Nu Online
Momenteel zijn er 143 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wie nodigen jullie uit voor wat?

2-6-2012 15:26:44
Hey lieve bruidjes,

Graag jullie mening over het volgende:
Wie nemen jullie allemaal op het eten? Want ik weet niet goed wat doen. We hebben momenteel 3 opties in onze gedachten, wat zouden jullie kiezen?

Optie 1: Uitgebreid diner met de suite (25pers) - Dansfeest met hapjes en dessertbuffet voor familie, vrienden en collega's (225pers incl suite)

Optie 2: Uitgebreid diner met de suite + ooms en tantes (70 pers) - Dessertbuffet met neven en nichten (120 pers) - Dansfeest met hapjes met vrienden en collega's erbij (225 pers)

Optie 3: Uitgebreid diner met de suite - Dessertbuffet voor ooms, tantes, neven en nichten - Dansfeest met hapjes met de rest erbij

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groetjes

Evy
1-6-2013
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 868

Emy
30-6-2012
 Meld misbruik2-6-2012 15:45:49

ik zou voor optie 1 gaan. Want 3 aparte delen brengen iets teveel gedoe met zich mee vrees is.

Mieke
27-4-2013
 Meld misbruik2-6-2012 15:47:05

Hey Evy,

Ik zou voor optie 1 gaan.
Zo kan je gezellig samen eten met de suite en komt de rest allemaal samen toe voor het dessertbuffet en feest.
Mocht je die laatste nogmaals opsplitsen, mag je nogmaals handjes gaan schudden en ik denk dat je dan meer aan de deur zal staan verwelkomen dan echt genieten van jullie feest.

Wij hebben de klassieke versie van het huwelijksfeest genomen :-)
1ste receptie voor kennissen en collega's en dan een kleine 2e receptie + diner voor familie en vrienden.

Groetjes

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik2-6-2012 16:12:03

Heyhey,

Wat jullie doen, moeten jullie natuurlijk zelf kiezen afhankelijk van wat jullie willen en budgetair aankunnen maar bij ons is het zo:

Lange receptie voor collega's, vrienden, buren en vrienden van de ouders (150 pers), dan korte receptie + uitgebreid diner + dessertbuffet + dansfeest met familie (tem de neven en de nichten, de kinderen van de neven en nichten niet meer) en heel goede vrienden (120 pers).

Wij hebben zelf uit het verleden bij vrienden gezien dat gasten enkel en alleen voor het dessertbuffet uitnodigen, niet zo'n goed idee is. Zij komen vaak dronken toe of zijn ontevreden omdat ze "enkel naar het dessertbuffet mogen komen". Vandaar dat wij kiezen voor een aparte receptie in de namiddag en verder gewoon iedereen naar het volledige avondfeest laten komen :-).

Groetjes!

Evelien

mona
27-7-2013
 Meld misbruik2-6-2012 16:25:07

Bij ons ook iedereen op het volledige avondfeest (= receptie gevolgd door warm buffet met pasta's, paella, aziatische schotels...). Er gaan wel 'maar' ongeveer 100 gasten zijn, dus da's wel iets anders dan 225. Wij nodigen enkel de mensen uit die we er echt bij willen, geen beleefdheidsuitnodigingen...

Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik2-6-2012 16:37:59

Ik heb exact hetzelfde als Evelien! Bij jou zou ik voor optie 1 gaan :)

Evy
1-6-2013
 Meld misbruik2-6-2012 17:11:35

Dank u wel dames voor de reacties!

Onze favoriet was ook optie 1. Dus deze gaat het waarschijnlijk ook worden.
Het enige "nadeel" hieraan is dat we de familie op dezelfde lijn zetten als de collega's. Voor hun wilde ik iets extra's doen (door vb hun samen met de suite van het dessert te laten genieten) maar zoals Mieke zegt, dan staan we 3x handjes te schudden.

Persoonlijk ben ik geen voorstander van een aparte receptie voor het avondfeest, ik vindt het ambetant om mensen naar huis te moeten sturen terwijl de rest lekker mag door vieren. Nu dat is wel afhankelijk van het soort feest. 30 juni zijn we uitgenodigd op een receptie van 16u30 tot 18u30 waarna een diner volgt enkel voor de familie, er is geen avondfeest (een oudere collega die voor de 2e x trouwt)

Toch nog even een kleine verduidelijking Evelien, het was niet de bedoeling om mensen alleen uit te nodigen op het dessertbuffet maar wel dat er telkens mensen bijkwamen: Eten Suite, Dessertbuffet suite + familie, Dansfeest suite + familie + rest.

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik2-6-2012 17:15:16

Gho, ik zou ook voor optie 1 gaan. Wij nodigen iedereen uit voor zowel receptie, diner als dansfeest MAAR wij hebben dan ook niet zoveel volk (amai dat gaat zere wangen geven :)) Groetjes

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik2-6-2012 17:24:38

@ Evy: ja hoor, dat bedoelde ik ook :-). Bij die vrienden kwamen die gasten pas toe wanneer het dessertbuffet begon en bleven dan tot het feest volledig gedaan was (dus inderdaad dessertbuffet + dansfeest). Alleen het dessertbuffet op zich zou wat raar zijn hé :-) had daar zelfs nog niet aan gedacht.

Wat die recepties betreft, ik zou het ook zonde vinden dat bvb de helft van de gasten naar huis moet gaan en de andere helft mag doorvieren, vandaar de aparte recepties. Tussen de 2 recepties is er dan een pauze zodat iedereen zeker weg is als de gasten voor het avondfeest komen :-). Ze moeten er dus echt niet staan op zien ofzo hoor ;-).

Groetjes!

Evelien

Bea
6-7-2013
 Meld misbruik3-6-2012 18:43:25

Wij denken er aan een bbq te geven in de late namiddag voor de suite en nonkels en tantes (nog een paar goede vrienden) (ongeveer 64 man). Onze nonkels en tantes zijn al oud en zouden we laten vertrekken na het eten. Dan een korte pauze en dansfeest met dessert en hapjes voor vrienden, collega's en neven en nichten (140 man). Ik wou geen aparte receptie om het begroeten te beperken, dus bij jullie zou ik zeker gaan voor optie 1!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...