Nu Online
Momenteel zijn er 307 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Aftellen, schrappen, ... maar die schoonmama hé... pff

3-6-2012 21:59:53
Bah...

ik heb de laatste tijd weer veel dingen kunnen schrappen, ik moet eigenlijk alleen nog gaan passen en een kapsel kiezen, en de rest is zo goed als voorbereid met hier en daar nog wat knutselwerk... (of zo zie ik het toch :))

Ik wilde, moest en zou de misboekjes zelf maken, aangezien ik een geweldige printer heb, ging dat ook helemaal lukken... helemaal! ... tot die printer het natuurlijk begaf net voor de laatste 300blz. (misboekje van 8 pagina's per boekje x 150 stuks...) dus die laatste 300 waren echt niks hé... Nuja, printer niet te repareren... m'n ventje snapte dat blijkbaar wel dat ik dat echt zelf wou afwerken en niet naar een copy-center wou gaan, dus... nieuwe printer... natuurlijk is de kwaliteit niet 100% hetzelfde, maar zolang ik geen boekje in mijn handen krijg met 2 verschillende print-versies die dag, kan ik me er niks van aantrekken :) ... Goed. ik heb dus nu een gigantische stapel papier, die nu nog boekjes moeten worden...

Daarnet ik met al dat papier naar mijn schoonmama omdat zij boekbindster is, mocht ik dat niet zelf 'doorprikken' om te naaien, zij moest dat professioneel doen. Mij allemaal goed, maar kom ik daar toe, zet de boel op tafel, zet me bij haar en vraag van 'Goed, kan je het me nog eens uitleggen hoe we hier nu verder mee moeten, dan snap ik het terug een beetje'...

En het eerste wat ze zegt is... 'kindertjes, weet dat er na die dag ook nog een leven is hé... dat is belangrijk... en ik ga dat blijven herhalen tot jullie het begrijpen."... en natuurlijk begrijp ik dat, maar ik wil nu eenmaal ook een supermooie leuke dag beleven, en voor mij zit dat in die kleine details, als in 'zelfgemaakte misboekjes' en ...

Dus met een diepe zucht... en een blik als in "wat vraag je me nu ook weer" begon ze haar uitleg... die ik begrijp, en eigenlijk niet zo superveel werk omvat... maar ik hou er geen goed gevoel aan over... Ik was gelukkig omdat we zo echt kosten (konden) uitsparen (nieuwe printer niet bijgerekend natuurlijk) ... maar het wordt me precies niet in dank afgenomen. En het is een schat van een vrouw, ik heb een hele goede band met mijn schoonmoeder, ook vooral omdat mijn ouders gescheiden zijn,en ik daarenboven ook 100km verhuisd ben om (hier) in Brugge te komen wonen,en mijn eigen mama haar winkel in Antwerpen heeft en dus ook daar woont... Maar ik heb de laatste tijd het gevoel dat ze niet echt meer 'wil'...

Of zie ik dat verkeerd?... komt Jas net binnen... vraag ik aan hem of ik het verkeerd ziet, en hij weet zelfs niet wat zijn eigen moeder daarmee wil zeggen... Nuja... We zien wel weer zeker :)

Ben wel blij dat ik dit aan het typen was... want ben ook bezig aan mijn 365 redenen boekje, in een ander tabblad :)
... Weldra daar de update van, dat komt ook aardig bij elkaar.

Goed, dat moest me dus even van het hart... tot snel! :)

Lies
18-8-2012
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 896

Caroline
12-5-2012
 Meld misbruik4-6-2012 6:48:45

Ik denk dat ze gewoon wil zeggen dat het huwelijk meer inhoudt dan die ene dag. Ze bedoelt het volgens mij heel goed hoor. Toen ik met de voorbereidingen bezig was en er een leuke dag van wou maken zei mijn man dat ook een paar keer.

En je zal zelf gerust wel weten dat het leven erna ook pas begint, maar die dag wil je natuurlijk in orde hebben e! Hij bedoelde het goed en ik denk je schoonmama ook, misschien is ze een beetje bang dat je na die dag in het zwarte gat gaat vallen :)

valt bij mij goed mee, al mis ik de voorbereidingen wel een beetje. Gelukkig mag ik binnennkort de album nog maken

Silke
6-10-2012
 Meld misbruik4-6-2012 7:49:58

Misschien is ze gewoon een beetje bang dat je na het huwelijk in het gekende zwarte gat zal vallen omdat je nu zo druk bezig bent met de voorbereidingen. (wat normaal is natuurlijk) En dat ze daarom zegt, vergeet niet, na dit is er ook nog een leven... iik zou het eigenlijk ook niet verkeerd opnemen maar begrijp wel dat je er even mee bezig bent als ze zoiets zegt omdat het idd niet heel duideli is. Mss moet je het haar gewoon eens vragen?

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik4-6-2012 8:33:01

Och...als het enkel uw schoonmoeder maar is die misschien vindt dat de 'big day' een beetje uit proportie gaat :-).
Bij mij is het gans mijn schoonfamilie die onze trouw precies 'gewoontjes' vindt...alsof ze tegen hun zin moeten komen...totaal geen interesse...zeker niet het event van het jaar voor hen!!!
Laatst kreeg ik van één van de bomma's langs zijn kant de vraag of we al naar de notaris waren gegaan...wij trouwen gewoon volgens wettelijk stelsel (dus geen notaris nodig) en die echt vlakaf: "ah, das gemakkelijk als ge uit elkaar gaat e...diene dat het eerste met alles weg is thuis, diene heeft het dan..."

Echt, ik had zo iets van WAT???
Die gaat er al vanuit dat wij uit elkaar gaan dus...ik was om te ontploffen!!!

Dus bon, ik zeg voorlopig niks meer over onze trouw...ze zullen het dan allemaal wel zien de dag zelf!

Dus trek het je niet te veel aan ;-) ik ben zeker dat jouw schoonmama het goed zal bedoelen hoor...het huwelijk is meer dan die ene dag...maar kom, die ene dag mag voor ons perfect zijn é ;-)!!!

groetjes

Lies
18-8-2012
 Meld misbruik6-6-2012 21:06:30

Goh, blij dat jullie dat gevoel begrijpen :) maar daar moet je een bruid (in wording) voor zijn zeker? Vroeger ging dat vast ook wel helemaal anders :)... ... En intussen tikt de klok verder en ga ik dinsdag met mijn mama mijn jurk passen, dat is geleden van 1 november, dus ben best benieuwd! Spannend!

Ne
28-9-2013
 Meld misbruik9-1-2013 10:16:45

Ik denk vaak bij zo`n dingen dat mensen zoiets zeggen omdat ze vroeger zelf op dat punt in de fout gingen. Dus misschien was ze zelf zo dat de trouwdag alles leek en niet nadacht over hetgeen dat volgt. :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...