TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Nathalie
23-6-2012
|
17-5-2012 12:32:25
Hoi Kim,
Ik snap je volledig want ik wil zelf ook geen vrijgezellendag. Ik wil helemaal niet vieren dat ik nog vrijgezel ben. Ik wil vieren dat ik mag trouwen met de mooiste, liefste, leukste, grappigste en slimste man die ik al ooit ontmoet heb (= mijn verloofde) en dat doen we al op onze trouwdag. Mijn zus (= mijn getuige) heeft superlang aangedrongen om desnoods gewoon iets te gaan eten onder dichte vriendinnen en mijn nichtjes. Maar ik hoor aaaaaltijd dat vrijgezellenfeesten spanningen (of zelfs ruzies) met zich meebrengen omtrent inhoud (de één is ervan overtuigd dat de bruid dit wil doen maar de ander kent haar beter en weet zeker dat het net omgekeerd is...) en kosten (de één vindt het te duur, de ander zou liefst nog veel meer uitgeven). Ik wil gewoon echt niet dat mensen geld uitgeven of ruzie maken aan/om iets wat ik niet eens leuk vind. Kan je niet eens aan je getuige uitleggen hoe je je voelt en vragen of ze niet wil vertellen hoe het er ongeveer uit zal zien? Als het is zoals je wil, zou ik erin meegaan als het dat niet is, zou ik persoonlijk beleefd bedanken. Het is toch de bedoeling van een vrijgezellen om rekening te houden met jouw wensen en jou een leuke dag te bezorgen. Als ze dat niet voor jou willen doen, dan moeten ze ook begrijpen dat je er liever geen deel van uitmaakt.
Veel liefs,
Nathalie
|
|
kim
30-6-2012
|
17-5-2012 12:36:26
Hey Nathalie,
Awel hoe je het hier uitlegt, zo denk ik juist hetzelfde. Toch leuk om eens te horen van iemand anders die juist hetzelfde denkt. Ik vertrek morgen een weekendje naar zee, eens eventjes ontstressen met mijn toekomstige. Als ik terug ben en voel me nog altijd zo ongelukkig met die situatie ga ik er toch eens over babbelen. Want heb meer stess van de vrijgezellen als van de trouw. Dank je wel voor je berichtje.
Groetjes
Kim
|
|
Evelien
1-9-2012
|
17-5-2012 12:46:03
Hier ook verre van enthousiast over mijn vrijgezellenavond...
Ik hoop eigenlijk stiekem dat er gewoon niets georganiseerd wordt :-$.
Het liefst van al zou ik gewoon bij mijn schoonouders in de tuin (wij wonen in afwachting van onze nieuwbouw op een appartement, dus hier lukt dat niet :-)) een grote bbq geven samen met mijn toekomstige voor al onze vrienden om zo onze "vrijgezellen" te vieren. Spijtig genoeg wil mijn wederhelft wel een vrijgezellenavond...
Wat ik dan wel nog zou zien zitten, is bvb de mannen een dag paintball, de vrouwen een wellness-dagje en dan savonds bij elkaar komen en samen lekker gaan eten en dan samen terrasjes doen, maar dit vinden de vrienden dan absoluut geen "echte vrijgezellen"...
Heb ook al 10 x gezegd dat als ze mij 1 belachelijke opdracht laten doen (zoals een gedicht maken, dingen verkopen, enz), dat ik gewoon naar huis ben, ambras of niet, maar het blijft toch afwachten.
Hoop voor jou dat je het kan uitklaren!!
Groetjes!
Evelien
|
|
kim
30-6-2012
|
17-5-2012 13:18:41
Hey Evelien, Bij de mannen was het ook een heel gedoe, wij wouden allebei dat we s'avonds samenkwamen op een 30+ fuif en zo samen naar huis konden gaan. Ok ze kwamen naar de fuif, maar mijn toekomstige mocht niet thuis komen slapen!!!! Sorry maar dat vond ik erover gaan, dus ben daar ook al moeten tussenkomen, wat me door zijn kameraden niet echt aanvaard werd, maar ik neem hem wel mee naar huis :-). Als ik dit gewoon allemaal op voorhand had geweten had ik gewoon een drink onder vrienden gehouden... Maar als jullie dat echt willen dat jullie terug samenkomen, moeten zijn vrienden dat respecteren, want anders zijn het geen echte vrienden. Ben toch wel blij dat ik niet de enige ben die niet echt te vinden is voor een vrijgezellen.
Groetjes
|
|
sophie
14-7-2012
|
17-5-2012 13:56:13
Bij ons ook hetzelfde, we willen dat ook niet maar na lang aandringen hebben we toe gegeven onder enkele voorwaarden.Wij gaan eerst allemaal samen lekker eten, en dan trekken de meiden naar de disco want onze mannen dansen niet graag en de mannen gaan naar het stamcafeetje. Voorwaarden was wel geen strippers of stripsters! Mijn vriend zei ook dat hij zoiets absoluut niet wil! Ze weten ook wel dat als we dat zeggen we dat ook menen want anders ga ik pertinent naar huis! Zo simpel is het.. Ik wil gewoon een leuk avond met de bende en thats it!
Groetjes Sophie
|
|
Nathalie
23-6-2012
|
17-5-2012 17:42:30
@ Kim: Dat zou toch niet mogen dat je meer stress hebt voor je vrijgezellen dan voor je trouwfeest? Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Ik zou echt eens praten en zeggen hoe je je voelt.
Veel liefs,
Nathalie
P.S.: Wij komen net terug van een dagje zee met flesje rosé en hapjes op het strand. Echt wel zalig om zo eens onder ons tweetjes ongewongen te genieten!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|