Terug naar overzicht
Hoi,Wij zijn ze nu aan het uitdelen en voor dichte familie geven we ze uiteraard persoonlijk af, voor alle mensen die we tussen een week geleden en volgende week zien of waar we echt dichtbij wonen ook. De andere mensen krijgen een uitnodiging per post. Dus als je je collega's ziet op het werk zou ik de uitnodigingen gewoon meenemen, want dat bespaart toch heel wat postzegels :)
Ik heb de meeste van onze uitnodigingen persoonlijk afgegeven...gewoon omdat je heel veel mensen bijna al dagelijks ziet:- de ouders/broers/zussen/getuigen: deze hebben we echt formeel gaan afgeven door er op een avond of in het weekend langs te gaan (vooraf aangekondigd) en dan hebben we telkens bij hen wel een hapje mee mogen eten of hebben ze speciaal voor ons gekookt... Dat was eigenlijk echt plezant, omdat je zo eens echt tijd maakt voor elkaar en dus een goed moment is om bij te babbelen- Goede vrienden en collega's: aan hen hebben we de uitnodiging gegeven wanneer we ze zagen. Van veel wisten we dan ook al direct of ze konden komen of niet, wat wel gemakkelijk was- Familieleden die je minder ziet: gelukkig was er op het moment van uitnodigingen uitdelen ook een babyborrel gepland waarop iedereen aanwezig was. Dus aan hen hebben we ze toen afgegeven.- Familieleden die hier niet waren: deze hebben ze zelf rondgedaan met de auto (velen wonen allemaal in hetzelfde dorp, dus hebben we ze gewoon snel rondgebracht- Verre vrienden en familie (familie Nederland bv.) Deze hebben we wel op de post gedaan. In totaal hebben we zo'n 12-tal (van de 100) uitnodigingen moeten versturen.Ik vind het persoonlijk wegbrengen van de uitnodigingen veel praktischer omdat:- Je zeker bent dat de mensen dit dan gekregen hebben (terwijl de post dit soms wel eens verloren doet ...een vriendin van mij die trouwde heeft onze uitnodiging !3keer! moeten versturen...en dan nog was hij niet aangekomen..uiteindelijk heeft ze dan zelf maar het kaartje komen brengen naar ons. Zo heeft ze dat bij minstens 10 kaartjes voorgehad (terwijl alle gegevens wel juist op de envelop stonden en ook juist gefrankeerd waren). Ik ben dus niet zo'n fan van de post!- Je meteen een antwoord hebt of mensen komen of niet. Wij moeten nu nog maar heel weinig mensen 'nabellen' om te horen of ze er zullen zijn of niet- Je serieuze kosten aan postzegels uitspaart: wanneer je het afgeven van de kaartjes combineert met een toch al gepland bezoek (familiefeest, werkdag, ...) heb je toch al wel wat uitgespaard!Dus ik zou opteren voor het zo veel mogelijk persoonlijk afgeven...en alleen die opsturen waarbij het niet anders kan (die te ver wonen, of die je niet vaak ziet, ...)Lieve groetjesChantal
Hey Kristien,Ik zou ook opteren voor zoveel mogelijk uitnodigingen persoonlijk af te geven.Wij hebben een groot deel met de post verstuurd maar DOOR de POST zijn er verschillende uitnodigingen niet bezorgd of verloren geraakt.Heel vervelend aangezien je hier pas redelijk laat achter komt.Dus kleine tip, geef er zoveel mogelijk persoonlijk af ;-)GroetjesJoeri
De pragmatische manier: je schrijft alle enveloppes en legt ze in de auto. Je stelt een deadline (bvb na 2 of 3 weken) en al wie je nog niet gezien hebt: zegel op en de rode brievenbus in.'t is maar een ideetje ...