TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
pascale
2-6-2012
|
16-5-2012 10:09:17
Hoi Jontje,
Ik heb dit ook al vernomen dat zulke praktijken gebeuren. En dit gebeurt bij veel bruidswinkels, niet enkel Koonings. Ik hoorde zelfs dat retoucheuses soms een ander etiket van maat erin moeten zetten om het niet te laten opvallen.
Mijn kleedje hangt ook niet meer in de winkel, dus ik vermoed dat ik in hetzelfde schuitje zit als jij..
|
|
sophie
14-7-2012
|
16-5-2012 10:42:03
Mag ik eens wat stoms vragen? Hoe zie je het verschil tussen dat nieuw en dat pasmodel dan? Ik moet deze middag gaan passen en mijn kleedje heb ik al in januari gekocht. IK ben ook niet meer naar daar geweest omdat dat wel een heel stuk rijden is en maak me nu toch wel wat zorgen.
Sophie
|
|
Evelien
1-9-2012
|
16-5-2012 12:33:41
Hier was het pasmodel gelukkig +/- 2 maten te klein waardoor ik het wel kon aandoen maar niet dicht kreeg. Ik ben dus zeker dat mijn kleedje bij de 1ste pas, niet het pasmodel was maar mijn kleedje.
Indien je twijfelt, zou ik echt wel klagen en op mijn strepen staan, dit is veel te belangrijk en inderdaad, je hebt ervoor betaald!
Met Koonings zelf heb ik spijtig genoeg geen ervaring.
Groetjes!
Evelien
|
|
Jontje
20-7-2012
|
16-5-2012 12:57:47
het probleem bij mij is, ik pas in elk pasmodel. Er moet zelfs niks aan lengte enzo gedaan worden.
Ik ben dit te weten gekomen omdat er het nummer van de modeshow nog aanhing, er hing make up aan de binnenkant en er was een naad los en het zag er gewoonweg grauw uit!
Daarom wist ik onmiddellijk dat dit het pasmodel was.
|
|
darinka
15-9-2012
|
16-5-2012 14:53:02
Ik heb een tijdje in een bruidszaak gewerkt (niet bij Koonings) en daar werden inderdaad de pasmodellen voor nieuw verkocht.
Make-up vlekken kunnen makkelijk verwijdert worden evenals de trouwjurk een maatje(of 2 afhankelijk van de ontwerper) aanpassen
Aan de klanten werd daar vrolijk verteld dat er ALTIJD een nieuw kleed werd besteld en van zodra de klanten buiten waren werd ons opgedragen het gepaste kleed achteraan te hangen. Ook kleedjes die nieuw worden besteld waren niet veilig want die werden ook gebruikt als pasmodel als een nieuwe klant die maat had/ongeveer had en dat model wou passen.
Wat denken jullie dat er met de pasmodellen gebeurt eens het volgende seizoen uit is? De bruidszaken moeten deze ook aankopen en gaan echt niet elke jaar deze weggooien en buiten enkelen heb ik nog niet veel bruidszaken met solden gezien
|
|
Jontje
20-7-2012
|
16-5-2012 15:31:47
Ik vind het gewoon niet kunnen zoiets. Vooral omdat je er zoveel geld aan uitspendeert en het is niet enkel mijn kleed dat we daar gekocht hebben. Mijn vriend is daar ook buitengegaan met een kostuum van 2500euro. En de suite heeft er dan ook nog eens schoenen gekocht.
Bij mij hebben ze dan nog eens de moeite niet gedaan om het te laten lijken dat het nieuw kleed was. De nummer hing er nog aan van de modeshow! Dus hoeveel keer is dat kleed al niet over en weer gezwierd voor die show!? En dan was het ook nog eens kapot, in de tule onderaan zat een gat. en de kleur was echt grauw/grijs van het zoveel te dragen.
