TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Vicky
8-6-2013
|
1-6-2012 9:29:48
Hallo Joyce,
ik trouw drie weekjes na jou dus ik reken mezelf hier nog eventjes bij ;-) Bij ons zijn de volgende zaken al geregeld: - Feestzaal (en menu) - Tent tweede feest - Stadhuis - Getuigen - DJ (eerste en tweede feest) - Brouwer tweede feest - Fotograaf - Kapster - Juwelenontwerpster voor de trouwringen - Vervoer - Ideetjes voor de uitnodigingen - Ideetjes voor de fotolocaties (zowel goed als slecht weer) - Ideetjes voor bruidsboeket - Afspraak bruidskleedjacht gemaakt - Vrijgezellenweekend (vrienden/vriendinnen worden gevraagd, ideetjes worden uitgewisseld)
Bij ons ligt het nu momenteel ook een beetje stil wegens verhuis. Maar binnen dit en twee weekjes vliegen we er weer volop in. :-)
|
|
Jennifer
7-6-2013
|
1-6-2012 9:59:34
Hey Jocye en Vicky, wij trouwen begin juni en hebben ook al wat dingen geregeld maar precies nog niet zo veel als jullie ! Bij ons is het volgende al geregeld : - Feestzaal (menu ligt nog niet vast) - Getuigen - DJ - Fotograaf -Videograaf -Ideetjes voor uitnodigingen - Voorlopige gastenlijst - Accesoires (ringkussentje, aantal decoratie-elemente) - Ideetjes voor bruidsboeket - Fotolocatie (ook zowel voor goed als slecht weer) - Eerste contact met dansschool voor onze speciale openingsdans (lessen pas starten in oktober) - Telefonisch contact met pastoor (eerste afspraak pas in januari 2013) - Telefonisch contact met gemeentehuis maar we kunnen datum en uur pas vastleggen 6 maanden op voorhand
Begin juli start ik ook mijn bruidskleedjacht!
|
|
Vicky
8-6-2013
|
1-6-2012 10:01:55
Gastenlijst was ik vergeten toe te voegen aan het lijstje, voor beide feesten :-) En Jennifer, ik vind dat je toch ook al aardig wat geregeld hebt hoor, accessoires en zo heb ik helemaal nog niet! :p
Groetjes*
|
|
lesley
26-4-2013
|
1-6-2012 10:08:15
Ik trouw nog voor jou maar niet zoveel... 26 april...
bij ons zijn volgende zaken geregeld... - kerk ligt vast - gemeente ligt vast - dj ligt vast - feestzaal ( menu pas in januari, omdat er soms nieuwe gerechten nog bijkomen) - trouwringen besteld - trouwkleed besteld - ceremoniemeester ligt vast - ceremoniewagen is van mijn overleden grootvader, een MGB
- heb mijn thema voor onze dag vast gelegd, voor de lente gaan we het bij vlinders houden en subtiel terugbrengen in decoratie zoals de naamkaartjes, en versiering op tafel - mijn bruidsboeket moet met orchideen zijn, maar heb nog geen foto van wat ik juist wil, ook de bloemstukken op tafel moeten met orchideen zijn, maar ook nog niet echt iets gevonden naar mijn zin - ceremonieboekje werk ik aan als ik zin heb, maar alle weken doe ik wel iets, heb een boek van de pastoor gehad om de layout wat te kunnen volgen - ben nu aan het zoeken voor haardecoratie, welke make up ik zou willen en welk kapsel ik zou willen
met andere woorden ben ik nu in een fase van wat opzoekwerk en ideeen opdoen, dus momenteel ook niets concreet af te spreken...
veel plezier met de voorbereidingen nog!!
