Nu Online
Momenteel zijn er 642 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwringen met hout?

23-5-2012 17:07:25
Hallo iedereen,
in verleden ben ik hier al goed geholpen geweest. Ik dacht, ik stel nog maar eens een vraagje. We zijn er éindelijk uit welke trouwringen we willen (lees híj is er eindelijk uit, op 71 dagen van onze trouw). We willen ringen met metaal (goud, titanium of zilver) EN hout.
Hieronder staat twee foto's van op Etsy.com. En ook een foto (blauw kader) van the Jewelry Story, ergens in het noorden van Nederland.
.
Oro Plano Ring - organic coyol seed with 14k gold inlayEquinox - wood ring with recycled sterling silver   Forever
.
Ons probleem is: waar vind je deze ringen? Bij Etsy moet je Amerikaanse maten doorgeven, en dat vinden we wat lastig. Er bestaan wel conversietabellen van Europese maten naar Amerikaanse, maar we zouden ze liever toch eens passen voor we ze kopen.
.
Weet iemand een winkel in België of een beetje zuidelijker in Nederland waar je zulke ringen kunt kopen? Het moeten niet écht trouwringen zijn, maar liefst wel. We denken namelijk dat we niet meer op tijd naar Friesland zouden kunnen reizen. Mijn ventje werkt en studeert en heeft nu dus examens. Daarna moeten we naar West-Vlaanderen afzakken (we wonen zelf bij Limburg) omdat mijn zus bevalt begin juli van mijn metekindje. En ja, ons huwelijk is al begin augustus. En ze moeten ook nog wel op maat gemaakt kunnen worden. Dus als we een winkel dicht bij ons vinden, kunnen we nu nog, als pauze tijdens het studeren, voor ringen kijken.
.
Of kent iemand iemand die deze kan namaken? O ja, we zijn geen fan van Timberring. Dat is te veel hout.
.
Of heet iemand al mét succes trouwringen besteld bij Etsy? Heb je een betrouwbare conversietabel? Ik ken wel iemand die ze voor ons wil meenemen (die werkt in de States, maar is vaak bij zijn vriendin in Maastricht), maar ja, je zit vlug over je maximum belastingvrij die je mag meenemen langs de douane. Of zoiets. (zelf geen kenner van zulke dingen)

Bedankt!

Elke
3-8-2012
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 3559

Bruid
17-8-2013
 Meld misbruik23-5-2012 19:17:28

Ik kan je helaas niet helpen maar ik vind het wel heel mooie ringen :)

freyja
30-6-2012
 Meld misbruik23-5-2012 21:29:35

Hey Elke,

Onze trouwringen komen ook uit de VS en wij hebben deze ook laten meebrengen door iemand die toevallig bij een goeie vriendin van ons op bezoek ging. Bij de douane gewoon doen alsof het je eigen ringen zijn en dat levert geen problemen op... (je moet er natuurlijk de rekening niet bij gaan steken ;-)
Ivm de maat hebben wij zo'n plastiek ring sizer gekocht (intikken op etsy en je vindt ze met hopen) en hiermee onze maat opgenomen en ze passen perfect!
Ik hoop dat je hier iets mee bent!

gr

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik24-5-2012 8:05:19

hey elke,
Had nog nooit van ringen met hout gehoord en vindt ze wel mooi, origineel ook.
Als je dingen op internet bestelt en laat opsturen, let er dan op dat achteraf de rekening voor de douanekosten nog gepresenteerd wordt... als het mogelijk is zou ik eerder opteren voor iemand die ze voor jullie van ginder meebrengt... en de tip van freyja klopt hoor, gewoon die persoon laten doen of het zijn eigen ringen zijn en vooral de rekening niet erbij steken
groetjes

Elke
3-8-2012
 Meld misbruik1-6-2012 7:58:38

Hoi iedereen,

jullie tips zijn bruikbaar geweest. We hebben alleszins gedurfd en hebben ze besteld.
Maat hebben we via conversietabellen online.
Omdat het toch nog te lang zou duren vooraleer ze gemaakt worden en dat waarschijnlijk net niet in een periode is dat die persoon in de States is, en omdat ze pakjes bij hem blijkbaar gewoon aan de deur zetten zonder er een handtekening voor te vragen, leek het ons toch maar best om ze gewoon te laten shippen naar ons thuis.

We hebben wel gevraagd om ze in een neutrale verpakking te sturen zonder kenmerken van de winkel aan de buitenzijde. Dan zou het vlotter langs de douane gaan.
Want ik lees hier een verhaal van een wensboom uit etsy die anderhalve maand bij de douane is blijven liggen!! Slik, zo veel tijd hebben wij niet.

Spannend toch wel.
groetjes

Michelle
13-9-2019
 Meld misbruik14-6-2015 12:37:20

En bent/was u tevreden met de aankoop? Ging alles goed met verscheping?
Wij zitten er ook over na te denken houten ringen van bentwood uit Pennsylvania te bestellen maar ben inderdaad bang voor verzending en als de ringen tegenvallen qua verwachting..

Michelle
13-9-2019
 Meld misbruik14-6-2015 12:39:22

En bent u tevreden met de aankoop? Is de verscheping goed gegaan? Wij zitten er over te wikkelen om ringen van Bentwood uit Pennsylvania te bestellen maar zitten inderdaad ook mee verzending in onze maag plus dat we bang zijn dat ze tegen vallen qua uiterlijk als we ze eenmaal zien

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...