Nu Online
Momenteel zijn er 379 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwring

1-6-2012 12:43:32
Hey Bruidjes

Ik heb jullie raad nodig bij een delicate kwestie..
De verlovingsring die ik gekregen heb van mijn ventje, ligt in mijn kast om te gebruiken als trouwring.
Om dit even duidelijk te maken:
Mijn ventje heeft een oude ring van mij gebruikt om de maat de weten voor de verlovingsring. Hij heeft hem echter ook een beetje gebaseerd op die ring om mijn verlovingsring te kopen. Wat hij echter niet wist, is dat ik die ring niet meer aandoe omdat ik hem eigenlijk niet graag mee zie... Nu, ik vind de ring als trouwring nog kunnen maar vond hem echt niet geschikt als verlovingsring. Ik heb dit dan ook subtiel duidelijk gemaakt en we hadden samen afgesproken om die ring als trouwring te gebruiken en ik ben een nieuwe verlovingsring mogen gaan kiezen.
Nu mijn probleem...
Ik heb de trouwring van mijn moeder gekregen (mijn ouders zijn gescheiden) en nu zou ik eigenlijk graag deze gebruiken als trouwring. De ring is een witgouden en past perfect bij de verlovingsring die ik nu heb.
Nu weet ik niet goed hoe ik dit moet aan boord moet brengen bij mijn ventje. Hij zal wel akkoord gaan maar ik zal hem toch wat kwetsen denk ik. Hij heeft zo zijn best gedaan om mij een ring te kopen en ik zou hem dan niet dragen..
Hoe los ik dit op??

Groetjes
Mieke

Mieke
27-4-2013
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 939

Vicky
8-6-2013
 Meld misbruik1-6-2012 12:53:33

Hmmm moeilijk.. kan best verstaan dat hij hem wat gekwetst zou voelen, want denk dat ik dit ook zo zou aanvoelen. Natuurlijk een ring dragen die je eigenlijk niet zo graag meer ziet, is ook wat voor de rest van je leven :s

Kan je geen suggestie doen om er iets anders mee te doen? Laten hermaken tot een hangertje voor aan een ketting? Of smelten tot een andere ring? Of cadeau houden voor een dochter ooit?

Hopelijk vind je gauw een oplossing!

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik1-6-2012 13:24:05

Kan je eventueel geen steentje van de ring die hij heeft gekozen overzetten naar de ring van je mama? Delicate zaak inderdaad...
Ik ben blij dat mijn beste vriendin is mee gegaan om mijn verlovingsring te kiezen :-), dat hadden ze goed geregeld achter mijn rug die 2 :-).
Mijn trouwring past dus ook bij mijn verlovingsring, trouwring speciaal er voor gekozen zodat ik ze allebei aan dezelfde vinger kan dragen...dus ik snap je zeker, dat je de ringen wilt die bij elkaar passen!

groetjes

Joke
4-8-2012
 Meld misbruik1-6-2012 13:30:02

Moet volgens mij perfect kunnen om het mooiste van de twee ringen in 1 te brengen. Onze juwelier wist te zeggen dat er regelmatig aanpassingen aan trouwringen gedaan worden, bvb. als cadeau voor verjaardag of omwille van geboorte of jubileum of gewoon omdat de jaren het mooie ervan af gedaan hebben. Ze plaatsen dan steentjes bij, veranderen de kleur, maken de ring glad of net niet of... zoveel keuzes.
Zou aan je verloofde uitleggen dat je graag een combinatie wil van beide ringen en dan eens bij een juwelier informeren. Lukt vast en zeker wel!

Elke
3-8-2012
 Meld misbruik1-6-2012 14:22:05

Ik zou het met hem bespreken. Je hoort dat vaak, dat de verlovingsring niet de smaak van de vrouw is en dat die niet lang aanblijft en daarna nooit meer gedragen wordt.
Gewoon vragen hoe hij er tegenover staat dat je die ring van je moeder zou nemen. Je moet zoiets kunnen zeggen tegen elkaar in een huwelijk toch.
Nu moet ik zeggen, ik zou als trouwring nóoit de trouwring van een ander willen, maar een nieuwe die het nieuwe van dit huwelijk symboliseert. Maar ieder zijn idee daarover natuurlijk.

Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik1-6-2012 14:54:47

Een héél moeilijke kwestie vind ik...
Ik PERSOONLIJK, zou hiermee niet moeten afkomen bij mijn ventje..(ik denk dat hij de ring stant e pede door de wc 'sjast') :s
In de eerste plaats vind ik het jammer dat je je ventje met een ring 'opweg stuurt' om een verlovingsring te kopen, die je zelf eigenlijk niet mooi vind (als verlovingsring)..Misschien had je dat beter toen duidelijk gemaakt? Maar dat zijn vijgen na pasen natuurlijk..

En het zou toch ook zonde zijn om die ring, waar hij zo z'n best voor heeft gedaan, nooit meer te dragen..
Ik ga ook wel mee in de mening van Elke, ik heb ook de trouwring van m'n mama gekregen, maar was niet van plan om hem zo te dragen dus wij hebben hem laten versmelten voor mijn 'nieuwe' trouwring.

Ik snap je wel hoor, dus neem het alsjeblief niet te persoonlijk om..Maar dat is mijn persoonlijke mening..

Verder hoop ik dat je ventje je begrijpt en dat jullie een mooie oplossing vinden zodat iedereen tevreden is.. ;)

Mieke
27-4-2013
 Meld misbruik1-6-2012 15:09:14

@ Melissa, ik heb hem de ring niet gegeven. Hij heeft hem uit mijn doosje genomen zonder dat ik het wist. Ik wist pas, nadat hij mijn de verlovingsring heeft gegeven, dat hij die ring heeft gebruikt voor de maat.
Ik zou hem zelfs nooit meegegeven hebben..
De ring van mijn mama zou ik eventueel wel wat aanpassen maar ik zou die graag dragen omdat het voor mij een speciale betekenis heeft.

Sandra
14-7-2012
 Meld misbruik1-6-2012 21:13:29

Ik zou de twee ringen laten smelten om een nieuwe ring van te laten maken...

Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik2-6-2012 11:17:09

Ah ok, da's weer iets anders..Ik dacht dat je hem bewust die ring had meegegeven..Sorry, my mistake..

Dat de ring van je mama een bijzondere betekenis heeft, snap ik wel..
Misschien is het inderdaad een idee om de 2 ringen samen te laten smelten tot een mooi geheel?

Hou ons op de hoogte he, hoe het afloopt ;)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...