2013
 Meld misbruik7-5-2012 15:10:12

Ik ben zelf ook een moeilijke eter en begrijp dus dat mensen niet alles lusten, maar dat is totaal geen excuus om boertig te beginnen doen en luidop commentaar te geven op het eten. Doe gewoon jullie zin voor het eten op de trouw en als hij het niet lekker vindt, tja, dat is dan spijtig voor hem. Zolang jullie het maar goed vinden! Misschien best eens vragen aan je verloofde om met zijn getuige te praten? Ik neem aan dat hij zijn gedrag toch ook niet super vond.

Lien
7-7-2012
 Meld misbruik7-5-2012 15:34:59

Hey Sara,

Niet leuk voor je.. Ik wilde gewoon zeggen: getuigen hoeven niet per se aan de eretafel. Wij hebben aan onze getuigen en hun partners zelfs gevraagd waar ze het liefst zitten, aan de eretafel of bij de vaste vriendengroep ;-)
Dus het kan eigenlijk wel... Bij ons was er nu geen reden om dit te doen, behalve de voorkeur van de getuigen zelf.

Groetjes!

Elke
13-7-2012
 Meld misbruik7-5-2012 21:11:12

Amai, wat een onbeleefde boer! Wie denkt hij wel dat hij is? Het is jullie trouw en niet die van hem, dus hij moet zich maar aanpassen aan wat jullie kiezen. Ik zou hem dit al lang gezegd hebben, maar dat bewaart de goede vrede natuurlijk niet.

Bij ons gaan de twee getuigen van mijn vriend ook niet aan de eretafel zitten. Al hun andere vrienden zitten aan een andere tafel en wij denken dat ze het wel leuker zouden vinden om bij die bende te zitten dan bij onze familie. (Mijn twee getuigen zijn mijn broer en mijn tante en die zitten dus wel aan de eretafel.)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...