Terug naar overzicht
hey kelly ,ik kan in u situatie komen,bij ons is het andersom, mijn familie is welgeteld met 7 :) en mijn vriend zijn familie met 98 :)en bij zijn familie telt , wie onder de 18 jaar is , mag niet komen ( dus zijn nog veel achternichtjes en neefjes nog niet bijtelt :) ) en mijn verloofde is 1 van de jongste neven, dus al die nichten en neven zijn zo ie zo ouder :) ) omdat ik vond dat wij zijn neven en nichten zo weinig zagen, hebben wij beslist , om alle neven en nichten om 21 uur te laten komen voor uitgebreid dessertenbuffet en dansfeest,de tantes nonkels, collega's , beste vrienden, zijn aanwezig vanaf 15.00 ( dan start ons kerkelijk huwelijk in de tuin van de feestzaal) ik vond dat ik niet kon zeggen, jij wel jij niet :) ook al is het beter van wel, maar zo ging ik toch al een paar commentaren uit de weg :)nu hebben ze nog steeds commentaar van wil bij alles zijn :) maar het is te nemen of te laten :) groetjes
Bedankt voor je reactie Heidi.Hier is het zo dat wij enkel voor de wet trouwen om 14u s'middags en dan s'avonds een trouwfuif geven. Dus geen specifieke uitnodigingen voor het gemeentehuis, wie wil komen is welkom. Ook mensen die in principe geen uitnodiging krijgen voor het feest.En er is ook geen aparte receptie, dus iedereen die we vragen komt voor de receptie met aansluitend dansfeest met frietkraam.Aangezien er op de receptie enkel wat versnapperingen op de tafels zullen staan kan ik moeilijk mensen enkel daarvoor uitnodigen vind ik.T'is echt niet makkelijk he.
Hey Kelly,Gewoon uitnodigen wie je graag hebt, en de rest laat je thuis ;-)Ik heb 2 broers van mijn mama niet uitgenodigd. De ene heeft nog amper contact met de familie dus die moest zoizo niet komen. En de andere zijn vrouw is mijn 'meter', waar ik al 2 jaar niks meer van hoor. Dus die laten we ook thuis! Hun kinderen (mijn neef en nicht), daar kom ik wel mee overeen maar om nu te zeggen dat ik ze veel hoor ? Nee ... dus die komen alleen naar het avondfeest ipv het restaurant + avondfeest.Mijn verloofde zijn familie komt ook alleen maar naar het avondfeest, ze waren op hun teen getrapt maar mijn schoonvader is in februari gestorven en ze vinden het niet eens nodig om eens naar hun neefje/kleinkind te bellen om te vragen hoe het met hem gaat... Sorry, dan hoef je er voor ons niet bij te zijn.Dus... trek je niets aan van broer / zus toestanden en vraag alleen wie je er écht bij wilt ! :)groetjes, Kim
Hoi!Hier ook dat probleem... Wij geven ook enkel een kleine receptie met aansluitend dansfeest maar een beperkt aantal gasten. Aan mijn moeders kant heb ik twee ooms en tantes. De ene tante praat niet tegen mij of mijn zus. Zelfs geen 'gelukkig nieuwjaar' met nieuwjaar ofzo... De andere tante is momenteel out of the picture... Enkel mijn ene nicht kom ik wel nog mee overeen maar die zal wrs niet komen als haar moeder niet uitgenodigd is. Onlangs twijfelde we of we wel nog enkele oud-collega's van mij gingen uitnodigen. Ik heb dan beslist dat ik hen er liever bij heb dan die tantes en nonkels... Uiteindelijk is dit onze dag. Als ze op hun teentjes getrapt zijn, zal ik daar niet meer last van ondervinden want we zien ze toch nooit!Maar je beslist zelf he!
In ieder geval al zeker die mensen uitnodigen die jullie er graag bij willen hebben. Bij de anderen... als jullie er zo weinig contact mee hebben, lijkt de kans dat ze gaan komen mij niet groot. En op zich hebben jullie een goede reden om sommige wel uit te nodigen en sommige niet.
Dag Kelly,Ik weet dat het niet gemakkelijk is maar: gewoon je hart volgen en je niets aantrekken van wat de mensen gaan denken. Uiteindelijk, kan het je iets schelen wat diegenen denken die je er niet bij wilt? En diegenen die wél uitgenodigd zijn, weten meestal wel waarom iemand anders niét uitgenodigd is (zeker als het broer en zus betreft).Het is een moeilijk knoop om doorhakken, maar wij hebben er uiteindelijk voor gekozen om iedereen te vragen die we erbij willen en voor 1 keer in ons leven eens lekker egoïstisch te zijn . Resultaat? We kijken zo hard uit naar vrijdag: niet enkel voor ons huwelijk (uiteraard wel het meest!) maar ook om al die zeer door ons geliefde mensen te zien toekomen!Succesx