TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Caroline
12-5-2012
|
17-5-2012 6:13:49
kan je samen met hen geen kledij kan kiezen, dan heb je er nog wat aan te zeggen. Misschien dat het een leuke dag wordt op die manier. Ik begrijp je standpunt volledig, maar denk ook er ook aan, dat iedereen zich toch goed moet voelen die dag. Dus hoe bekangrijk is het voor jou?
Een vriend van mij omschrijft het zo: "laat iedereen der brak (gewoon) uitzien en jullie vallen des te meer op" Vond het wel grappig gezegd. Zelf hebben wij geen kledijzaken opgelegd en iedereen (zelfs diegene waar we voor vreesden) zag er super uit!
veel succes
|
|
sarah
18-8-2012
|
17-5-2012 6:58:01
Hey Sophie, ik heb mij ook al vaak afgevraagd waarom de mensen voor die ene dag niet gewoon willen doen wat wij vragen. Onze getuigen zijn onze broers en de broer van mijn verloofde komt al niet meer dus wij hebben nu drie maanden de tijd om een nieuwe getuige te zoeken en te hopen dat zijn vrouw nog een lang kleed vindt. Mijn broer heeft ook nog steeds geen partner voor de trouw dus dat meisje moet ook nog een kleed zoeken.
Het is super frustrerend want je wil dat jouw dag helemaal is zoals jij het voor ogen had, maar het lijkt alsof iedereen je wil tegen werken.
Gelukkig kunnen we hier ons hartje eens luchten. Ik hoop dat het een beetje in orde komt bij jouw. Trouwens om fiasco's met de kostuums te vermijden zijn wij gaan huren. Dus alle mannen hebben exact hetzelfde kostuum aan, misschien is dat ook een idee en bij ons kost het € 60 .
Groetjes
|
|
sophie
14-7-2012
|
17-5-2012 7:54:53
Hey dames,
Bedankt om jullie fijne reacties, doet inderdaad wel deugd om dat hier te kunnen vertellen. Ik heb hem het adres van die winkel gegeven waar hij dat kostuum moest gaan huren. Mijn ventje is daar ook geweest, hij draagt nooit een kostuum en wou liever eentje huren. Voor mij geen probleem ook al is hij bruidegom maar soit. Ik had mijn broer ook naar daar gestuurd maar blijkbaar is meneer daar niet geweest en heeft hij weer zijn eigen zin gedaan. En als ik daar iets van zeg dan is mijn stiefpa kwaad dus moet ik daar ook al over zwijgen. Wat een boel is het toch allemaal. Ik snap niet waaarom ze daar zo moeilijk over doen. Als ik naar een trouw moet en er is een dresscode doe ik dat ook al draag ik dat anders niet. Dat is nu toch geen ramp voor 1 dagje. Sarah: ik hoop dat het bij jou ook wel snel in orde gaat komen. Ik begrijp heel erg goed hoe jij je voelt!
Groetjes Sophie
|
|
sofie
15-8-2023
|
17-5-2012 8:12:54
wij hadden vorig jaar al tegen iedereen vd familie onze trouwdatum gezegd dat ze die zeker moeste vrij houden...mijn tante is verpleegkundige en die wist toen al dat ze nacht ging hebben dus ze zei nog oei dan ga ik moete wisselen! die heeft da nog in hare agenda geschreven. nu van de week blijkt da niemand ma dan ok niemand van mijn familie komt! mijn tante heeft hare nacht ni gewisseld, een ander tante is op reis en de rest vd familie ga samen na suikerrock! ik heb spesiaal een stuk in de viering voorzien om mijn grootmoeder te bedanken maar die komt nu wss ook ni!
|
|
Lien
7-7-2012
|
17-5-2012 8:32:18
@Sophie: Ik heb het ook al gemerkt, dat het heel moeilijk is én voor iedereen goed te doen én iedereen op één lijn te krijgen. Gelukkig kunnen we hier onze ergernissen uiten, want anders was ik al lang opgedraaid tegen de dag ;-) Misschien toch jouw broer eens bellen en zeggen, wanneer heb je tijd om samen naar de winkel te gaan waar we de kostuums huren? (Zonder dat je stiefpa in de buurt is?). Als je samen gaat, kan hij er niet vanonder.
@Sofie: Dat vind ik nu eens heel erg... Familie, t is me wat. Ikzelf heb al jaren geen contact meer met een groot deel van de familie. En eerlijk waar, het is een opluchting dat ik hen nu niet hoefde uit te nodigen. Maar ik weet hoe het is, als je verwachtingen hebt en je familie die niet inlost, keer op keer. Ik begrijp je frustratie.
|
|
joyce
30-4-2011
|
17-5-2012 8:44:45
hey Sophie,
Ik snap dat je graag iedereen in hetzelfde ziet, maar kan je dan bvb niet met een kleur(accent) werken? Ik zou het persoonlijk ook niet zo fijn vinden om in een opgelegd model van jurk rond te lopen (niet iedereen heeft hetzelfde figuur en staat even goed met een bepaald model/kleur, zeker tot net onder de knie...).
