Terug naar overzicht
Maar bruidje toch, das inderdaad super erg. Welke raad ik je geef is hetgeen ik in jouw situatie zou doen, ik zou niet "hopen op de goodwill van de gemeente", maar toch geregeld s bellen naar daar om te weten of de papieren in orde zijn en duidelijk laten merken en zeggen wààrom dat je dat in orde wil hebben, dan horen ze "de menselijke kant" en zullen ze van hun kant ook wat meer moeite doen. Ik vind dat vreselijk lomp om te zeggen "we hebben x aantal dagen om dat in orde te brengen", waar een wil is, is een weg, en t moet menselijk blijven. Bij mij op t werk hebben we ook recht op 4 maand om de aktes te maken, maar als t echt moet (als we willen), kunnen we dat ook op 1 maand. Dus ik raad je aan om regelmatig s te bellen en te benadrukken hoe graag je het wil en te vragen hoe ver ze staan.Heel veel succes bruidje en ik wens je een pracht van een hernieuwd huwelijk toe met je nieuwe ventje !
Wow, dit heeft niks met bridezilla te maken, dit is gewoon erg! Toen ik mijn huis kocht, heb ik zelf veel rondgereden van 't ene kantoor naar 't andere om alle paperassen op te halen en weg te brengen, ipv te wachten op de bedienden en de Post. Zo ging de boel wat sneller en had je er meer controle over. Inderdaad veel bellen en eventueel vragen of je zelf dossiers kan ophalen en wegbrengen om het sneller te doen gaan. Dan kan je ook elke keer als je het ergens afgeeft bij de juiste persoon benadrukken dat het snel moet gaan. Anders raakt je papier tussen de stapel en kan het wel eens te traag gaan...
Dit is helemaal niet bridezilla hoor, ik heb echt met je te doen! Ik hoop van ganser harte dat alles op tijd in orde komt en dat jullie voor "echt" kunnen trouwen op 22/06. Zoals hierboven al aangegeven wordt, zou ik ook niet rekenen op de goodwill van de gemeente: regelmatig bellen met je verhaal hoor!Veel succes!Lindsy
heb vandaag al héél véél gebeld het is ondertussen van deurwaarder vertrokken naar gemeente nu ga ik vrijdag daar naar toe dan moeten ze dat gehad hebben en dan blijf ik er als het moet overnachten tot het in orde is :-) nee nee bedoel van vrijdag hebben ze nog een week op dat papier te nemen een handtekening en stempel op tezetten en in hun computer tezetten als dat niet lukt????en dan notaris moeten we gewoon handtekening gaan zetten contract is al klaar en gemeente alken wilt wel wat tijd door de vingers zien die snappen het teminste maar in tongeren grrr lompe trage mensen :'(
Man man man, dat is om zot te komen en idd, helemaal niets met bridezilla te zien. Hier zou een mens gewoon woest van komen van die domme logge belgische administratieve structuur! "Administratieve vereenvoudiging ... ja ja ...."Ik hoop van harte dat het je lukt!!!! Goeie moed, Joyce
woensdag gaan we het weten als het gelukt is moeten naar tongeren naar gemeente heb al tegen verloofde gezegd ik blijf er overnachten als het moet maar ze gaan zorgen dat het in orde is trouwen mijn ex heeft via via al laten weten dat als het moet hij mee wilt gaan om te zeggen dat ter zeker niet in beroep tegen scheiding enz zou gaan alle hij zou dan 1ding goed doen voor mij duimen maar dan kan het donderdag naar alken gemeentehuis en dan is alles mooi op tijd klaar!en buiten mijn geloop en gebel voor dit document hebben verloofde en ik beslist dat we toch iets extra's willen hebben nu gekozen voor viering van huis van de mens in openlucht als weer het toelaat in de tuin van feestzaal bij regen in pergola van feestzaal met persoonlijke telstjes,gedichtjes,liedjes en uitwisselen van de ringen gaat ook daar gebveuren zo spannend :-)