Terug naar overzicht
Hmmm moeilijk.. kan best verstaan dat hij hem wat gekwetst zou voelen, want denk dat ik dit ook zo zou aanvoelen. Natuurlijk een ring dragen die je eigenlijk niet zo graag meer ziet, is ook wat voor de rest van je leven :sKan je geen suggestie doen om er iets anders mee te doen? Laten hermaken tot een hangertje voor aan een ketting? Of smelten tot een andere ring? Of cadeau houden voor een dochter ooit?Hopelijk vind je gauw een oplossing!
Kan je eventueel geen steentje van de ring die hij heeft gekozen overzetten naar de ring van je mama? Delicate zaak inderdaad...Ik ben blij dat mijn beste vriendin is mee gegaan om mijn verlovingsring te kiezen :-), dat hadden ze goed geregeld achter mijn rug die 2 :-).Mijn trouwring past dus ook bij mijn verlovingsring, trouwring speciaal er voor gekozen zodat ik ze allebei aan dezelfde vinger kan dragen...dus ik snap je zeker, dat je de ringen wilt die bij elkaar passen!groetjes
Moet volgens mij perfect kunnen om het mooiste van de twee ringen in 1 te brengen. Onze juwelier wist te zeggen dat er regelmatig aanpassingen aan trouwringen gedaan worden, bvb. als cadeau voor verjaardag of omwille van geboorte of jubileum of gewoon omdat de jaren het mooie ervan af gedaan hebben. Ze plaatsen dan steentjes bij, veranderen de kleur, maken de ring glad of net niet of... zoveel keuzes.Zou aan je verloofde uitleggen dat je graag een combinatie wil van beide ringen en dan eens bij een juwelier informeren. Lukt vast en zeker wel!
Ik zou het met hem bespreken. Je hoort dat vaak, dat de verlovingsring niet de smaak van de vrouw is en dat die niet lang aanblijft en daarna nooit meer gedragen wordt. Gewoon vragen hoe hij er tegenover staat dat je die ring van je moeder zou nemen. Je moet zoiets kunnen zeggen tegen elkaar in een huwelijk toch.Nu moet ik zeggen, ik zou als trouwring nóoit de trouwring van een ander willen, maar een nieuwe die het nieuwe van dit huwelijk symboliseert. Maar ieder zijn idee daarover natuurlijk.
Een héél moeilijke kwestie vind ik...Ik PERSOONLIJK, zou hiermee niet moeten afkomen bij mijn ventje..(ik denk dat hij de ring stant e pede door de wc 'sjast') :sIn de eerste plaats vind ik het jammer dat je je ventje met een ring 'opweg stuurt' om een verlovingsring te kopen, die je zelf eigenlijk niet mooi vind (als verlovingsring)..Misschien had je dat beter toen duidelijk gemaakt? Maar dat zijn vijgen na pasen natuurlijk..En het zou toch ook zonde zijn om die ring, waar hij zo z'n best voor heeft gedaan, nooit meer te dragen..Ik ga ook wel mee in de mening van Elke, ik heb ook de trouwring van m'n mama gekregen, maar was niet van plan om hem zo te dragen dus wij hebben hem laten versmelten voor mijn 'nieuwe' trouwring.Ik snap je wel hoor, dus neem het alsjeblief niet te persoonlijk om..Maar dat is mijn persoonlijke mening..Verder hoop ik dat je ventje je begrijpt en dat jullie een mooie oplossing vinden zodat iedereen tevreden is.. ;)
@ Melissa, ik heb hem de ring niet gegeven. Hij heeft hem uit mijn doosje genomen zonder dat ik het wist. Ik wist pas, nadat hij mijn de verlovingsring heeft gegeven, dat hij die ring heeft gebruikt voor de maat.Ik zou hem zelfs nooit meegegeven hebben..De ring van mijn mama zou ik eventueel wel wat aanpassen maar ik zou die graag dragen omdat het voor mij een speciale betekenis heeft.
Ik zou de twee ringen laten smelten om een nieuwe ring van te laten maken...
Ah ok, da's weer iets anders..Ik dacht dat je hem bewust die ring had meegegeven..Sorry, my mistake..Dat de ring van je mama een bijzondere betekenis heeft, snap ik wel..Misschien is het inderdaad een idee om de 2 ringen samen te laten smelten tot een mooi geheel? Hou ons op de hoogte he, hoe het afloopt ;)