Eerlijk gezegd vind ik het belangrijker dat iedereen zich comfortabel en mooi voelt op die dag.
Bij ons was de suite gewoon zichzelf, en ja mijn schoonbroer droeg geen kostuum, maar iedereen straalde en was gelukkig, en dat is toch het belangrijkste, niet?
groetjes en veel succes nog met de voorbereidingen! x
|
|
inge
15-9-2012
|
17-5-2012 8:47:17
Wij hebben ook kostuums gehuurd, maar wij betalen die zelf voor de suite. Ik vond het moeilijk om je te zeggen, je moet allemaal hetzelfde kostuum aan en betaal het maar. Een wit hemd gaan ze zelf betalen, maar zal ook voor iedereen hetzelfde hemd zijn.En wat de vrouwen betreft, ik ga wel mee winkelen omdat ik dat graag doe, maar ik laat ze de keuze. Probeer ergens een middenweg een zoeken en er toch van te genieten van de voorbereidingen.
|
|
sofie
15-8-2023
|
17-5-2012 9:02:37
bij ons mag iedereen gewoon kiezen wa dem aandoet, t is zo al stress genoeg :-)
|
|
Eline
23-6-2012
|
17-5-2012 9:41:00
Om die probleme te vermijde laat ik iedereen vrije keuze! wie niet in kostuum wil hoeft niet, zolang mijn ventje en de twee papas ma in kostuum zijn met dezelfde das. Verder mogen ze doen en laten wat ze willen. Ik vind het ook mooier als heel de suite passend is ma vind dat er dan wat spontaniteit wegvalt. Hopelijk kom je tot een oplossing!
|
|
Melissa
11-8-2012
|
17-5-2012 10:05:12
Ik zou ook niet graag een hele dag rondlopen in iets wat ik zelf niet mooi vindt... Mensen kiezen graag zelf wat ze dragen, ik zou dan eerder vragen voor een bepaald kleuraccent te nemen, ipv om te leggen welk model van jurk ze moéten dragen.. Niet iedereen staat ook even mooi met een jurk tot net onder de knie bijvoorbeeld... Is het niet het belangrijkste dat jullie er op jullie best uitzien en dat iedereen zich goed voelt in z'n vel?
Maar da's mijn mening...
|
|
mona
27-7-2013
|
17-5-2012 10:58:25
Ik vind het ook vreemd dat zoveel bruidjes hun suite een dresscode willen opleggen. Zeker aan jonge mannen die nooit een kostuum dragen... als je hen dan toch verplicht zien ze er soms uit als een 'aangeklede aap' waarvan je ziet dat ze zich niet lekker voelen in die kleren. Dan heb ik toch ook liever dat mensen gewoon zichzelf zijn. Hou je niet van hen om wie ze zijn? Wil je hen 'veranderen' voor die ene dag? Ik zie er het nut niet van in. Laat iedereen toch in zijn eigenheid, veel leuker voor iedereen.
|
|
Evy
7-7-2012
|
17-5-2012 11:39:56
Hey hey,
Wij hebben ook iedereen zelf laten kiezen van onze suite. Mijn broer had eerst een kostuum gekozen en dan om mijn raad gevraagd of ik het wel mooi vond. Het stond hem helemaal niet en heb het hem eerlijk gezegd, de kleur was te flets voor hem. We zijn samen gaan wisselen en nu heeft hij een dat hij mooi vindt, dat hem staat en dat ik ook mooi vind. Met mijn zus ben ik samen gaan winkelen. Zij wou eerst geen kleedje aandoen, ze wilde geen barbie zijn! Maar ondanks mijn pruillipke heeft ze toch een mooi groen kleedje gepast en ze vond het zelf super. Enkel eens laten passen was genoeg, ze heeft een kleedje (niet echt een kleur dat ik wauw vind, maar het staat haar enorm goed!) en ze is er superblij mee. Met ons mama ben ik ook mee geweest en morgen gaan we voor ons papa kijken.
Dan was het grote probleem mijn schoonbroer, rocker in hart en nieren, loopt met gescheurde jeans en bandshirts of legerbroeken rond. We hadden hem er in het begin al op gewezen: je vrouwtje loopt in de suite, dus jij ook en zouden we graag hebben dat je iets deftigs aandoet, dat hoeft voor ons geen kostuum te zijn, maar niets gescheurd, niets legerbroek en liefst geen bandshirts of dergelijke. Deze week kwamen we te weten dat hij was gaan shoppen voor onze trouw en van top tot teen in het nieuw zit. Dat hoefde niet voor ons helemaal in het nieuw, maar stiekem ben ik wel superblij. Hij zei: het is niet duur. Waarop ons antwoord: dat hoeft toch niet duur te zijn, maar we apprecieren het wel. waarop zijn antwoord dan was: voor jullie alles he. het is jullie dag en ik heb iets gekozen waar ik me goed in voel en waar jullie blij mee gaan zijn.
