TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
heidi
16-6-2012
|
25-5-2012 10:58:06
hey roos,
ja is inderdaad niet leuk van je mama dat ze zegt dat ze er niet in geloofd, als ze dat denkt had ze je dat vroeger kunnen zeggen, dan wist je dit, en deed jij er nog mee wat je wilde, maar 1 week voor de trouw, vind ik wel erg ... mijn mama ziet ook op tegen mijn trouw, maar alleen vanwege de belangstelling, mijn mama staat niet graag in belangstelling, maar heb dat mooi opgelost, door ze bv gewoon met de rest van de familie te zetten , ipv bij ons, hun gewoon al te laten zitten in de kerk, ipv voor ons op te lopen enzo. maar je mama moet echt haar gevoelens op zij zetten, want is haar dochter haar mooiste dag van haar leven. Hoop dat je dit een beetje van je zal afzetten, ( wat volgens mij zeer moeilijk is ) maar je moet echt denken jou dag, jou wensen. Mijn schoonmama staat ook niet achter ons :) ook al zegt ze het niet , maar je voelt dat wel zeer :) maar heb me er over gezet, ik trouw de man van mijn dromen, en ik leef met hem niet met haar, soms trek ik me dit nog wel eens aan.
groetjes!
|
|
Sara
6-10-2012
|
25-5-2012 11:08:16
ik denk dat je het niet geheel moet zien als een negatief gesprek. Ze is eerlijk over haar gevoelens, maar ze komt en dat is het belangrijkste. Ik weet da het niet leuk is om soms negatieve dingen te horen, maar ik heb dan zoiets van liever daar over eerlijk zijn dan het laten broeien.
Tweede dat ik ook wou zeggen is, vergeet ook niet dat mama's ook trouw stress krijgen. Stress doet mensen rare dingen zeggen en denken. Het belangrijkste is dat jullie achter de relatie staan en op termijn gaan mense daar ook wel achter staan.
|
|
Eva
29-6-2013
|
25-5-2012 11:25:57
Het zou kunnen dat ze dit enkel zegt uit bezorgdheid, omwille van haar eigen echtscheiding? Ik ken de situatie natuurlijk niet, maar de beste vriend van mijn verloofde zei eerst ook van die dingen. Achteraf bleek dat hij gewoon wou verwoorden dat hij bang was zijn beste vriend kwijt te geraken (wat uiteraard niet zal gebeuren) en hij heeft dat ook uitgelegd en zijn woorden teruggenomen. Dus misschien ligt er gewoon iets anders achter... Als jullie zo'n goede band hebben, is ze daar misschien ook wel ergens bang voor...? Ze doet wel moeite om te komen, dus zal er zich wel van bewust zijn dat het belangrijk voor jou is! Probeer haar nog maar genoeg bij de zaken te betrekken en waarschijnlijk zal ze dan toch nog gaan genieten van haar rol als 'moeder van de bruid'! Veel succes ermee! Je komt er wel uit! Vergeet zeker niet te genieten van je huwelijk!
|
|
Ann
9-6-2012
|
25-5-2012 12:15:28
Ik denk dat je mama mss ook last heeft van stress, en ze staat sowieso mss niet graag in de belangstelling. De ouders van Johan zijn ook gescheiden, daarom heeft het 14 jaar geduurd eer wij de stap zetten. Een scheiding doet wel wat met een mens. De pa van Johan staat ook niet achter ons. Die heeft zoiets van: moet je nu nog trouwen? Wij hebben eigenlijk alles al, huis en kindjes. Maar Johan wist dat ik diep in mijn hart erg graag wou trouwen, dus heeft hij het toch gevraagd. (en ik trek mijn geen bal aan van heel de familie van Johan, want hun interesseert het eigenlijk niets, ze wilden zelfs geen nieuwe kleren kopen voor onze trouw, wat mij ook niet uitmaakt, maar zit dat dan niet te verkondigen waar wij bij zitten.)
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|