Terug naar overzicht
Hallo Eveline,wij trouwen ook op een vrijdag en houden gewoon een gezamelijke receptie.. Groetjes
Wij trouwen ook op vrijdag. We trouwen om 16u voor de gemeente en gaan dan met de naaste familie uitgebreid eten.Om 19u30 komt dan de andere familie voor het dessertenbuffet. Nadien komen alle andere gasten voor het avondfeest (lees: fuif) met nachtbuffet. We vinden het gewoon leuker om iedereen samen te ontvangen.
Wij trouwen ook op een vrijdag Om 18u start de eerste receptie en die duurt anderhalf uur => bij ons zijn dat wel ook heel deel oudere mensen die sowieso vrij zijn en daarnaast studenten of mensen uit het onderwijsOm 19u30 komen de gasten toe voor het avondfeest
Bedankt voor jullie snelle reacties!Nog een vraagje voor Shibby: als om 19.30u de andere mensen komen voor het eten, blijven dan de mensen van de receptie allemaal (inclusies de collega's)?
Wij trouwen ook op een vrijdag en onze receptie start om 17u30...(voor collega's/kenissen/...)De mensen die willen komen zullen er wel zijn :-)
neen, die weten dat de receptie anderhalf uur duurt voor hen, staat zo op de uitnodiging: Wij nodigen jullie uit op onze receptie die doorgaat van 18u tot 19u30.
Wij doen't als volgt (op 'n vrijdag)17u trouwen stadhuis18u-19u30 Receptie verre kennissen (en deel van collega's, diegene waar we na't werk geen contact mee hebben)20u eten met ouders, getuigen, broers en grootouders21u30 avondfeest met vrienden, familie, collega's die ook vrienden zijn.
Bij ons is de planning als volgt:* 15u: burgerlijk huwelijk* 17u: na fotoshoot komt suite aan in de zaal (krijgen belegde broodjes en iets om te drinken)* 18u: wij komen aan in de zaal* 18u-19u: aparte receptie voor de suite* 19u30: grote receptie voor alle avondgasten + walking dinner en dessertenbuffetWij geven een trouwfuif, dus geen diner en doen geen aparte receptie voor collega's.Iedereen komt naar samen toe, buiten de suite dan.Succes!groetjes
wij trouwen ook op een vrijdag! om 14u30 voor de wet (trouwen niet voor de kerk)Er komen mensen naar de receptie die van 18u tot 19u30 duurt...Om 18u30 komen de mensen voor het avondfeest en om 22u mensen van het dansfeest.De mensen moeten werken maar de mensen die er bij willen zijn die nemen met plezier een half dagje verlof heb ik gemerkt.
Wij trouwen ook op een vrijdag ... Om 15u op het stadhuis en vandaar (wij trouwen zonder kerkdienst) naar de feestzaal (vanaf 16u). Vanaf 16u tot 17u verwelkoming van de familie en vrienden die deelnemen aan het diner. Vanaf 20u30 verwelkomen wij de mensen voor het avondfeest. Rond 21u30 plannen wij onze openingsdans en rond 22u à 22u30 nog een buffet (maar dan kleiner dan het diner, eerder een Bruegeliaans buffet) voor alle gasten. Hier zijn onze collega's ook bij, dus bij ons zijn ze welkom vanaf 20u30 tot ... Groetjes en succes met je planning ...
Waarom zou je mensen niet voor anderhalf of 2 uur kunnen laten komen? Volgens mij is dat redelijk normaal als je alleen voor de receptie uitgenodigd bent... Ik zou wel het einduur ook vermelden op de uitnodiging, zodat ze op voorhand weten dat het enkel over een receptie gaat. Dan kunnen ze zelf beslissen of ze dat de moeite vinden of niet.
Hey,wij trouwen ook op een vrijdag, maar houden geen aparte stukjes voor aparte groepen, we vragen iedereen die uitgenodigd is vanaf 16u (burgerlijke trouw) en iedereen blijft er bij tot het einde. Wij wilden niemand voor maar 2 uurtjes vragen, omdat wij ons zelf daar niet goed bij voelen, bij die gewoonte.Maar zoals je leest, het is wel de gewoonte hoor, dat wordt wel veel gedaan.In jouw specifieke geval zou ik me geen zorgen maken. Als iedereen tot 17h werkt, dan is 18h toch ideaal. Mensen willen nog snel iets anders aantrekken, zich wat opfrissen, moeten nog naar de lokatie van de receptie. Geen zorgen maken. Niet receptie aanpassen aan je collega's, laat je collega's maar aanpassen aan jou.