|
|
lesley
26-4-2013
|
1-6-2012 10:10:02
gastenlijst ligt bij ons ook al vast! ook onze fotograaf ligt al vast, onze reportage voor de uitnodigingen zal waarschijnlijk voor december of januari zijn
|
|
Joyce
11-5-2013
|
1-6-2012 10:12:16
Hey Vicky en Jennifer (en alle anderen ;-). Jullie staan er ook al goed voor met de voorbereidingen! Gastenlijst hebben wij idd ook al. Wij hebben er al een jaar dansles ballroom en latin opzitten (niet echt met de bedoeling voor de trouw, 't is gewoon een superleuke hobby!). Het kiezen van een bruidskleed is echt zalig! Ik voelde mij echt een prinses en wist het gewoon toen ik dé jurk aanhad. Die klik voel je meteen, niet met minder tevreden zijn. Denken jullie dat je kapper en make-up ook al zo ver op voorhand moet vastleggen? Ik heb nog geen idee waar ik dat wil laten doen. Ik ga meestal bij Kreatos, maar wil toch liever ergens anders gaan voor mijn bruidskapsel, want kreatos vind ik eigenlijk nogal duur... Groetjes
|
|
Joyce
11-5-2013
|
1-6-2012 10:16:38
Dat is ook belangrijk he Lesley, ideeën opdoen! En vooral ook heel leuk! Ben ik ook al veel mee bezig geweest. Voor mijn bruidsboeket wil ik vooral kleurtjes, liefst geen witte bloemen. Fotograaf zei ook dat dit het mooiste is als je een licht kleed hebt. Menu is bij ons ook pas voor volgend jaar, omdat er idd nog dingen aan kunnen veranderen.
|
|
Vicky
8-6-2013
|
1-6-2012 10:28:13
Ideetjes opdoen is heel leuk, maar soms krijg je er ook zooveeeel, haha! :-) Ik wou graag voor mijn bruidsboeket zo gekleurde calla's, mega mooi! Het liefst zo van dat donkerbordeau of ene heel zomerskleurtje dat weet ik nog niet..
Goh kapper en make-up zo lang op voorhand vastleggen, als dat een 'populair' iemand is kan dit wel noodzakelijk zijn. Ik deed het voornamelijk voor de controlefreak in mezelf, en zodat deze persoon er rekening mee kon houden voor zijn/haar verlof en planning van het kapsalon/schoonheidsinstituut (dat ze die dag toch zeker in de voormiddag geen klanten kunnen doen, al helemaal nite als ze getuige en nog andere dames er bij nemen).
Groetjes*
|
|
Dorien
20-7-2013
|
1-6-2012 10:34:20
Hoi Allemaal,
Wij trouwen op 20 juli 2013, dus iets later, maar als ik zie wat jullie al allemaal geregeld hebben, lijk ik wel heel ver achterop te lopen...
Wij hebben al: -Gastenlijst -Kerk is gereserveerd -Volgende week eerste afspraak met ceremoniemeeester -Feestzaal (incl. menu) En dan een hoop ideeën i.v.m. fotograaf, kledij, dj,...
Ik dacht dat ik al ver stond, misschien toch nog niet...
Wel leuk om te zien wat jullie allemaal al geregeld hebben.
@Joyce: Jullie hebben al snel een afspraak met de priester, toen ik gebeld heb om de kerk te reserveren, vertelden ze me dat ze ons zouden contacteren maart/april voor een eerste afspraak. Lijkt jullie dit niet heel laat of panikeer ik gewoon te snel :-) ?
Groetjes, Dorien
|
|
Joyce
11-5-2013
|
1-6-2012 10:49:43
Hey Dorien, Zaal en kerk liggen bij jullie al vast, toch al 2 belangrijke zaken denk ik! De rest zal wel volgen, jullie trouwen ook meer dan 2 maanden later. 2 maanden geleden hadden wij ook nog alleen maar deze 2 dingen hoor. De meeste dingen zijn bij ons ook pas de laatste weken in orde gebracht. Wij hebben een bevriend pastoor en kennen hem dus persoonlijk. Toch wou hij ruim op voorhand al eens een verkennend gesprek. Ik weet niet goed hoeveel tijd er nodig is om zo'n mis te maken (hangt er ook vanaf hoeveel inbreng de pastoor heeft denk ik) maar op enkele maanden moet dat volgens mij wel lukken? Dus denk niet dat maart of ten laatste april echt te laat is om hiermee te beginnen (dan heb je nog zo'n 4 maanden om eraan te werken).
@ Vicky, dat geeft idd wel een geruststelling als er iets vastligt ja. Mss toch ook eens beginnen rondkijken voor kapper/make-up :-)
|
|
Fairytale
8-6-2013
|
1-6-2012 10:51:06
onze datum is ook voor 8/6/2013 is jaartje uitgesteld geweest door omstandigheden dus we kunnen van vooraf aan terug beginnen:
Afspraak zaal volgende week ceremoniemeester staat ook vast en moeten we ook langs over twee weken vervoer is het voorschot al voor betaald fotograaf is ook al inorde ....
de rest volgt wel weer zeker.
