Nu Online
Momenteel zijn er 465 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

meisjes met een maatje meer

25-5-2012 20:59:19
Na mijn paservaringen vandaag en de voorbije maanden, wil ik even het een en ander kwijt:

Dit is een gids voor meisjes met een maatje meer ( en stiekem ook voor alle vrouwen met complexen ;-)):

-eerst en vooral wees blij met jezelf, dik of doen. Jij bent jij en daar moet je trots op zijn. Ik ben zelf een meisje met een grote maat ( 54 aan mijn poep) en ik ben gelukkig met mezelf! Vind ik mezelf soms te dik, absoluut! Ook ik heb mijn mindere kantjes, maar ik focus mezelf op de goede kanten en zorg ervoor dat ik er altijd verzorgd uitzie. Sta een keertje voor de spiegel en kijk eens echt naar jezelf, kijk voorbij die 'probleemzones' en zie daar een mooi meisje staan en geloof mij vrij een vrouw die zich goed in haar vel voelt is veel mooier dan eender welk 'perfect' model
-laat je vooral niet doen als je (bruids)kleedjes gaat passen, ook jij mag kleedjes aandoen, niet alleen voorhouden. Als je iets niet hebt aangehad weet je eigenlijk niet of je er wel mee staat. Al staat het achteraan kilometers open, je moet ergens een beeld krijgen hoe het kleed zou zijn. In het slechtste geval, doe een vergelijkbaar kleed een keertje aan. Wij mogen ons ook prinsessen voelen tijdens het passen!
-doe een keertje gek in de paskamer, ga uit je comfort-zone en pas eens iets dat je nooooooooit zou aandoen. Als iets totaal verkeerd is, voel je dan niet slecht en lach er een keer goed mee.
-iemand met grote maten heeft ook vormen. Net zoals de gewone maten, bestaan er in de grote maten appeltjes en peertjes en .... Kies je jurk ook zo en niet ik heb een grote maat dus ik moet ... dat werkt zo niet. Zo sta ik bijvoorbeeld ABSOLUUT niet met een babydoll achtig model, terwijl andere dames dan weer juist gezegend zijn met zo een kleedje
-heb een mening, verkoopster kunnen lief en vriendelijk zijn maar zij willen in de eerste plaats nog altijd iets verkopen. Als jij iets niet mooi vindt, dan is dat niet mooi, wat een ander ook zegt! ( dat kan verkoopster, mama, vriendin, zus, .... zijn)

hopelijk heeft iemand hier iets mee. Ik wou dit even opschrijven omdat ik echt het gevoel heb na het passen vandaag dat vrouwen met een maatje meer zich maar moeten settelen. Ik ben het daar niet mee eens! Eender wie je bent, je verdient dezelfde aandacht. En ok soms moet je iets harder zoeken naar dingen, maar dat maakt het extra tof als je nadien een complimentje krijgt van iemand dat je er goed uitziet.

Sara
6-10-2012
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1510

freyja
30-6-2012
 Meld misbruik25-5-2012 21:25:30

Hey Sara,

Je berichtje slaat de nagel op de kop! Je goed in je vel voelen is inderdaad veel meer/heel wat anders dan de "ideale maten" hebben.
Ik ben zelf ook niet echt mager, maar in mijn kleedje voel ik me mooi (vandaag mijn 1e pas gehad ) en dat doet inderdaad heel veel!
For what it's worth: ik kan de rest niet zien natuurlijk op je foto, maar ik vind je een heel mooi gezichtje hebben!

Maar vergis ik me, of viel je zoektocht naar een kleedje voor de burgerlijke trouw vandaag tegen? Echt spijtig, maar ik ben er zeker van dat je nog iets gaat vinden dat ze allemaal het nakijken zal geven!
Ga je nog bij Lifestyle gaan kijken eigenlijk?

groetjes,
Freyja

Sandra
18-5-2012
 Meld misbruik25-5-2012 21:43:43

Sara,

Dat heb jij ongelooflijk mooi verwoord!
Ik weet ook wat het is om niet het perfecte maatje te hebben.
Vroeger, tot zo'n 8 jaar geleden kwam ik met een gewone 48 niet meer toe. Inmiddels heb ik maat 40 maar heb hier hard voor moeten werken en het heeft me bijwijlen bloed, zweet en ja onnoemlijk veel tranen gekost. Nog niet perfect in sommigen hun ogen maar weet dat ik best de moeite waard ben!!
Ik hoop dat iedereen die niet de moed vind om zwaar op dieet te gaan, waarbij het maar niet lukken wil of gewoon omdat ze zich zo goed voelen, zo denkt: IK BEN ... EN BEN MOOI! IK BEN DE MOEITE WAARD!!!
Trouwens, hadden anders onze ventjes ons gewillen? Ik denkt het niet ;-)

Keep up the spirit, girl!!!

