Nu Online
Momenteel zijn er 803 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

receptie van 1 uur

8-5-2012 12:22:05
Hallo bruidjes,

wij gingen eerst geen receptie geven omdat er sowieso in het menu al 1u welkomstdrank zit.
Misschien zouden we nu toch voor collega's en kennissen een receptie geven. Indien we 2u geven komt dit direct zeer kostelijk uit, indien we 1u geven valt dit zeer goed mee.

Maar is dat niet wat te kort? Alé toch voor de mensen die enkel naar de receptie komen en dan terug naar huis gaan?

Dank je!

Debbie
4-5-2013
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1098

Wendy
11-5-2012
 Meld misbruik8-5-2012 12:24:46

hallo

onze receptie is ook maar 1 uur, maar de gasten wat op de receptie komen blijven ook wel op het avondfeest. echt een receptie waar mensen naar huis gaan hebben we niet.

sara
2-3-2013
 Meld misbruik8-5-2012 12:29:49

ik vind dat het kan als je zaal dicht bij de kerk is en je receptie direct na de dienst is.
dan komen de mensen voor de dienst en aansluitend een kleine receptie.
Alleen voor een receptie van een uur komen vind ik wat weinig.

Raïssa
28-12-2012
 Meld misbruik8-5-2012 13:05:28

Onze traiteur zei 1,5u voor receptie voor mensen die enkel naar receptie moeten komen.

Vicky
8-6-2013
 Meld misbruik8-5-2012 13:08:39

Onze receptie duurt ook maar een uurtje, maar deze mensen blijven wel op het avondfeest.Denk als de afstand te ver is dat een uurtje inderdaad weinig is, maar als het niet te ver ligt voor iedereen kan dit best te doen zijn vind ik!

Groetjes

Nicky
1-1-2023
 Meld misbruik8-5-2012 13:15:12

Recepties zijn inderdaad duur voor wat het is vind ik. Wij nodigen vrienden en kennissen uit op ons avondfeest vanaf 21u en voorzien een middernacht-pastabuffet. Qua prijs valt dat goed mee.

Marjolein
30-4-2012
 Meld misbruik8-5-2012 13:15:46

Hey,

wij hebben een receptie van 1,5 uur gegeven meteen na de kerkdienst (kerkje naast de feestzaal). Op deze receptie waren zowel mensen van 's avonds uitgenodigd als mensen die nadien naar huis gingen en niet meer terug kwamen.
Iedereen was hier zeer tevreden van, maar ik vond dit voor mezelf nogal kort... Tegen dat iedereen ons begroet had (+/-140 pers) waren we al halverwege de receptie. We hebben dus niet echt de tijd gehad om bij iedereen een kort babbeltje te doen, laat staan even te gaan zitten en gewoon te genieten van de mooie dag. Tegen het einde van de receptie had ik echt het gevoel die dag geleefd te worden. Gelukkig hadden we daarna de fotoshoot, wat eigenlijk een rustmoment was voor ons - zo konden we toch nog effe op adem komen.
Een uurtje lijkt me dus zeer kort, niet zozeer voor de gasten, maar vooral voor jullie!

Groetjes

Severine
26-5-2012
 Meld misbruik8-5-2012 13:46:22

wij hebben een receptie van 1.5u. Er is twee uur tussen het einde van de mis en het begin van de receptie. De receptie is inderdaad wel duur maar wat wij al gemerkt hebben van de mensen die gestort hebben en naar de receptie komen is dat zich dat wel zelf betaald. Onze receptie kost 25 euro p.p, daarvoor zijn er 7 hapjes en cava en fruitsap onbeperkt. De meeste mensen die naar de receptie komen storten minstens 50 euro( de meeste zelfs meer) dus eigenlijk doe je er geen verlies aan.

groetjes

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik8-5-2012 17:29:31

Wij hadden een receptie van 2 uur voorzien voor de mensen die enkel op de receptie uitgenodigd waren. Ik vind dat het minimum, want dat vliegt echt om. Onze gasten moesten ook een dik half uur (of zelfs langer) rijden, dus vond ik korter niet kunnen. Op die manier hadden we ook echt tijd om met iedereen te praten, vooral omdat we niet overdreven veel mensen op de receptie hadden uitgenodigd (enkel collega's van het werk en de ouderraad).
Als 2 uur receptie niet in je budget past, kan je misschien minder mensen uitnodigen en ze langer laten blijven?
Ik heb zelf niets gehad aan de receptie voor het avondfeest. Die duurde een uurtje, maar ik heb met bijna niemand kunnen praten omdat je iedereen moet begroeten en dan is de receptie voorbij voor je't beseft.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info