TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Marijke
6-7-2012
|
21-5-2012 13:44:00
Hey Nathalie,
Ik zou het haar gewoon uitleggen zoals je het hier hebt uitgelegd, dat jullie trouwfeest alleen is weggelegd voor mensen die jullie het nauwst aan het hart liggen, dan is een wildvreemde daartss toch echt misplaatst, moest je het aan mij zo uitleggen ik zou het allessinds verstaan, en haar ook misschien zeggen dat ze niet de enigste aan tafel zal zijn die single is?
Veel succes
Groetjes Marijke
|
|
Emilie
25-8-2012
|
21-5-2012 14:56:19
Hey Nathalie
Zoals Marijke zegt, ik zou het haar ook uitleggen zoals je dat hierboven omschrijft. Dan zal ze dit zeker begrijpen en ook wel beseffen dat het een eer is om naar jullie trouwfeest te mogen komen.
Ik zou het ook niet leuk vinden dat onze single-vrienden opeens een vriend/ vriendin meebrengen die we niet of niet goed kennen.
Blijf gewoon eerlijk, dat ze verstaat ze het zeker!
Succes
Emilie
|
|
Sandra
7-9-2012
|
21-5-2012 14:59:29
Hey Nathalie,
Je hebt het hier mooi beschreven vind ik...en ik zou het toch ook zo proberen aan te brengen bij haar. Dat jullie echt voor een intieme kring kiezen (geef bijvoorbeeld aan dat de nichten zelfs niet komen ondanks ze familie zijn) en dat jullie liever geen 'vreemden' op jullie feest hebben...klinkt logisch voor mij :-).
Je geeft zelf aan dat je zelfs al een 'oplossing' hebt voor haar - ze zit met leuke mensen aan tafel dus een babbel komt wel los! Dus, je laat haar zeker niet aan haar lot over é...kent ze bijvoorbeeld je ouders of zo? Misschien kan ze daar toch ook een babbel mee doen...of gaat ze mee op een vrijgezelle?? Zo leert ze misschien ook al mensen kennen die ook op het huwelijk zullen zijn? Het zijn maar ideetjes...
Ik zou het zeker durven zeggen als ik jou was...ze zal het wel begrijpen denk ik!
groetjes
Sandra
|
|
heidi
16-6-2012
|
21-5-2012 15:57:52
hey,
ik heb ook zo een vriendin en zit in het zelfde schuitje :) maar ze heeft me meteen gevraagd mag ik iemand meenemen ( ze kent er namelijk echt niemand anders :)) maar ze zei meteen ik vergoed zoiezo haar eten, dus heb ik haar gezegd, dat dat in orde was, maar dit is iedereen zijn persoonlijke keuze, en doordat jullie het intiem houden, kan ik je reactie wel begrijpen, maar dan zou ik het gewoon zo proberen aan te brengen, vergeet niet het is jullie dag, en jullie wensen
groetjes
|
|
Saskia
8-6-2012
|
21-5-2012 17:55:33
Ik zou het voor die éne persoon ook toe laten denk ik. Maar je moet zelf doen waar je je goed bij voelt. Als jullie het echt niet willen moet je het niet doen! Ken je die vriendin? of helemaal niet?
|
|
sophie
14-7-2012
|
21-5-2012 19:50:02
Hey Nathalie,
Ik begrijp je standpunt echt wel heel erg goed. En als je dat niet wil dan moet je haar dat zoals hierboven gezegd op een vriendelijk manier proberen wijs te maken. Ik maak daar niet echt een punt van. Ik heb ook drie koppels die niemand anders kennen en die mochten van mij een bevriend koppel meebrengen om niet de hele avond alleen te zitten. Zij worden dan, mede op aanraden van de andere bruidjes waarom nog steeds mijn dank, ook aan een grote tafel gezet. Maar dat is ieders keuze. Ik hoop dat je eruit kan geraken.