Grtjs,
San

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik25-5-2012 21:45:58

Goh Sara,

wat een heerlijk positief bericht! Je hebt groot gelijk, het zijn niet de perfecte maten die maken of je een mooi mens bent of niet! En iedereen heeft het recht om als een prins(es) behandeld te worden, op respect en op goed en eerlijk advies om er op zijn/haar best en voordeligst uit te zien.
Laat je niet doen, sta op je strepen en ergens hangt voor jou de perfecte jurk voor je burgerlijke trouw en voor eender welke andere gelegenheid. Je vindt ze wel.

liefs

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik25-5-2012 21:52:33

@Freyja: ja het viel eig zeer hard tegen, de verkoopster duwde me echt in een richting die ik niet mooi vond en voor een winkel die grote maten in de vaandel draagt vind ik niet dat maat 50 hun maximum pasmaatje moet zijn. Plus als je een HELE winkel vol kleedjes ziet en je maar kunt kiezen tussen misschien max 7 modellen, die je dan niet echt kunt passen, dat vind ik fout en ze misbruikte het feit dat ik een grote maat had en dat vond ik niet kunnen. Ik sta gelukkig vrij stevig in mijn schoenen en weet verdomd goed wat bij mij past ( ik ben er nog maar een paar keer naast geweest ofzo)
Ik probeer de mama mee te krijgen naar Lifestyle maar ik ga denk ik eerst nog een keertje in de gewone winkels kijken of ik niet iets vind dat past voor burgerlijke trouw. Als ik uiteindelijk iets gevonden heb ga ik zeker posten ;-)

Charlotte
9-6-2012
 Meld misbruik26-5-2012 7:54:21

Dat is super verwoord Sara! Ik zit ook ver van de ideale maten en begrijp dus ook volledig wat je wil zeggen. Je ziet er een prachtige meid uit, dus, je zelfvertrouwen is zeker terecht! Nog héél véél succes in je zoektocht naar een kleedje!

tine
19-5-2012
 Meld misbruik26-5-2012 9:19:49

Heel mooi gezegd Sara!!
Ook mensen met een maatje meer mogen stralen... Of het nu hun trouwdag is, of een doordeweekse maandag...
Schoonheid zit vanbinnen!!
Ikzelf heb ook niet die ideale maten (46)... soms ben ik zo ontmoedigd, als ik weer eens thuis kom na een dagje shoppen, en moet vaststellen dat ik niets gevonden/gekocht heb.
Voor mijn trouwdag, vorige zaterdag, ben ik naar een naaister gegaan... Zij heeft voor mij iets prachtigs gemaakt!! Ik voel(de) me er SUPER in, iedereen zei dat ik straalde...
En mijn ventje vond me ook zoooo mooi!

Blijf wie je bent!!!

Je zal zéker hét kleedje vinden voor je (burgerlijke) trouw !!!!!
SUCCES nog!

Tine

Saartje
29-6-2013
 Meld misbruik26-5-2012 11:30:00

Ik vind het ook fantastisch hoe jij dat kan verwoorden. (ook andere posts van je :))
En als je het zo goed kan verwoorden, komt het zeker wel goed!

frida
6-2-2010
 Meld misbruik26-5-2012 16:18:14

Jij krijgt een dikke 10 en bank voor uit!!!!!!

Sanne
11-8-2012
 Meld misbruik26-5-2012 17:08:05

amen to that! Nog goed dat er ook mensen zijn die het zo rechtuit durven zeggen zonder altijd te beginnen zeuren over dieten of weet ik weet :-) Ik heb mijn jurken gevonden: het is dus mogelijk en het gaat jou zeker lukken! Ik duim heel hard voor jou!!!! (Miss 48 :-D)

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik26-5-2012 21:10:12

BLOOS allemaal, thanks. Ik moest het gewoon even van me afschrijven. ;-) Ik hoop echt dat ik er mensen mee help.

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik27-5-2012 7:15:32

ik ben zelf nooit mager geweest (ne 42) en men keizersnede van afgelopen zomer heeft der helemaal geen goed aan gedaan ;-) ,u pas ik zelfs ni meer in de confectie maten ... ik ben in augustus bevallen en ben in oktober mijn kleed gaan bestellen dus der waren best nog wat kilokes aan (jaja nu ook nog ) ik ben gisteren men kleedje nog is gaan passen en t was veeeeeeeeeeeeel te groot! die madam van de winkel, amaai gij zijt kei veel afgevallen, wa hedde gij gedaan?! ikke kei serieus en gemeend: nix aan dieten doe kik echt wel ni mee zanne, alst de mense ni aan staat moete ze ma na ne andere kant kijke . da madammeke wist ni wa haar overkwam.

Ellen
25-5-2012
 Meld misbruik15-6-2012 17:24:40

Volledig mee eens, als het niet was geweest da die stomme suikerziekte achter den hoek lag te loeren had ik ook niet gedieet.
Ik ben zelfs bang dat ik met afvallen mijn mooie figuur kwijt ga zijn en er lik ne patattenzak ga uitzien.
Echt super gezegd, maar ik had ook nie anders verwacht (Sara, gij zijt eigenlijk al van int begin da we elkaar kennen mijn idool!)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info