Terug naar overzicht
Hallo Als de ouders vd kindjes dat zelf zeggen, is er toch niet zo'n probleem met de balans. Je hebt het zelf voorgesteld en als ze nee zeggen ist hun keuze. Vind je 2 kindjes niet genoeg? Wij hebben er zelf geen :)!
Als ze zelf liever aangeven dat ze het niet willen dan zou ik gewoon de twee bruidskindjes nemen langs de kant van je verloofde. Je kan wel proberen om de familie een beetje in balans te houden, maar uiteindelijk zal dat toch nooit lukken. En na jullie dag zijn jullie toch één grote familie, dus maakt toch niet zo veel uit wiens kindjes het zijn?
Ik heb ook zo'n dilemma, ik 3 neefjes en 1 nichtje, wij willen niet echt met bruidskindjes werken, maar we willen wel dat 1 bepaald neefje(dat neefje zien we het meest, hij kent ons ook goedn) de ringen brengt, wij vragen ons ook wel af of mijn neefje het zal willen doen op het moment zelf (hij is dan 2 jaar), als hij het niet wil doen wil ik het niet opeens mijn nichtje of ander neefje vragen het te doen, dan maar de ceremoniemeester of de getuige zeker? In jouw geval zou ik dan voor de twee overblijvende kindjes kiezen?
Wij hebben ook maar 2 bruidskindjes. Dit zijn namelijk mijn metekind en mijn neefje. Van mijn toekomstige z'n kant hebben we geen kindjes gevraagd. Jullie moeten jullie er goed bij voelen. En het jullie schuld niet dat de ouders het niet zien zitten!
Hey Sara,hoe oud zijn de kindjes? En hoe goed ken je hen?Het kan natuurlijk altijd zijn dat een kindje niet exact wil doen wat hij/zij moet doen op dat moment. Maar dat is dan weer juist de charme van een kind. Als jij zoiets hebt van "ik wil het toch riskeren", dan zou ik dat gewoon tegen die papa zeggen. Dat je graag hebt dat ze het doen, en als het mislukt, dat het dan maar zo is.Als jij eerder denkt: "ik ga op dat moment echt wel beginnen stressen als die kinderen niet doen wat ze moeten doen" dan zou ik het gewoon bij 2 houden.Het is zoals Shibby zegt: je hebt het hen wél voorgesteld, hé. Het zijn zij zelf die zeggen dat ze het niet zien zitten. Dus dan moeten ze achteraf zeker niet komen mekkeren (zo zou ik denken).Persoonlijk zou ik hen toch vragen om bruidskindjes te zijn. En eventueel nog een paar keer proberen af te spreken, zodat je de kindjes echt écht goed kent. Dat maakt het voor die kinderen waarschijnlijk ook wel makkelijker. Ik zou het er gewoon op wagen. Maar jij kent jezelf het beste, natuurlijk, hé.GreetsKatrien
Ik zou eerlijk gezegd ook zenuwachtig zijn als ouder als ze mij zouden vragen of mijn kind bruidskind wil zijn (zeker als ze kleintjes én dus onvoorspelbaar zijn). Je nonkel wil waarschijnlijk niet dat er iets misloopt door zijn kindjes op jullie dag.Zoals Katrien zegt, indien je deze onvoorspelbaarheid niet erg vindt, laat je nonkel dit dan weten en voorzie geen te belangrijke taken voor de 2 hummeltjes.Ik zou me zelf niet veel aantrekken van de balans hoor. Je moet er nu ook geen kinderen gaan "bijsleuren" om aan een aantal te zitten!
Hey Sara,Ikzelf heb 3 bruidkindjes. De kindjes van mijn broer, 6,4 en 3. Die van 4 is mijn metekindje en ik wil dat hij de ringen ook naar ons gaat brengen in de kerk. Zijn twee zussen krijgen dan een miniboektje in hun handjes. Ik heb nu wel het geluk dat de twee oudste dat vorig jaar al gedaan hebben op het huwelijk van mijn neef. De jongste heeft haar debuut bij ons en de kans is groot dat ze niet weet wat te doen. Maar dat vind ik nou net de charme van bruidkindjes te hebben. Maar dat is ieder zijn keuze natuurlijk. Als je dat niet erg vind zou ik zoals Katrien zegt er wel voor gaan. Heb je dat liever niet hou het dan bij 2 dat is ook mooi en schattig. En niemand kan je iets verwijten want de vraag is er geweest. Doe wat je hart je ingeeft!Groetjes Sophie