Grtjes
|
|
tinne
18-5-2013
|
1-6-2012 11:32:19
Leuk om te horen dat iedereen volop bezig is. Ik dacht dat ik met alles te vroeg zou zijn. (Ik krijg veel reactie van mensen rond mij dat dit veel te vroeg is...)Het volgende is geregeld: - fotograaf - zaal - videograaf - stadhuis (grote ramp: heef 45min geduurd en wist op dat moment nog altijd niet of het in orde was. Na enkele mailtjes is alles eindelijk opgelost. - make-up - kapper (waar ik altijd ga) - Dj en installatie Maar nog veel te doen... Ik wil pas in oktober gaan om een kleedje te kiezen. Is het beter om vroeger te gaan? Nog op zoek: - vervoer - ceremoniemeester: wij hebben al enkele reacties - alles nog voor viering: boekjes, zang, Nog veel te doen als ik er nu even bij stilstaan. Alvast veel succes aan iedereen. Altijd leuk om op dit forum te komen en de reacties te lezen. Groetjes Tinne
|
|
Mieke
27-4-2013
|
1-6-2012 12:18:28
Hey, Jullie zijn inderdaad al goed bezig... Bij mij ligt volgende vast : - Feestzaal - gemeentehuis (wij trouwen niet voor de kerk) - vervoer - fotograaf - dj - make up - gastenlijst
@Tinne, ik ga ook pas in Oktober op zoek naar een jurk. Ik heb wat winkels afgebeld en ze hebben mij verzekerd dat ik kan wachten tot de nieuwe collectie. De collectie van nu zou dan ook nog besteld kunnen worden. Ik heb wat schrik om nu een kleed te kiezen en dan een super mooi te zien bij de nieuwe collectie waardoor ik mijn eerste keuze zou beklagen..
Groetjes
|
|
Nele
25-5-2013
|
1-6-2012 12:42:20
SLIK!
Wij trouwen 25/5/2013 en er ligt nog maar bitter weinig vast. Feestzaal en kerk, das het enige. Volop bezig met offertes van fotografen, DJ en vervoer. Niet gemakkelijk!
Help, ik krijg stressssss....
|
|
Lore
18-5-2013
|
1-6-2012 12:53:54
Amai jullie hebben al veel vast liggen! :o Wij hebben de belangrijkste zaken (denk ik): - Gemeentehuis - Kerk (enkel telefonisch gemeld) - Zaal - DJ - Fotograaf - Ceremoniemeester - Vervoer
Alles ligt nu een beetje stil tot vermoedelijk begin oktober..
|
|
Deborah
13-4-2013
|
1-6-2012 13:30:03
nele: geen stress, wij trouwen op 13/04 en hebben nog maar juist, zaal, fotograaf, kerk... de rest moeten we ook nog allemaal doen... het komt wel goed! Morgen eens bellen naar de DJ en trouwvervoer staat ook op het lijstje voor binnenkort! Nog 315 dagen, joepie!
|
|
Joyce
11-5-2013
|
1-6-2012 14:27:39
Fijn om te lezen waar iedereen mee bezig is! We zitten allemaal zo wel op schema denk ik. Zaal, stadhuis, DJ, fotograaf, kerk. Dat zijn idd toch de dingen die je vroeg op voorhand moet boeken. De rest zal zo wel volgen wanneer de tijd er rijp voor is zeker?! Mijn kleedje is eigenlijk per toeval zo vroeg gekozen. Naar de opendeurdag van een bruidsmodezaak geweest en daar instant verliefd geworden op een kleedje. Na enkele weken en nog een tweede winkel bezocht te hebben nog eens terug gaan kijken en ja hoor, ik viel meteen terug op hetzelfde kleedje. Heb dan maar ineens de knoop doorgehakt. Weer een zorg minder :-) Ze zeiden dat het niet abnormaal vroeg was een jaar op voorhand, maar ik had ook nog gerust tot in het najaar kunnen wachten. Geen zorgen dus voor de latere beslissers!! @ Nele: jullie zijn er volop mee bezig. Komt allemaal goed. Binnen enkele dagen kan er waarschijnlijk weer wat afgevinkt worden!
