Nu Online
Momenteel zijn er 154 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verslag 26/05 - onze trouw

31-5-2012 17:55:12
Dag iedereen,

zoals beloofd een verslagje van onze trouw vorige zaterdag.

Mijn vrouw en ik hebben de nacht ervoor wel samen thuis geslapen. Ik moest al opstaan om kwart voor zes, want de kapster/ visagiste (Annie De Brue - leren kennen via dit forum) kwam al om half zeven. Ontbijtje met veel fruit gegeten en dan begonnen met het kapsel. Met krullen, opsteken en make-up was dat toch een kleine vier uur werk. Ondertussen was mijn vrouw naar de kapper vertrokken voor een brushing en onderweg ook het boeket gaan halen.

Om tien uur kwam ze terug en arriveerden ook haar getuige en de fotograaf. We hebben dan allebei apart onze kleren aangetrokken en elkaar voor het eerst in vol ornaat gezien. Meteen daarna vertrokken voor foto's naar de Kruidtuin in Leuven. Het was supermooi weer, maar erg warm onder het gewicht van 5 onderrokken. Na de shoot terug naar huis, waar mijn ouders en zus (mijn getuige) en schoonouders de lunch ondertussen geïnstalleerd hadden. Het was wel speciaal om thuis toe te komen en zoveel bekijks te hebben.

Rond twintig na één zijn we vertrokken naar het Begijnhof van Leuven voor onze viering. Het koppel dat voor ons trouwde was wel wat nonchalant geweest, want ze hadden de trouw voor de kerk en de wet beide om twaalf uur gepland. Daardoor waren ze natuurlijk pas om kwart na één aan de kerk en liep de hele boel nogal wat vertraging op. Ik was even ongerust over het verloop, maar we hebben het ons eigenlijk niet aangetrokken en zijn gewoon nog wat foto's gaan trekken in het Begijnhof. Even later was het dan wel aan ons (de boze priester van het vorige koppel had er flink wat vaart achter gezet).

Onze viering was heel persoonlijk, met een aantal symbolen en teksten die voor ons heel belangrijk waren. Een collega die godsdienst geeft bij mij op school ging de viering voor, want als we voor een echte priester gekozen hadden mochten we als lesbisch koppel een heleboel zaken niet (geen ringen, geen kussen, geen geloftes). Nu mochten we alles doen wat we wilden. Het was voor ons dan ook een echte trouwviering, hoewel het natuurlijk niet zo ingeschreven staat in de kerk.

Na alle mensen in de kerk begroet te hebben zijn we op het gemak naar onze feestzaal vertrokken. Het Berkenhof in Bierbeek is een absolute aanrader voor wie rond Leuven zijn feest wil houden: prachtige locatie, ook buiten, super bediening, je moet letterlijk aan niets denken ... we hebben van onze gasten alleen maar goeds gehoord.

Onze receptie begon om vijf uur en ik heb me daar eigenlijk veel beter geamuseerd dan ik op voorhand gedacht had. Iedereen is zo vriendelijk, ook de vrienden van ouders en schoonouders die ik eigenlijk niet (goed) kende. Het eten en onze entree in de zaal was geweldig. We hadden een koud en warm buffet. Ondertussen heeft mijn papa nog een prachtige speech gegeven.

Rond half tien kwamen onze vrienden dan toe. Buiten was het nog altijd heel aangenaam warm. Het dessertenbuffet was overheerlijk en onze bruidstaart van bij bakker Neessen in Sint-Truiden echt gigantisch en heel lekker. De bakker had onze uitnodiging helemaal verwerkt in de taart en had voor elk van onze ouders een klein taartje voorzien in de vorm van de uitnodiging.

De openingsdans en de fuif waren erg leuk. Eén minpuntje: de DJ die we geboekt hadden, had onze lijst met verzoeknummers niet doorgegeven aan de DJ van dienst. Wel erg jammer, want we hadden onze gasten gevraagd om een verzoeknummertje door te geven. De kaartjes met die oproep zaten bij onze uitnodigingen en hebben natuurlijk wat gekost. We waren dan ook vrij teleurgesteld, vooral toen de DJ van dienst plots het één na het ander schlagerliedje begon te draaien (absoluut niet onze stijl). Maar goed, na wat suggesties was de fuif toch een succes.

Ondertussen zijn we al enkele dagen getrouwd en vind ik het jammer dat het voorbij is, maar ik heb wel supermooie herinneringen. Nu nog wachten op de foto's.

veel plezier aan al wie nog gaat trouwen!
x Sarah

Sarah
26-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 1685

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik31-5-2012 19:32:31

Sarah, zo'n fijn verslag - super om te lezen dat jullie dag toch geworden is zoals jullie wilden. Heel dikke proficiat en verlekker ons zeker nog met je foto's!!

nancy
14-9-2012
 Meld misbruik31-5-2012 19:40:49

Leuk verslagje van jullie bijzondere dag!!

Dikke proficiat!!

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik1-6-2012 8:25:40

Oh, leuk verslagje!
Ik ben al benieuwd naar de foto's! :-)
Geniet nog maar lang na en veel geluk in de toekomst!!

An
18-5-2012
 Meld misbruik1-6-2012 9:55:44

Super om te lezen. Dikke proficiat!

Nog veel nagenietplezier en een schitterend leven met je vrouwtje he!

mieke
7-7-2012
 Meld misbruik1-6-2012 13:12:32

Een hele dikke proficiat!
Bedankt voor je mooie verslagje!
Nog veel geluk samen!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info