Terug naar overzicht
in frankrijk wordt ie verloot .ik ga dit ook doen (mama is francaise) maar dan op de waalse manier de mannen geven een cent om de rok te doen stijgen vrouwen om het te doen zakken als een man een cent geeft en de kouseband is zichtbaar heeft hij de kouseband gewonnen. wij doen het gewoon met wat kleingeld voor de fun in frankrijk wordt dit gedaan met opbod en het geld is bestemd voor de huwelijksreis . Nu in frankrijk zijn ze daar op bedacht en geven ze iets minder in de enveloppe , hier kennen de meeste dit niet dus ik wil niet over komen als iem die nog extra geld wil aftroggelen. Nu gaat het voor al op ober de fun factor.soms wordt de kouseband afgeschoten door de bruidegom aan de ongetrouwde mannen net zoals de bruid haar bruidboeket gooit naar de ongetrouwde dames .
Ja idd Tima, mijn tante heeft Franse roots en op haar huwelijk (nu al 15j) geleden deden ze dat ook met't bieden. Ik wist niet meer goed hoe't ging.Zorgde wel voor heel veel sfeer...
Ja wij gaan ook laten bieden. Dan doe ik die kousenband zelf wel uit voor die hoogste bieder :)
Bij ons word de kousenband ook per opbod verkocht maar dan word deze wel een stukjes geknipt en kan iedereen een stukje kopen, dit doen we ook met de stropdas maar hier ben ik nog niet zeker van als ik dat ga doen wa een stropdas kost toch wat meer.zo wordt dit bij de spanjaarden gedaan.groetjes