Nu Online
Momenteel zijn er 382 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ideetjes getuige vragen

15-5-2012 17:41:33
hallookes allemaal
Ik zou graag jullie mening / ideetjes horen van mijn mede-trouwerkes
ik heb twee grote broers en ik zou graag mijn oudste broer willen vragen om getuige te zijn.
een eerste vraag:
- mijn verloofde vindt dat ik mijn beide broers moet vragen... maar ikzelf zou eerder enkel gaan voor mijn oudste broer, die altijd een beetje zorgzamer is geweest tov mij (we schelen 5 jaar) en die toch zo superfier is op zijn klein zusje... Mijn ventje (die zijn enige broer als getuige neemt) vindt dus dat ik niet één mag kiezen maar ze allebei moet vragen. Ik heb hem al gezegd dat mijn gevoel gaat naar enkel mijn oudste broer en hij laat mij daar mijn zin indoen, maar ik zou graag iemand anders mening eens horen.
wat is jullie mening hierover?
- tweede vraagje:
Ik zou graag mijn getuige op een leuke en lieve, speciale manier willen vragen. Zoiets betekent toch veel voor mij en ik wil dit dan ook niet zomaar via een kaartje doen.
Er zijn wel enkele obstakeltjes: mijn oudste broer woont in Hongkong... ik zal hem dit jaar niet meer zien in het echt, maar we skypen wel regelmatig waarin we dan heel veel te vertellen hebben...
iemand ideetjes om op een leuke en lieve manier als klein zusje je grote broer te vragen als getuige? ik wil het niet zòmaar vragen via skype..

Kathleen
21-9-2013
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 839

Ine
4-8-2012
 Meld misbruik15-5-2012 18:00:27

Ik heb het gevraagd adhv een rebus :-)
Volg je gevoel en vraag enkel je oudste broer, zeker weten!

sophie
14-7-2012
 Meld misbruik15-5-2012 18:01:12

Hey Kathleen,
Ik ben van mening dat je je hart moet volgen op je grote en speciale dag. Ik begrijp je verloofde zijn mening maar je kan trouwens ook maar 1 getuige officieel nemen, dat is althans in onze regio zo. Dus moet je toch kiezen. Informeer eens aan de kerk en gemeentehuis hoe het beleid bij hen is. Een leuk ideetje heb ik niet meteen sorry.

Groetjes Sophie

Manuela
4-8-2012
 Meld misbruik15-5-2012 18:10:40

Ik zou ook gewoon je gevoel volgen. Jij moet je goed voelen bij je getuige en als dat alleen je oudste broer is... Er gewoon voor gaan!

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik15-5-2012 18:49:43

Sophie, volgens mij moet het gemeentehuis gewoon de wet volgen en dus in totaal 4 getuigen toelaten.

Kathleen, als je gevoel zegt "alleen oudste broer" en je verwacht niet dat je daardoor serieuze ruzie zou krijgen in de familie/met je andere broer, dan zou ik alleen je oudste broer als getuige nemen.

vicky
4-8-2012
 Meld misbruik15-5-2012 19:54:45

hey kathleen ,

Mss een leuk ideetje om je getuige te vragen .....
De eerst volgende keer hij terug naar Belgie keert , op de luchthaven hem opwachten met een spandoek met daarop heel lief jouw vraag of hij je getuige wil zijn ??? (en een flesje champagne achter de hand houden ,want hij zal ongetwijfeld wel ja zeggen zeker ? )

In onze gemeente mag je ook 4 getuigen vragen ......maar ik zou toch ook mijn gevoel volgen hoor !

Charlotte
25-5-2013
 Meld misbruik15-5-2012 20:37:23

Hey Kathleen

Wat hebben we veel gemeen ivm deze topic!!! Ik heb twee grote broers, waarvan er 1 in Indonesië woont. Mijn hart zegt dat ik mijn andere broer als getuige wil, omdat ik daar over de jaren heen een super hechte band mee heb opgebouwd en hij heel duidelijk laat merken dat hij een supertrotse getuige zou zijn. Met mijn andere broer kom ik ook goed overeen, maar hij woont al zo lang in het buitenland, dat onze band toch van een lager niveau is en hij toont nauwelijks interesse in ons huwelijk. Als ik hem op skype zie, stelt hij geen vragen over de trouw. Maar langs de andere kant, vind ik het echt moeilijk om te kiezen tussen mijn twee broers, want ik wil op niemand zijn tenen trappen. Mijn ouders laten ook duidelijk merken dat je als zus niet mag kiezen tussen je broers, maar de beiden als getuige moet vragen. Dus dat maakt het nog moeilijker. Jij moet beslissen volgens je eigen situatie!!! Maar ik zou je beide broers vragen, dan is iedereen tevreden en eventueel een bruidsmeisje, dat ga ik misschien doen, zodat ik toch een vrouw naast mij heb staan.

Het ideetje van Vicky om je grote broer op te wachten op de luchthaven met de spandoek vind ik een super idee! Ga ik ook doen als mijn grote broer met kerstmis naar huis komt!!!
Ik ga dit topic zeker volgen!

An
18-8-2012
 Meld misbruik15-5-2012 23:47:28

Ik dacht ook dat het volgens wet bepaald is. en dat je van geen tot 4 getuigen mag gaan. Zolang deze meerderjarig zijn...

>> Mijn getuige is mijn beste vriend (thans ik ook een beste vriendin en broer heb). ik heb me ook laten leiden door mijn gevoel hier in.
>> ik had een vacature voor een dagjob als getuige gemaakt.
Na een een avondje film kijken en tetteren, kwam ik 'opeens' af met '''ahh, jaaah, ik moest u nog wa laten zien, had iets sjieks gezien, moedde es lezen''...
Groetjes
An

Marlies
14-12-2012
 Meld misbruik21-5-2012 23:31:13

Wij hebben net onze getuigen gevraagd, en hadden het volgende gedaan: Na heel wat heen en weer gemail met de mevrouw van de burgelijke stand hebben wij haar uiteindelijk zover gekregen dat zij samen met ons in het stadhuis waar we ook effectief gaan trouwen (zo'n eeuwenoud stadhuis van een grotere stad), een filmpje heeft gemaakt. Ze had zo'n lint aan enzo, net echt, en mijn broer heeft dan gefilmd. Dan heet ze ons welkom op onze trouw, en vraagt ze de getuigen te mogen begroeten, waarna wij zo heel stom naar elkaar kijken, en dan naar de camera kijken, zeggen dat we dit vergeten zijn, en vragen aan de personen in kwestie of ze onze getuigen willen zijn. 't was heel wat werk en geregel, maar superfijn om te doen en hele toffe reacties! Met als extra bonus dat dit filmpje achteraf ook aan de anderen kan worden getoond :-)

Kathleen
21-9-2013
 Meld misbruik22-5-2012 7:43:33

tof. bedankt allemaal al voor de reacties!

kzou er zelf niet echt opkomen :p
@ Marlies: wauw, superorigineel zeg...
moest iemand nog ideetjes hebben, bring it on please :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...