Terug naar overzicht
er was hier paar dagen gelden een topic over:http://www.wijtrouwen.com/nl/forum/?msgid=413554&su...
Ik heb een jurk uit de jaren vijftig voor de wettelijke trouw. Ik ben er voor naar een kleermaker geweest; Marc Wilms uit hasselt (ik heb de jurk nog niet gezien eerlijkheidshalve: hij is er mee bezig). Maar het leuke is dat hij wel originele patronenboeken had uit die tijd dus dat het èchte originele jurken zijn, waarschijnlijk zit er ook bruidsmode tussen hoor. Er zullen overigens nog wel kleermakers zijn die dit hebben. Verder online...
Hey, hier is mijn zoektoch gelukkig beïndigd.Ik ben voor dit kleedje gegaan bij Topvintage.http://topvintage.nl/nl/vintage-retro/60s-celebration-dress-in-whiteWel in combinatie met een zwarte pettitcoat.Wel nog op zoek naar inspiratie voor de bruidegom en bruidsmeisje van 1.5 jaar.
Dank je Sara, zo eens bij dat topic kijken! Sanne, bedankt voor de leuke tip, ben benieuwd naar je kleed! :) Kelly, dat kleed had ik ook al gezien, vind het een supermooi! Staat zeker bij de favorieten ;) Moeilijk he zo voor de bruidegom en de bruidskindjes, hier zijn het twee jongens.. Eentje zal dan 6,5 zijn en de andere ongeveer 15 maanden..
@Sanne: wat voor budget heb je ongeveer nodig bij Marc Wilms? Zal uiteraard verschillen van kleedje tot kleedje, maar vind het altijd zo vervelend dat die kleermakers niks van prijzen vermelden op hun website...
Ik heb onlangs de goede tip gekregen van iemand om kleedjes die helemaal je goesting zijn af te printen, en daar mee langs te gaan bij een turkse naaister. Naar het schijnt kunnen zij dit bijna identiek voor je namaken tegen heel redelijke prijzen (400euro) ipv de 1000 euro in de bruidsboetiek. Je kan ook zelf de stoffen enzo kiezen en hiermee gaan zij dan aan het werk.Ik ga dit zelf ook eens verder onderzoeken... Turkse naaisters zijn er bv in de Sleepstraat in Gent.
De advertentie hier links van... www.lightinthebox.com er bestelden al enkele meiden van op het forum hun jurk daar, en ook ikzelf liet me verleiden tot het bestellen van een zomerjurkje, niet zo heel duur, en oneindig veel keuze, misschien ook wel iets in jouw stijl? Succes met de zoektocht alvast!