groetjes
|
|
Silke
6-10-2012
|
17-5-2012 13:14:13
Wij kiezen ook geen dresscode! Iedereen moet hem goed voelen op die dag en dat doe je maar als je zelf kan kiezen wat je draagt... dat je inderdaad met kleuraccent werkt en hen vraagt hier rekening mee te houden en eventueel nog vraagt voor de mannen om toch een vorm van kostuum te dragen, kan ik heel goed verstaan. Maar ik zou bv ook niet moeten vragen aan de familie om in t lang te komen of met hoed en de mannen in zo'n kostuum met lang vest en hoed. Ik wil maar aantonen (niet dat jullie dit vragen natuurlijk) dat het moeilijk is om te zeggen wat een ander moet aan doen, tenzij jullie zelf betalen hiervoor. Onze suite werd er gewoon gevraagd om deftig te zijn en de mannen gaan sowieso uit zichzelf voor kostuum en de dames mooi kleedje, een al meer typisch suite dan de ander, maar ze moeten zich vooral ook mooi voelen. Of het een modeshow wordt? Misschien wel (hoewel ik dit absoluut niet zo ervaar bij mijn familie), maar so what als het wel zo is? Het is ook een leuke dag voor hen en ik vind het net leuk dat zij zich mooi willen maken voor JOUW (of mijn) huwelijk!! Logisch toch? En ook... laat die modeshow maar, jij zult de enige zijn die echt zal opvallen omwille van je trouwkleed! Dus ik zou mij op zich geen zo'n zorgen over maken! Uiteraard wel jammer dat je iets vraagt en dat ze om de rug toch hun zin doen, maar misschien moet je zoeken naar een compromis? Ik heb soms de indruk, hoe meer iemand iets vraagt, hoe meer problemen er zijn... wij hebben op zich niets gevraagd en alles is van zelf gekomen. Mannen kostuum, vrouwen mooi kleedje! Misschien toch nog eens overleggen met de familie. Want het zou stom zijn om voor zo'n "detail" de suite af te blazen! Het moet vooral een leuke gezellige dag zijn waar jullie samen jullie huwelijk vieren! Ik zou liever hebben dat mijn familie zich goed voelt in hun kledij en wel afkomt, dan zich in iets te wurmen waar ze mss niet mooi mee zijnen zich niet goed voelen en zich daardoor maar half amuseren. Als je suite toch beetje wil afstemmen op elkaar (wat ik idd begrijp, want voor foto's enz is dit leuk), werk dan met kleuraccent.
|
|
sophie
14-7-2012
|
17-5-2012 13:23:16
Ik begrijp jullie standpunt ook wel. Ja het is belangrijk dat iedereen zich goed voelt in wat ze dragen. Daar ben ik het wel mee eens.Ik wil wel even zeggen dat ik niemand verplicht van in dezelfde kleur te gaan he. Ze mogen van mij dragen wat ze willen van kleur, dat maakt me niet uit. Ik vraag alleen mannen in kostuum en vrouwen in pak. Mijn schoonzusjes dragen altijd kleedjes en zelden of nooit een broek. Dus voor hen kan dat dan toch wel geen ramp zijn om een paar centimeter langer te gaan dan he? Of ben ik dan echt zo verkeerd? Ik wil gewoon niet dat ze half met hun kont bloot rondlopen zoals ze zo vaak doen in de zomer. Ok ze zijn nog jong maar toch niet op die dag he?
Groetjes Sophie
|
|
Hadass
1-9-2012
|
17-5-2012 14:53:20
hey, Wij hebben geen dresscode, ook voor de suite niet. We vinden het juist tof dat iedereen anders komt :) zelfs de suite. Dat geeft ook wat meer kleur vind ik.
Ik zou het niet leuk vinden moesten ze mij verplichten om in de suite bepaalde kledij aan te doen. Tevens ook omdat mij niet alles staat en er ook bepaalde kosten aan verbonden zijn. Ik laat de mensen kiezen wat ze willen ook al is dat soms dan maar wat minder goed. Uiteindelijk komt iedereen wel voor de bruid en bruidegom. Mijn zussen (getuigen) zijn hun kledij gaan halen en deze zijn verschillend van lengte en kleur. De kleuren staan wel mooi samen (hebben ze wel naar gekeken). Ik vind dit wel leuk. Mijn zus is ook zeer groot en de andere zus heeft mijn lengte. Ze hebben totaal andere lichaamsbouw. Mij maakt het niet uit wat de gasten aanhebben, zolang het maar fatsoenlijk is (geen slefferkes en kort jeansbroekske ed). Ik wil de mensen niet op kosten jagen. Het belangrijkste is dat we trouwen en dat we een gezellige dag hebben met alle familieleden en kennissen!
Groetjes
Hadass
|
|
Astrid
30-6-2012
|
17-5-2012 18:14:35
Ik heb gewoon aan de suite laten weten dat het niet 'in t lang' is :-) Of ze dan net onder of boven de knie komen en welk type kleedje het is doet er helemaal niet toe! Ik snap je frustratie ergens wel, want ik zou ook niet blij zijn als er iemand nu per sé in t lang wil komen.. Maar aan de andere kant zou ik het echt niet leuk vinden als iemand me ergens 'verplicht' om een kleedje tot onder mn knieen aan toe doen..dat staat me gewoon niet:-)
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|