Terug naar overzicht
Wij werken met rozen...ze krijgen per koppel/per tafel een roos. Die zijn er dan in verschillende kleuren. Elke tafel krijgt een kleur en aan de hand van hun roos moeten ze naar binnen gaan.Op tafel zetten we een vaas met al enkele rozen in. Ik ben ook van plan om de betekenis van de kleur van roos op de vaas te schrijven.Ik heb wel gevraagd om aan elke roos een waterreservoire te hangen...nadien mogen ze gerust hun roos mee naar huis nemen.Ik had eerst gedacht om de vaas met de rozen in aan één iemand van de tafel te geven aan de hand van een klein quiz-ke maar we gaan dat toch maar niet doen. Is even zoeken op internet en je vind genoeg ideetjes. Er zijn er die het doen aan de hand van Liefde is.../snoepjes
films, foto's, muziek,... als het voor jullie maar een betekenis heeft.
Er zijn idd veel mogelijkheden, de meesten kiezen iets wat bij hen past. Zo heb ik al gezien: namen van bergcols (koppel dat veel in de bergen gaat fietsen), kaartjes met muziekinstrumenten erop, de instrumenten hingen toen boven de tafels, filmklassiekers, werkgereedschappen bij een koppel dat hun huis aan het verbouwen was (wij waren de boormachines ;-). Wat je veel ziet: snoepjes, liefde is,...Wij weten het ook nog niet, maar hebben dan ook nog een jaar de tijd om er nog over na te denken...
Wij werken met liefdesgedichten. De gasten krijgen op hun naamkaartje de titel van het gedicht, dus dat is allemaal wat mysterieus, en op de tafel staat dan het afgedrukte gedicht in een kadertje!