Terug naar overzicht
Hey treesje, als ik zin heb in snoep of andere dingen dan denk ik aan mijn kleed en het feit dat het niet zal passen als ik bijkom. Om 's avonds niet te snoepen poets ik mijn tanden na het eten dan heb je geen zin om te eten. Veel succes!
Elke keer dat je iets wilt nemen, eerst een groot glas water drinken.Ook voor 't avondeten bv. kan dit helpen om minder te "kunnen" eten.
Wat bij ons het beste werkt: gewoon niets in huis halen!Alle snoep/chips/koekjes die je nog liggen hebt, in een grote zak stoppen en aan je ouders/schoonouders/broers/zussen geven en dan niets nieuws meer kopen, dan kan je ook niet in de verleiding komen :-).Verder heb ik ook altijd sugerfree kauwgom liggen in fruitsmaakjes, voor als ik toch iets zoets wil :-).Groetjes!Evelien
ik heb altijd een flesje water bij de hand en drink gewoon heel veel. dat helpt ook wel. Wat ook wel werkt is 1 keer per week 1 zondiging doen van koekje of snoepje en dan kan je daar echt naartoe leven.
Inderdaad, een glas water drinken helpt!En in mijn geval...ik ben een kleintje ;) ... De snoep in de bovenste kasten leggen, dan kan ik er zelfs met een stoel niet bij ;) Ik kan niet alle snoep buitengooien, want mijn ventje zou het mij nooit vergeven ;) hihi...
Chroom-tabletjes helpen ook !
Zoals al gezegd: water drinken, tanden poetsen of vervangen door iets calorie-arm. Knabbel wat wortels of selderstokjes? Let ook op dat je geen grote hoeveelheden fruit zoals druiven gaat eten, want daar zit ook veel suiker in...
idd, zoek gezonde knabbels, wortels, komkommer, minitomaatjes.En ook het trukje van het tanden poetsen is een goeie tip. Maar jezelf helemaal niets meer gunnen vergroot het risico op vreetaanvallen. Dus beloon jezelf elke avond met iets kleins lekkers.
Het belangrijkste: zorgen voor 3 volwaardige maaltijden per dag, zodat je geen honger hebt. Daarnaast gezonde tussendoortjes in huis halen, zoals fruit en dit op vaste tijdstippen proberen te eten. En inderdaad, jezelf af en toe toch iets kleins (snoep) gunnen. Wat bij mij ook heeft geholpen om af te vallen is tussendoor water drinken in plaats van frisdrank. Na 8 uur 's avonds niet meer eten... (tijdstip hangt een beetje af van hoe laat je gaat slapen) En bewegen natuurlijk.