Groetjes Sophie
|
|
Fredie
26-6-2010
|
21-5-2012 21:10:45
Misschien kan je met haar ergens afspreken om haar "van man tot man" uit te leggen dat je met deze kwestie een beetje in je maag zit en dat je haar wilde ontmoeten om het daar even over te hebben. De punten die je zelf reeds aanhaalde, lijken mij plausibel en heel aanvaardbaar en als je die op dezelfde manier naar haar toe kan overbrengen, kan ik me niet voorstellen dat ze gillend of briesend opstapt... Dus ja, leg het gewoon uit en benadruk nog eens dat ze zich, met al die hogeschoolstudentinnen om zich heen, toch niet alleen kan voelen ! Dat jij dus echt wel alles in het werk stelt om het voor haar zo aangenaam mogelijk te maken opdat ze zich geen vreemde eend in de bijt hoeft te voelen. Althans, zo zou ik het aanpakken. Jullie komen vast wel tot een oplossing.
|
|
tima
8-9-2012
|
21-5-2012 22:21:52
idd babbelen zoals de dames hierboven zeggen hihi praten tegen een bloempot . Dit heeft me toch eens laten grinnikken vanavond temeer ik ook zon babbelaar ben
|
|
Nathalie
23-6-2012
|
21-5-2012 22:33:17
Bedankt voor jullie tips, dames! Ik ga me eens van mijn meest diplomatische kant laten zien en het onderwerp proberen aansnijden bij mijn vriendin. Hoop echt dat ze het een beetje begrijpt.
@ Tima: hihi :)
Liefs,
Nathalie
|
|
Leontine
3-6-2011
|
22-5-2012 8:36:29
Ik begrijp je standpunt helemaal, maar die van haar ook. Ik ben dus niet zo'n persoon die makkelijk tegen iedereen begint te praten en zou ik alleen naar zo'n feest moeten gaan, zou dat voor mij een reden zijn om te bedanken en niet te gaan. Ik zou me namelijk een hele avond niet op mijn gemak voelen. Als er echter 1 persoon bij me is bij wie ik me op m'n gemak voel, dan praat ik de bloempotten ook van de vensterbank af. Kwestie van veilig voelen denk ik. Ik zou het graag anders zien, want ben jaloers op de mensen die zonder enig probleem tegen iedereen kunnen praten, maar helaas is het zoals het is (al dwing ik me vaak genoeg om uit m'n comfortzone te komen). Het zou dus best zo kunnen zijn dat jouw vriendin zich ook zo voelt. Is er geen compromis mogelijk dat er iemand meekomt die jullie allebei goed kennen of dat je ze misschien vooraf al eens laat samenkomen met mensen waarmee ze samen zou zitten (vrijgezellenfeest bijv.)?
|
|
Nathalie
23-6-2012
|
22-5-2012 9:34:02
Hoi Leontine,
Ik wil liever geen vrijgezellenfeest omdat ik helemaal niet wil vieren dat ik "nog vrijgezel" ben. Ik wil vieren dat ik met de meest fantastische man ter wereld mag trouwen en dat vieren we op ons trouwfeest. Er is dus niet echt een moment vooraf waarop ze vb mijn vroegere klasgenootjes al kan leren kennen. Het meisje dat ze zou willen meebrengen ken ik een beetje ('t is te zeggen, ik weet wie het is maar is al 3 jaar geleden dat ik haar nog zag), mijn verloofde kent haar iets beter en vindt het niet echt een aangename (om het zacht uit te drukken), reden waarom we haar er liever niet bijhebben. Verder hebben we niet echt gemeenschappelijke kennissen en we willen ook liever geen nieuwe gezichten zien op ons trouwfeest.We hebben onze gastenlijst echt met zoveel zorg samengesteld en willen er enkel onze lieve schatten van vrienden en vriendinnen /dichte familie op wie we altijd kunnen rekenen/liefste collegaatjes bij, niet meer, niet minder. Ik hoop dat ze dat een beetje kan begrijpen.
Liefs,
Nathalie
|
|
miss
7-9-2012
|
18-6-2012 3:49:49
Hoi Nathalie,
ik heb nét hetzelfde probleem. Trouwen ook in intieme kring, en heb 2 vrienden die single zijn en die ik bij elkaar zou zetten. Nu is er ook één van de twee die een vriendin wil meebrengen! Heb reeds 2 weken de vraag gekregen en nog niet durven antwoorden. Ons gevoel is neen , maar weet ook nog steeds niet hoe ik dit kan overbrengen. Ze is al jaren een super super super vriendin, en ik hoop dat ze me ook hier zal begrijpen.
Niet gemakkelijk...
groetjes xxx
|
|
Nathalie
23-6-2012
|
18-6-2012 8:14:23
Hoi miss,
Inderdaad niet makkelijk maar we zijn toch bij ons gevoel gebleven en hebben het haar uitgelegd zoals hierboven omschreven. Ze begreep het wel maar vond het een beetje jammer. Ik hoop dat ze zich toch een beetje amuseert.
Veel succes bij het aanbrengen & liefs,
Nathalie
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|