TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Vicky
8-6-2013
|
10-5-2012 17:37:47
Wij hebben er voor gekozen om geen typische taart te doen, daar wij geen taartmensen zijn.
Wij hebben gekozen voor een dessertborden met een aantal van onze lievelingsdesserts en ons bordje wordt dan met veel toeters en bellen gebracht en iets specialer ingekleed :-)
Groetjes,
Kiki
|
|
Stephanie
22-9-2012
|
10-5-2012 17:38:55
Ik volg!Wij hebben ook nog geen taart.
|
|
Sara
6-10-2012
|
10-5-2012 17:44:02
ow misschien bijzeggen de taart hoort wel bij het dessertenbuffet
|
|
Sandra
7-9-2012
|
10-5-2012 17:53:00
Hey Sara,
Wij hebben ons dessertenbuffet via de traiteur en dan ben ik op het forum Tine Moons tegengekomen uit Hamme (Oost-Vlaanderen) en die maakt hele mooie taarten. Onze taart bestaat uit 3 grote gestapelde 'vierkanten' met wit suikerglazuur er rond en met turquoise versieringen (is zo wat ons thema kleur in de zaal). Qua 'lagen' kiezen we voor gewone biscuit (vanille, kon ook chocolade zijn) en de tussenlaag zeker al 1 keer witte chocolade mousse + frambozenbavarois, 1 keer gewone bruine chocolade mousse...en mss nog eens witte + ander smaakje voor de 3de laag.
Onze taart is voor 80 personen (+ het dessertenbuffet = VEEL dessert!)
groetjes en succes!
|
|
Patricia
2-6-2012
|
10-5-2012 19:38:03
Hey, Ik wou absoluuuuut geen taart met "verdiepingen". Vraag me niet waarom, ik weet het niet, maar ik krijg er kriebels van. Alvast mijn excuses bij de bruidjes die hier wel voor kiezen en alle respect hiervoor! Maar ieder zijn ding, niet waar? Na lang twijfelen is er dan toch een taart gekomen. Het wordt een ijstaart met 2 smaken. Iets dat in principe iets dat iedereen lust. Deze zal door de feestzaal met toeters en bellen gebracht zal worden :-) Uiteindelijk kan ik je maar aanraden te kiezen waar JULLIE zin in hebben, en dat zal de enige juiste keuze zijn ... ook al heeft die taart torentjes Groetjes
|
|
Liesbeth
21-7-2012
|
10-5-2012 19:45:49
Wij hebben een dessertenbuffet, dat voorzien wordt door de zaal, maar ik wou absoluut een taart om aan te snijden. Dus hebben we bij Lollipopland (Tielt-Winge) een proefje laten maken. Er is keuze uit verschillende smaken en combinaties. Omdat wij in de zomer trouwen, werd afgeraden om met vullingen zoals chocomouse en bavarois te werken, omdat deze kunnen smelten als het echt warm is (als de taart meteen wordt aangesneden, kan dat geen kwaad, maar als ze enkele uren als decoratie moet dienen kan ze gaan scheefzakken). Wij hebben 3 verdiepingen: vanillebiscuit met speculaasboterroom voor de bovenste en onderste laag en chocoladebiscuit met chocopastaboterroom in het midden. De taart is champagnekleur met bloemetjes in het wit her en der. Onze taart is voor 40 personen, maar wij hebben nog een volledig dessertenbuffet ernaast.We konden kiezen uit kleuren en vormen op de site, maar Marie-Eve maakt eigenlijk alles wat je vraagt van kleur en decoratie.
Veel plezier met het proeven/kiezen van jullie taart.
|
|
kelly
19-5-2012
|
10-5-2012 19:45:49
Wij trouwen 19 mei (dit jaar :-) en wij hebben ervoor gekozen om de taart met verdiepingen te vervangen door cupcakes die we bestellen bij momade cupcakes in antwerpen echt SUPER LEKKER. Wij gaan ze ook op van die plateau's zetten zodat je verschillende verdiepingen hebt en bovenaan komt er dan een megacupecake hmmm kijk er al naar uit. Voordeel van de cupcakes je kan ze in verschillende smaken bestellen voor elk wat wils dus. Wij combineren dit met een dessertenbuffet van taarten aangevuld met spekken en neuzen etc. Zal je nog laten weten hoe het is verlopen met onze cupcakes :-)
|
|
Janine
30-6-2012
|
10-5-2012 19:52:05
Wij hebben een keuze aan ijstaarten (ik dacht 3 smaken) niet op elkaar gestapeld maar op plateaus boven en langs elkaar, naast ons dessertenbuffet. Het dessertenbuffet blijft ook gewoon staan, zodat er nadien nog tijd is voor te smikkelen.
|
|
Karen
1-9-2012
|
10-5-2012 21:11:03
Wij hebben ook een dessertenbuffet maar wilden ook een taart, gewoon om aan te snijden, en een bruidstaart is toch altijd iets speciaals :) We hebben een taart met 2 verdiepingen, maar geen klassieke. De taart is ook niet zo héél groot, maar dat is niet nodig, aangezien er al meer dan genoeg dessert is. De smaken: bovenste laag met crème au beurre vanille, onderste laag met crème au beurre speculoos. Heel lekker!
