Terug naar overzicht
Ik dacht dat het voor iedereen 3 werkende dagen was, of je nu arbeider of bediende bent.Groetjes
dat is afhankelijk van het paritair comité waaronder je valt. Als je dit niet kent, kan je het normaalgezien terugvinden op je loonbrief. PC 218 (waaronder de meeste bedienden vallen) voorziet 3 dagen 'klein verlet'. Soms is er op bedrijfsniveau nog een betere regeling voorzien, dat staat dan normaalgezien in het arbeidsreglement.
Hallo, Huwelijk van de werknemer: 2 dagen, door de werknemer te kiezen tijdens de week waarin de gebeurtenis plaatsvindt of tijdens de daaropvolgende week (http://www.vacature.com/carriere/voor-welke-gebeurtenissen-geldt-klein-verlet)Maar je kan dit best even navragen op je werk zelf... Van het werkgever kan het zijn dat je meer dagen krijgt...GroetjesAnnelies
Best eens aan je personeelsdienst vragen...ik heb 4 dagen, maar ik werk 'aan de staat' :-)Mijn aanstaande heeft 3 dagen en is arbeider...hangt er dus vanafgroetjes
ik heb er ook 4, ook een overheidsdienst.gewoon de persooneelsdienst op je werk vragen gaat het snelst :)
Beste Steffie,Dit hangt inderdaad van de sector af waarin je werkt..Personeelsdienst of indien kleinere zaak, je baas weten wel raad.Anders opzoeken zoals hierboven reeds vermeld via jou partitair comitéof een telefoontje naar jouw/een vakbond(safgevaardigde)Meestal is het 3 dagen, soms zelfs maar1 dag!Vriendelijke rgoeten,Yveswww.huwelijksfotograaf.nu
Ik had vanmorgen alvast ons attest van huwelijksbelofte (ondertrouw) naar onze personeelsdienst gezonden en heb net vernomen dat ik 4 dagen omstandigheidsverlof hiervoor in de plaats krijg! Ik ben aldus aangenaam verrast!
Hey steffie meestal zijn het er 3 op mijn vorig werk was dit ook zo.Op mijn huidig werk krijgen we er 6 dus ik klaag niet :-)
ik ben bediende en ik krijg er maar 2. mijn toekomstige is ool bediende en krijgt er 3. ik denk echt dat het afhangt ik welke sector je werkt
Hier ook 4 dagen...
Alles hangt af van het paritair comité waarin je tewerkgesteld bent... Werk je als bediende in het Algemeen Aanvullende Paritair Comité voor Bedienden (PC 218.00), heb je inderdaad recht op 3 dagen klein verlet.. Maar werk je als bediende in een ander paritair comité, kan dat even goed meer of minder zijn... Hetzelfde geld voor arbeiders... Dus zoals de andere bruidjes zeggen, even navragen op't werk ;) Groetjes, Veerle
hangt van je werkgever aanmijn man kreeg op zijn oude werk 5 dagennu uiteindelijk 2 op zijn nieuwe werk en ik heb er 3 gekregen ...