Ik ben mijn trouwring gaan kiezen bij fede di oro. Mijn verloofde wilde een stalen trouwring en die man zei meteen dat hun keuze daarin niet groot is. vrienden van ons ontwerpen zelf juwelen en hebben ook een collectie stalen ringen, dus we gingen mijn verloofde zijn ring sowieso daar kopen. de mijne niet, omdat ik dat moet aan vinger zien... ik kan dat niet inschatten hoe het eruit ziet aan mijn vinger en naast mijn verlovingsring. onze vrienden ontwerpen alles zelf (hebben wel een basis aan reeds gemaakte juwelen), maar de trouwringen dus allemaal in samenspraak. maar ja, als ik dan iets heb van "hm, toch niet zo denderend" eens hij af is, dan sta je daar natuurlijk.
Wij zijn al ver, vind ik.
wij moeten nog naar de feestzaal dus, dan definitieve druk uitnodigingen (ook bij vistaprint, heel mooi geslaagd ons ontwerp)
en dringend naar de rent-a-priest, zodat ik de ceremonie kan samensteken.
en dan nog kleine dingen: schoenen verloofde, schoenen kinderen, bolero's of iets dergelijks voor de kinderen, maar eerst moeten hun jurken binnen zijn.
Ik moet nog "vals haar" vinden en mijn proefkapsel laten doen. ik wil dat samen laten vallen met de proef van mijn make-up, zie ik alles samen. (ik heb heel dun haar, echt te weinig om iets mee te doen, dus moet ik van die clips zien te vinden. maar degelijke, niet van dat opvallend plastiek haar, dus tips welkom!)
ik moet nog mijn juwelen ook, tiara heb ik ook al
en voor de rest is t meeste gedaan. 11 augustus moet ik terug op pas, dan moet ik echt op mijn gewicht zijn. Mijn trouwjurk is nog te klein!! ze hadden een maat groter besteld dan die in de winkel, maar dat "groter" blijkt dus enkel over de buste te gaan, uhum, plaats genoeg over daar! Nog een 4 à 6 cm moet ik kwijt geraken op mijn heupen/billen tegen dan. Ben er al een 6-tal af. pfffffff... tis toch hard werken hoor, zo'n huwelijk
Nu, ze kunnen er wel wat aan "foefelen" hoor, dat hij past, maar ik wil mijn jurk houden zoals hij is...
de gastenlijst staat zo goed als op punt. Nog mijn verloofde die niet weet of hij mensen van zijn werk wil vragen of niet...
voor de rest is alles besteld! gemeentehuis, feestzaal, fotograaf, discobar, ringen, jurk, lingerie en schoenen voor mij, kostuum voor mijn verloofde, de jurken voor onze dochters, de kostuums voor de suite liggen vast, de plaats voor de lunch met de suite, de rent-a-priest, ... ik denk dat we er bijna zijn é. Ik wil nog rode balonnen, ik wil die oplaten ergens tijdens onze ceremonie voor de mensen die we er niet meer bij kunnen hebben: schoonpapa, grootouders. we willen hen zeker een plaatsje geven in onze dag, want we zijn ze niet vergeten.
ik wil ook nog bellenblazers of zo. met rijst moeten ze niet gaan gooien!! rijst is voor een "vruchtbaar" huwelijk, voor ons niet meer van toepassing. Wij zijn beiden gescheiden, hij had 2 dochters en 1 zoon uit zijn huwelijk, ik 1 zoon. samen hebben we een dochtertje van 2 die ringmeisje zal zijn. Zijn 2 dochters zijn samen met 1 van mijn vriendinnen bruidsmeisjes, een andere vriendin is mijn getuige en nog een andere vriending mijn maid of honor. Ik word weggegeven door aan de ene kant mijn papa en aan de andere kant mijn zoon. Ik zie t al helemaal voor me!!!
aan de ene kant kan ik al niet meer wachten, aan de andere kant panikeer ik dat er maar 103 dagen meer op de teller staan!! typisch!
Hoeveel moet jij nog doen, Leslie?
en Alessia, nu sinds een week of 2 de dagindeling EINDELIJK vastligt (en we onze dag kunnen schikken hebben naar ieders wensen, maar das een ander verhaal...) kan ik inderdaad genieten nu van de voorbereiding!!