|
|
Alessia
7-9-2012
|
10-5-2012 22:02:20
Wij hebben ook geen taart. Mijn verloofde lust dat absoluut niet en ik vond de gateau en de ijstaart veel te duur voor wat het is bij de feestzaal en ook de stopgeld vond ik erover. Al droomde ik altijd van een mooie grote taart en de aansnijding ervan gaat het nu een dessertenpallet worden. We gaan sowieso vragen of ze deze ook zo mooi kunnen versieren zodat het ‚gevoel’ er toch is :)
|
|
dany
16-6-2012
|
11-5-2012 7:14:49
Wij hebben ook een uitgebreid buffet maar OOK een bruidstaart.Mijn broer is bakker en hij zorgt daarvoor.Het wordt een bisquit met een bus in chocolade op (mijn wederhelft is busschauffeur).Hij weet dat niet dus dat is een verrassing voor hem.
|
|
Leontine
3-6-2011
|
11-5-2012 8:26:46
Hoi,
Wij hadden een 3 lagen klassieke bruidstaart met veel Royal Icing spuitwerk in onze kleuren (witte taart en wit/zilveren versieringen) gemaakt door de oom van mijn man (als je een foto wilt zien, moet je maar even een privé bericht doorsturen, dan geef ik je een link van onze trouwalbum met de foto's). Deze hebben wij na de huwelijksvoltrekking aangesneden met een cava voor iedereen (rond 17.00 uur). Daarna hebben we nog zo'n anderhalf uur op een terras gezeten alvorens we naar de zaal konden voor het diner. Als dessert hadden wij dan een etagere per 2 personen met diverse zoetigheden én kaas voor de hartige liefhebber. Daarnaast hebben wij het grote feest pas de volgende dag gegeven op een andere locatie. Dit was met buffet en als dessert 2 ijstaarten. Op deze manier hadden wij dus in mijn ogen het beste van twee werelden.
|
|
tamara 7/9/2012
|
11-5-2012 9:13:21
wij hebben ook nog geen taart ikzelf ben niet voor ijstaart maar mijn wederhelft wel dus denk ik van ijstaart en een dessertenbuffet te nemen
|
|
Stefanie
28-7-2012
|
11-5-2012 11:00:01
Wij hebben een stapeltaart, volledig naar het thema van de dag (puzzelstukjes) :-) met daar nog cupcakes bij die lactose- en glutenvrij zijn (schoonzus heeft lactoseallergie en een paar die er zeker gaan zijn hebben ook lactose- of glutenallergie) wij hebben onze besteld bij Silvana van Torta in Koersel (Heusden) www.torta.be Je maakt natuurlijk zelf de keuze wat je doet, het moet jullie avond zijn!
|
|
Marijke
6-7-2012
|
11-5-2012 12:11:07
Wij hebben wel een bruidstaart, maar we hebben geen klassiek diner, hier wordt met walking diner gewerkt (ik wou geen ganse avond op een stoel aan tafel zitten). Wij hebben onze taart besteld bij het bakkertje waar we altijd onze taarten bestellen, ze is goedkoop en ze zijn vooral lekker, wij hebben een gewoon biscuit met fruit en slagroom, geen verdiepen, gewoon een grote taart voor om en bij de 60 personen.
Groetjes
|
|
Raïssa
28-12-2012
|
11-5-2012 15:20:38
Hier wou 't ventje per-sé een taart, maar deze wordt na het menu met de dichte familie aangesneden. Dewelke zijn we nog niet aan uit, maar ik heb alvast 'n kennis gecontacteerd die dit in haar vrije tijd doet. Maar je kan evt. eens 1 van deze winkeltjes aanspreken? http://www.detaartenfee.be/winkeltjes
|
|
Hadass
1-9-2012
|
12-5-2012 9:30:13
Hey, De feestzaal werkt samen met een bakker ivm bruidstaart. Dus vorige week ging ik naar de bakker om eens te kijken wat zij zoal kunnen. Die vrouw zei dat ze altijd gewoon een biscuit met slagroom en fruit maken..... .... Had zo nu wel iets anders in gedachten zei ik. Dan zei ze nog van als je iets speciaals wilt, neem je maar een foto mee maar elk bloemetje, frutseltje en laagje zal u extra kosten (terwijl we eigenlijk al genoeg betalen voor de taart). Ook vroeg ik achter verschillende smaken en ze zei dat ik het maar moest zeggen wat ik wou en dat ze dan ging zien of ze dat konden.... Ook weer geen duidelijk antwoord.
Nu ben ik gewoon naar de bakker van mijn schoonouders gegaan om te vragen of zij dit kunnen. Het voorstel van hun was om 1 grote taart te maken en op een draagplank binnen te brengen en voor de rest een dessertenbuffet voor een mindere prijs dan de taart van de andere bakker kostte....
We zitten met een 120 personen in totaal. Maar de smaak weten we dus nog niet! Volgende week gaan we samenzitten met deze bakker.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|