Ik was echt in alle staten en dan hebben ze mij echt verzekerd dat er een nieuw besteld werd, en dat dit gewoon voor het zekerste opzij was gehouden, voor het feit dat het mijne niet op tijd zou binnen zijn. Ook omdat het pasmodel volledig mijn maat was. En nu blijven ze mij verzekeren dat het een nieuw is en ze zouden het mij bewijzen met de 2 kleedjes te laten zien.
Maar nu door dat geval te horen van die vriendin, schiet ik toch weer in paniek, dus vrijdag sta ik er zowiezo. Ze moeten geen uur uittrekken voor mij voor het te laten passen en dergelijke, maar ze mogen mij wel het bewijs laten zien. Dan pas zal ik gerust zijn. En anders mogen ze hun aan een serieuze scène verwachten.
Ik verkoop ook geen producten die ik eens 1maal laat testen en dan als nieuw verkoop!
Als zelfstandige sta ik serieus op mijn strepen. Oneerlijkheid kan ik absoluut niet tegen en dan zullen ze het serieus mogen horen daar bij Koonings.
|
|
Lynn
9-3-2013
|
16-5-2012 15:40:50
Ik vind dat je gelijk hebt... Ik vind het niet kunnen dat winkels pasmodellen voor nieuw verkopen..
Als ze toch van hun pasmodellen afwillen, kunnen ze die evengoed nog aan een sterk verminderde prijs verkopen tijdens de solden... Mijn suitekleedje voor de wet was er ook zo eentje. Maar ik vind dat als je 1000de euro's spendeert aan een nieuw kleed, ze je ook een nieuw moeten geven!
Ik zal als ik voor men kleedje ga, dus zeker goed op de details letten!
|
|
Jontje
20-7-2012
|
16-5-2012 15:47:14
Ik vind ook als ze er echt vanaf willen, dat ze gewoon het voorstel moeten doen van indien... je aan een verminderde prijs dit kleed wil is dit ook mogelijk. Maar niet achterbaks alles aan de nieuwe prijs verkopen.
Denk dat ze wel zullen verschieten dat ik er vrijdag toch sta ipv 1 juni. Zowiezo voor mijn schoenen al mee te doen, maar toch ook voor dat kleed.
Die 2uur telkens rijden is wel steeds moeilijk voor mij omdat ik zelfstandig ben en in mijn zaak moet zijn, maar nu heb ik toch wel speciaal de brug genomen :-)
|
|
Jontje
20-7-2012
|
18-5-2012 17:58:36
Deze middag toch vlug langsgeweest en ik ben gerust gesteld! Ze hebben er geen probleem van gemaakt en ik mocht onmiddellijk mijn kleed zien en het paskleed ook. Ik kreeg weer zin om mijn kleed te passen, maar dat is maar pas binnen 2 weken!
Nu kan ik weer gerust aftellen tot de grote dag!
groetjes!
|
|
Manuela
4-8-2012
|
24-5-2012 18:58:42
Oh help... Nu begint er stress te komen!! Morgen voor m'n eerste pasbeurt gaan (wel niet bij Koonings), maar denk wel dat ik nu even op details ga letten hoor xD
|
|
Manuela
4-8-2012
|
24-5-2012 19:02:02
En eigenlijk zou ik hier ook niet mee kunnen lachen... Je betaalt inderdaad wel een serieus prijsje voor een nieuwe jurk, dus dat kan gewoon niet in mijn ogen dat ze je een pasmodel geven! Kan gewoon niet door de beugel! Om het even welke uitleg ze hier aan geven... Eerlijk is eerlijk!
|
|
|
|
Op zoek naar de jurk van je dromen ?
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs
in turnhout |
Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1.
in Vlaardingen |
De grootste bruidsmode outlet van Belgie
in Lommel |
SOLDEN
in Kortrijk |
Huwen is een uniek moment in je leven
in Kortrijk |
Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen
in Sint-Niklaas |
|