Terug naar overzicht
Hallo,De kerk kost 250 euro. Dat is een vaste prijs. Meestal vragen ze ook om een bloemetje te voorzien voor op het altaar. We hebben de kerk ongeveer een jaar op voorhand vast gelegd. Groetjes Laura
Hallo, De prijs van de kerk hangt af van de parochie, bij ons (Diepenbeek) was dit 200 euro in 2010... Dit is misschien opgeslaan, dat weet ik niet. Als je zo wat rondvraagt hoor je prijzen tussen 100 en 500 euro... Als de datum vastsstaat zou ik contact opnemen met de kerk en je datum al laten vastleggen. Een afspraak met de pastoor kan nog altijd wat later, maar dan heb je de kerk al zeker. De pastoor zegt normaal vanaf wanneer je best eens op gesprek komt...GroetjesAnnelies
Wij trouwen nu niet voor de kerk maar 'k heb me wel geinformeerd, hier in Gent kwam het neer op 260€ en je moest minimum 6 maand op voorhand langsgaan bij de priester om de datum af te spreken, je moest ook een volledige dag catechese volgen, vooral dat laatste zagen wij niet zitten en ging ons een brug te ver. Hier houden we het bij een huwelijk voor de wet.Groetjes
De prijs hangt inderdaad af van de parochie. Bij ons is het zelfs gratis (geen factuur), maar is het wel zo dat je een fooi geeft aan de pastoor die je net gehuwd heeft (+/- 50 euro). Het hangt er ook van af of je de kerk zelf laat zorgen voor bloemstukken enzo, dan kan er meer worden aangerekend...
Het is normaal gezien voor 2012 kerkelijk vastgelegd op 250 euro, sommige kerken vragen iets meer voor extra diensten, dat zouden ze eigenlijk niet mogen. Kan zijn dat het wat opslaat voor 2013.De voorwaarden hangen heel hard van de kerk af, ga gewoon zo snel mogelijk voor een datum vast te leggen dan heb je die al.
BIj ons scheelde het welk een uur je trouwt.Blijkbaar is om 11u in de voormiddag duurder, maar 't scheelt niet zo veel...Wij betaalden ook 250 euro.Dit jaar eind februari verloofd, midden maart de zaal en kerk vastgelegd voor dit jaar 08/09Onze pastoor vertelde ons eerst de zaal te zoeken, veel drukbezetter, dan de kerk! :)