Nu Online
Momenteel zijn er 279 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

dagindeling help...

29-5-2012 11:32:59
Dag bruidjes,

heeft er iemand tips voor mij voor de dagindeling? We trouwen 22/09 voor de kerk (burgerlijk huwelijk was in april, superleuk ;-), mijn man wil me pas zien aan het altaar, dus fotoshoot kan enkel nadien. Er komen in de mis heel wat mensen zingen en die komen nogal van ver, doch ik wil deze graag uitnodigen voor het dansfeest, maar dan mag het 'gat' tussen de mis en het dansfeest niet al te groot zijn (ik ga ze de keuze geven tussen receptie of dansfeest, maar gezien het jonge mensen zijn vermoed/hoop ik dat ze voor dansfeest zullen kiezen..). kerk en feestzaal liggen niet zo ver uit mekaar, dus dat valt mee, we gaan voor één grote receptie (waarna een 40 tal mensen het feest moeten verlaten), dan diner (voorgerecht + hoofdgerecht, voor zo'n 130 tal mensen) en dan dessertenbuffet met dansfeest (nog eens 80 erbij, als iedereen toezegt natuurlijk..).. mn man zn familie komt ook van vrij ver maar voor hen is er een B&B voorzien, dus die kunnen tussendoor wel daar naartoe..

ik dacht het volgende:
- 12u-12u30 verwelkoming bij mn ouders thuis voor de suite
- misviering 13u30-15u (we hebben veel muziek...), traktaat/kleine receptie aan de kerk
- 15u30-16u30 fotoshoot
- Rond 16u30-17u receptie beginnen tot rond 18u30, eerste gasten naar huis
- 19u voorgerecht
- 20u hoofdgerecht
- 21u nieuwe gasten welkom voor dessertbuffet + dansfeest
openingsdans dan wellicht ergens rond 22u30-23u

Misschien moet ik de mis iets later zetten en de rest dan ook? wat denken jullie? nja, ik vind het persoonlijk niet zo leuk als je voor eens dansfeest pas uitgenodigd bent om 22u30 of 23u zoals ik al gehad heb, maar 21u is nu misschien een beetje vroeg? ik weet het niet goed..
zouden jullie een aparte receptie voorzien (voor 40 p) of denken jullie ook dat dat maar weinig volk is? hoe lang duurt zo'n aparte receptie eigenlijk en wat doen jullie dan met de gasten van het diner?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groetjes,
Julie

Julie
22-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 588

sarah
24-8-2012
 Meld misbruik29-5-2012 11:47:23

ziet er redelijk uit, alleen lijkt mij 1uurtje voor een fotoshoot wel kort eigenlijk

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik29-5-2012 12:11:39

Ik zou de mis zeker niet later zetten, want het is nu al een vol schema en anders begint het diner en dansfeest inderdaad wel laat...
Ik zou de receptie gewoon zo laten met ook de mensen die wel blijven er al bij.

Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik29-5-2012 15:01:36

In plaats van de mis later te zetten, zou ik ze eerder een uurtje vroeger zetten... Jullie dag zit echt wel al heel vol en een uurtje voor de foto's is zowieso al heel kort, dus ik zou net een beetje meer tijd nemen voor alles in plaats van het nog dichter op elkaar te proppen...

An
9-6-2012
 Meld misbruik29-5-2012 21:13:44

Wij trouwen om 10u30 voor de wet en om 15u00 voor de kerk. Receptie start om 17u30. Wij hebben dus een heel groot gat tussen de burgerlijke en kerkelijke trouw. Wij hebben onze fotoshoot daartussen en de suite gaat naar het huis van mijn schoonouders waar ze even zichzelf moeten bezighouden. Onze suite kennende zal dat wel niet veel problemen opleveren :)

Ik heb hier al veel gelezen dat de fotoshoot soms wel twee uur in beslag kan nemen (inclusief reistijd dan), dus ik zou daar toch meer tijd voor voorzien.

Wij voorzien een receptie van een uurtje voor de gasten die naar het avondfeest mogen komen. Dit zijn er 34. Wij hebben als eerste gedaan met eten, dus de rest van het gezelschap is nog aan het eten als wij de rest van het gevolg gaan ontvangen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...