Bovenal is het toch maar genieten he, die voorbereidingen! Dit is tenslotte een "once in a lifetime"
|
|
lien
4-5-2013
|
1-6-2012 14:42:32
Hallo allemaal,
Bij ons ligt: de zaal de DJ de fotograaf het vervoer vast.
gemeentehuis gaat bij ons ook pas 6 maand op voorhand (dus oktober) en voor mij kleed wacht ik ook tot de nieuwe collectie in oktober. ben blij te lezen dat er hier nog enkelen dit, want was toch wat zenuwachtig als ik hier lees hoe vroeg sommigen hun kleed gaan kopen :-). wij trouwen niet voor de kerk, maar geven aan onze feestzaal een alternatieve viering. voorlopig zit ik vollebak in de examens en samen met mij job en de bouw van ons huis is dit een megadrukke periode, dus op dit moment ligt alles STIL :-).
|
|
Evy
1-6-2013
|
1-6-2012 21:09:35
Dag dames, Voor mij is het nog exact 1 jaartje volgend jaar gaan we nu bijna beginnen aan een spetterend dansfeest! Voor ons liggen de volgende dingen vast: Zaal (maar de menu nog niet) Gemeentehuis (we trouwen niet voor de kerk) DJ Fotografe Videograaf Mijn getuige Mijn verloofde heeft me de laatste maanden een beetje ingetoomd "we hebben nog tijd genoeg" maar met dat excuus moet hij nu niet meer afkomen Hij is dit weekend van dienst op zijn werk maar ik heb zo een vermoeden dat we (ik) er volgende week stillekes begin in te vliegen! Ik heb er zo zin in... Nog een klein vraagje aan jullie: wie nemen jullie allemaal op het eten? Want ik weet niet goed wat doen. We hebben momenteel 3 opties in onze gedachten, wat zouden jullie kiezen? Optie 1: Uitgebreid diner met de suite (25pers) - Dansfeest met hapjes en dessertbuffet voor familie, vrienden en collega's (225pers incl suite) Optie 2: Uitgebreid diner met de suite + ooms en tantes (70 pers) - Dessertbuffet met neven en nichten (120 pers) - Dansfeest met hapjes met vrienden en collega's erbij (225 pers) Optie 3: Uitgebreid diner met de suite - Dessertbuffet voor ooms, tantes, neven en nichten - Dansfeest met hapjes met de rest erbij Alvast bedankt voor jullie reacties! Groetjes
|
|
Debbie
25-5-2013
|
1-6-2012 22:36:12
Wij zijn ook voor 11 mei Op dit moment hebben we nog niet veel gedaan. De voorlopige gastenlijst samengesteld, al eens nagedacht over de dagindeling en een voorlopige optie op een zaal genomen. De gemeente is al op de hoogte en zijn de documenten aant klaar leggen (kunnen pas 6 maand op voorhand de trouwdatum echt laten vastleggen) Dus nog maar pas bezig eigenlijk
|
|
Joke
13-4-2013
|
2-6-2012 9:32:57
Hallo bruidjes,
Wij trouwen op 13 april en hebben het volgende al geregeld: - feestzaal - stadhuis - kerk + priester - bruidsjurk en juweeltjes - DJ - fotograaf - trouwvervoer - getuigen en bruidskindjes gekozen - muziek voor tijdens de viering - ceremoniemeester - voorlopige gastenlijst - ons thema - we zijn ook al begonnen aan het misboekje - ideetjes voor de uitnodiging - wij zijn ook al eens gaan kijken voor trouwringen maar hebben nog niets beslist, een moeilijke keuze!
Leuk dat het zo vlot gaat allemaal! Ik wil graag veel op voorhand doen, want er staat ons een druk jaar te wachten!
Groetjes en veel succes nog met de voorbereidingen! Joke
|
|
Joyce
11-5-2013
|
3-6-2012 9:45:06
Hey Evy, Niet altijd gemakkelijk, al die keuzes maken he... Wij gaan voor ons avondfeest iedereen vanaf het begin laten komen (suite, tantes en nonkels, neven en nichten, goede vrienden en dichte collega's = een kleine 150 personen tesamen). We gaan ze allemaal vanaf het begin laten meevieren en gaan geen personen later laten komen. Dit omdat we ons daar zelf het beste bij voelen, dan moet je ook je avondfeest niet "onderbreken" om de nieuwe gasten te gaan ontvangen. Maar veel hangt wel af van het budget natuurlijk (jullie hebben wel een heel pak meer mensen in totaal dan wij). Als je mensen later zou laten komen zou ik ook maar 1 groep later laten komen, zoals in jouw optie 1. Anders komen er 2x nieuwe mensen aan op het feest, lijkt mij nogal een drukke bedoening dan? Mss ook eens raad vragen aan de zaal, vaak kunnen zij daar ook goede tips in geven.
