Terug naar overzicht
hoi medebruidjes
wij geven enkel een dansfeest ipv een groot avondfeest.
bedoeling is dat de mensen gewoon binnenkomen, dat er wat hapjes op de tafels staan, er zal een lange tafel zijn met sandwichkes (voor de kleine honger) en we willen natuurlijk ook openen met een openingsdnas.
mijn vraagje is nu: hoe kan ik dit het beste aanpakken om geen ongemakkelijke stiltes te krijgen en het toch al meteen heel gezellig te maken? ideetjees zijn meer dan welkom!
bedankt!
hoi hoiom te beginnen zou ik dit zeer duidelijk op de uitnodiging zetten om hongerige toestanden tegen te gaan...toch zou ik wel stoelen voorzien, mensen willen immers af en toe kunnen gaan zitten om te rusten en krijgen in de loop vd avond pijn aan hun voeten, ook is ni iedereen "nen danser" k zou dan de mensen ook ontvangen met een drankje en tafel per tafel binnen laten gaan zoals bij een traditioneel feest, ook al staan er gewoon hapjes op de tafel. vervolgens kunnen jullie jullie mooie entré maken met veel toeters en bellen. dan kan je de speeches doen gevolgd door de openingsdans. gezien iedereen zit rond de dansvloer zal de aandacht minder verzwakken. nadien kan het feest ingezet worden en k zou dan een uur en half later de broodjes op de tafel laten zetten.
Ik zou het feest niet breken door de sandwiches te zetten, maar voorzien dat die al staan.Wij geven ook dansfeest met hapjes en drank. Op onze uitnodiging staat: wij nodigen jullie uit voor onze receptie, met aansluitend avondfeest met een dansje en een hapje.Bij ons is de planning alsvolgt:18u: uitgebreide receptie met familie en getuigen20u: aankomst van vrienden - kleine receptie20u30: speech - uitleg over sandwichbuffet en dessertenbuffet, gastenboek en bedankjesBUFFET OPEN en BAR OPEN (vanaf dan moeten ze zelf drank aan de bar halen)+/-21u30 openingsdans (tenzij onze vrienden nog iets anders in petto hebben, dan moet dit eerst gebeuren )Ik zou het dansen niet breken met eten.In het beste geval, doen wij alles buiten - ook het feest, wij hebben ook geen traditionele tafels - veel statafeltjes en enkele tafels voor de oudere garde, er is wel voldoende mogelijkheid om te zitten op banken en zo...
breken zou ik het ook ni doen, wij hebben vorige maand een dansfeest gehad en dan zette ze gewoon de broodjes op de tafel zodat iedereen broodjes kon nemen. als je ze te vroeg zet heeft iedereen een uur later terug honger...wij gaan ook met dessertenbuffet werken en hebben volgende planning :16u aankomst voor suite in de zaal16.30 warme maaltijd voor de suite17.45 ontvangst vd gasten18u: vrijzinnige plechtigheid + receptie19.15 ontvangst voor de mensen die niet naar de viering wilden/konden komen19.30 naar binnen gaan19.45 speeches20.15 opening dessertenbuffet21.15 openingsdans23.30 wordt er rondgekomen met frietjes zodat de maagjes terug wat gevuld worden, maar het feest ook niet stilgelegd wordt