Terug naar overzicht
wij gaan het dessert eerst doen , gewoon om de ambiance niet te breken. de openingsdans is een beetje de inleiding tot het avondfeest. anders gaat iedereen weer zitten en moeten ze dan weer terug recht staan. ( mijn mening)
Hey Sophie,Wij werken met een buffet en daarvoor krijgen de mensen ongeveer 2uur de tijd. Om half tien komen er dan nog mensen bij (die een korte receptie krijgen) en dan gaat het dessertenbuffet open. (+/-10u dus) onze openingsdans is meteen de start van het dansfeest en dus zal die rond 11u half 12 zijn
Het dessert kan al gauw een uurtje in beslag nemen. Indien je dit wilt starten vanaf half twaalf....'t wordt vlug laat zo.grtz www.discovideo.be
Hier ook eerst het dessertbuffet en nadien pas de openingsdans. Hier is dit altijd al zo geweest op alle trouwfeesten dus wij doen het ook zo :-). Zo ben je ook de ambiance niet kwijt op de dansvloer.Ik meen mij te herinneren dat ik hier op het forum eens las dat het dessertbuffet na de openingsdans vaak in Nederland wordt gedaan, maar hier in België is dit altijd voor de openingsdans voor zover ik weet ;-).Groetjes!Evelien
Ge moet dat vooral doen zoals ge zelf wilt, ik heb beiden al meegemaakt. Maar ikzelf vind het niet zo aangenaam als een dansfeest onderbroken wordt om terug te gaan eten. Het is niet altijd eenvoudig om mensen wat in gang te krijgen op de dansvloer en dan moet ge dat twee keer doen. Maar ge moet voor uzelf zien hoe ge dat het liefste wilt doen natuurlijk.
Bedankt voor jullie tips. Ik ben er dan alleen nog niet echt uit. We draaien de connemara met het dessert dus dan zou er normaal al veel sfeer moeten inkomen maar onze openingsdans is een slow. Gaat die ambiance dan niet terug wegzakken? Na onze openingsdans hebben wij nog de dans met onze ouders. Dat zijn twee dingen waar ik wel erg op sta. Op dat punt ben ik heel erg traditioneel. Allee op veel vlakken eigenlijk hihi. Dus hoe los ik dat dan op? Ik had gedacht dat na het dessert die connemara te spelen en er zo pas echt de sfeer gaan in te brengen.Dat is nog even nadenken dan.Groetjes Sophie
Ik zou bij je eerste gedacht blijven denk ik. Zit er veel tijd tussen het eten en het dessert? Is het de bedoeling dat de mensen dan ook al dansen of is het dan meer het moment om nog wat te praten?
Op alle trouwfeesten die ik al meemaakte werd het dessert ingevoerd met een feestnummer, dan gaat iedereen lekker smikkelen, nadien doet de DJ een praatje en loodst die het koppel naar de openingsdans, de vermenigvuldiging ... en een goeie DJ schakelt dan over op het echte avondfeest met de juiste nummers; ook wie al op de dansvloer staan (het koppel, ouders, broers..) zijn dan verantwoordelijk tot het motiveren van de andere gasten om mee te komen dansen :)
Wij doen na het eten de openingsdans en na een uurtje het dessert.Wij hebben hiervoor gekozen omdat het dessert bruidstaart met cupcakes is en er anders niet veel van zal gegeten worden omdat dat zwaar op de maag ligt vlak na warm eten...Maar zoals al gezegd is geweest: doe wat jullie willen doen! Het is jullie feest dus zorg dat het verloopt zoals jullie willen plannen :)
ik heb al trouwfeesten gehad van t een en trouwfeesten van t ander. de dj roept dan gewoon af da't dessert er is en de mensen gaan dan gewoon halen als ze zin hebben....zelf gaan wij ook pas de openingsdans doen na den dessert ma t is jullie dag dus bepaalde ook jullie verloop ervan ;-)