@ Joke: idd fijn om het allemaal te regelen he. 't Zal idd nog een druk jaar worden... Trouwringen zoeken lijkt mij idd ook heel leuk om te doen! Maar daar gaan wij nog ff mee wachten denk ik. Voor welk thema gaan jullie?
@ Debbie: mooie datum he, 11 mei ;-) Veel plezier nog met de zoektocht naar vanalles en nog wat! Geniet ervan!
Groetjes Joyce
|
|
Leen
16-2-2013
|
3-6-2012 16:58:53
Amai ik schrik hier even...wou trouwen nog een eind voor de meesten van jullie maar zitten bijlange zo ver niet. Gemeente bijvoorbeeld kunnen wij hier nog niet vastleggen, maar pas toen vroegste 6 maanden en 2 weken vooraf....redelijk irritant om dan nog je planning in elkaar te gaan steken.
Voor de rest hebben wij enkel nog maar volgende zaken geregeld: zaal - kapel - fotograaf en trouwkleed. Zijn nu bezig met mogelijke ontwerpen van uitnodigingen.
Moet ik nu beginnen panikeren ofzo? :-)
|
|
Evy
1-6-2013
|
3-6-2012 17:18:27
Maar nee Leen, dat is allemaal nog perfect haalbaar. Wij zijn gewoon vroege vogels Er zijn koppels die op 6maanden hun trouw in elkaar boksen dus... Geen paniek! Het lukt jullie wel.
|
|
Joyce
11-5-2013
|
4-6-2012 7:51:25
En Leen, jullie hebben het voordeel dat jullie niet in de drukke lente-zomerperiode trouwen...Minder kans dat fotografen, ceremoniemeesters, trouwvervoer, gemeentehuis enzovoort al bezet zal zijn op jullie datum!
|
|
Joke
13-4-2013
|
4-6-2012 16:56:10
Hoi,
Inderdaad Leen geen paniek :-). Ik vind het ook gewoon zodanig leuk dat ik niet zo lang kon wachten om alle ste regelen!
Joyce, wij werken met het thema liefde is! Deze schattige prentjes speelden ook een rol in het huwelijksaanzoek, vandaar :-).
Groetjes!
|
|
Jennifer
7-6-2013
|
4-6-2012 19:54:50
Hehe Joke, hir waren de plaatjes van Liefde is ook talrijk aanwezig op ons huwelijksaanzoek. Mijn vriendje had een filmpje in elkaar gestoken waarbij telkens een plaatje verscheen en daarna dan een foto van ons tweetjes dat er heel hard op trok. En dat allemaal op het romantische liedje van Al Green! Liefde is, speelt bij ons ook een grote rol, en zal dat ook doen op onze trouw : uitnodigingen en de gasten zullen het filmpje van de huwelijksaanzoek zien :-)
|
|
Marjan
20-4-2013
|
17-6-2012 14:32:27
Ik zou me nog geen zorgen beginnen maken :) wij hebben alleen nog maar onze datum bij de gemeente en onze zaal vastgelegd. Zijn op dit moment wel onze fotograaf en dj aan het vastleggen, maar al diegenen die we gecontacteerd hebben, zijn tot nu toe nog vrij in april 2013 :) dus geen paniek. En in juli eindelijk beginnen aan de trouwkleedzoektocht!
|
|
Katrien
11-5-2013
|
4-7-2012 22:33:20
Ey, wij trouwen ook op 11 mei :)
|
|
Joyce
11-5-2013
|
6-7-2012 7:26:29
Mooie datum he Katrien :-)
|
|
Katrien
11-5-2013
|
6-7-2012 19:53:32
Ja eh :) :) Maar ik heb juist nog maar de kerk en de gemeente vastegelegd en de zaal, voor de rest heb ik eigenlijk nog niet zoveel, kweet niet waar eerst te beginnen ;) ;)
|
|
Joyce
11-5-2013
|
7-7-2012 10:07:13
Dat zijn idd al de eerste grote stappen die vroeg moeten vastliggen denk ik. Wij hebben dan ook al vrij snel de DJ en de fotograaf vastgelegd, omdat dit meestal ook drukbezette mensen zijn in de voorjaars-trouwperiode... Maar je hebt nog tijd he, je vooral niet drukmaken. Komt allemaal wel in orde. 't Is gewoon genieten van alles wat je voor die trouw kan doen :-) Groetjes!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|