Terug naar overzicht
Hey Kelly, Wij zijn vrijdag getrouwd en hebben een dansfeest gegeven met dessertenbuffet.We zijn om 20u gestart met een receptie. Waar er 5 hapjes waren voorzien en 3 tapas op de tafel. Op een 45min zijn al onze gasten toegekomen (170 pers.) Dat was volgens onze feestcoördinator super snel. Maar wij waren daar wel heel blij mee. op onze uitnodiging stond "wij verwachten jullie OM 20u" en niet VANAF, misschien dat dat wel helpt. Verder hebben wij om 22u30 een speech gegeven en het dessertenbuffet geopend. Het dessertenbuffet is wel heel de avond blijven staan. Onze openingsdans hebben we om 23u30 gedaan en onze ouderdans om 0u30. Het feest heeft tot 4u00 geduurd. Ik hoop dat ik je hiermee wat kan helpen.Groetjes,Pit
Heyhey,Hier geen ervaring met een trouwfuif maar wat het frietkraam betreft, misschien moeten jullie daar eens bekijken wat de bedoeling is? Indien dit frietkraam echt bedoeld is als "diner", dan zou ik inderdaad ten laatste om 19 à 20u dit laten open gaan want anders gaan de gasten echt wel honger hebben.Indien het echter bedoeld is als "hapje" en de gasten dus reeds thuis iets moeten gegeten hebben vooraleer ze naar jullie trouwfuif komen, dan kan dit voor mij gerust pas om 22u open gaan, na jullie openingsdans ed.Let wel op dat jullie de keuze die jullie maken duidelijk vermelden op de uitnodigingen om misverstanden bij de gasten te vermijden.Groetjes!Evelien
Hoi Kelly,Wij trouwen 7 september, een vrijdag dus en geven ook een huwelijksparty - zo staat het ook op onze uitnodigingen.Onze traiteur vond beter om het verloop van de zaal weer te geven op de uitnodiging zodat de gasten ook geen 'diner' zouden verwachten dus staat er ongeveer dit:U wordt uitgenodigd op onze huwelijksparty:19u30 - bubbles20u30 - belgian favourites (gezien wij frietjes met stoofvlees geven)21u30 - sweets (dessertenbuffet dus)Wij geven dus een receptie van een uur met bubbles en op de receptietafels ook chips, olijfjes, enz... - voor zij die later willen komen, dat kan...maar ze weten dus wat ze missen ;-).Openingsdans voorzien rond 22u30.Ik hoop je hiermee wat te hebben geholpen...Veel plezier nog met voorbereiden!groetjesSandra
hoi hoi wij beginnen toch ook vroeger hoor dit omdat wij een klein babyke hebben en wij hem hier ook nog even bij willen... onze planning is als volgt: 17.45 Ontvangst receptie 18.00 Viering gevolgd door receptie 18.45 Einde viering 19.15 Ontvangst laatavond gasten 19.30 Naar binnen 19.45 Iedereen binnen+ start speeches 20.15 Opening dessertenbuffet 21.15 openingsdans ik zou het feest zeker niet onderbreken om te eten, dan heb je immers de kans dat alles stil valt...wij gaan vooraf met de suite nog wel iets eten en hebben bij de andere genodigde idd wel duidelijk op het kaartje geschreven dat ze uitgenodigd zijn voor het dessertenbuffet.
17.45
Ontvangst receptie
18.00
Viering gevolgd door receptie
18.45
Einde viering
19.15
Ontvangst laatavond gasten
19.30
Naar binnen
19.45
Iedereen binnen+ start speeches
20.15
Opening dessertenbuffet
21.15
openingsdans
Hey, binnen 11 dagen zijn wij aan de beurt en wij hebben ook een trouwfuif met friet-en ijskraam. Om 19.30 starten we met een kleine receptie (met bubbels en chips, nootjes, ... op de tafels). Om 20.30 doen we een kleine werwelkoming en dan gaat de frietkraam open. Rond 22u doen wij onze openingsdans en ouderdans en rond 22.30 u komt de ijskraam. We hebben ervoor gekozen e-om de openingsdans voor het ijsje te doen, dan kan het dansfeest al starten, want als de mensen moeten wachten tot nadien, dan duurt het te lang (volgens onze DJ met veel ervaring met trouwfuiven, ...). De frietkraam blijft trouwens tot 23.30u staan, dus frieten en ijs kunnen genomen worden wanneer ze willen, ook voor de laatkomers.We doen onze welkom al vroeg, waarschijnlijk gaat nog niet iedereen er zijn, maar je kan daar ook niet te lang mee wachten, anders kunnen ze pas laat beginnen eten. Veel plezier nog met de voorbereidingen :)
Hoi, Het is zoals Evelien hierboven zegt: voor jezelf uitmaken wat je van die frietkraam wil maken tijdens je avond - als diner of als hap later op de avond.Wij doen ook een trouwfuif vanaf 20u. Frietkaam komt pas later op de avond.Wanneer precies weten we nog niet maar het zal zo rond 22u30-23u zijn.Als ik zou uitgenodigd worden voor een fuif zou ik thuis al gegeten hebben en verwacht ik geen frietjes om 20u ofzo.