Terug naar overzicht
Dag Nikki,Als je grootmoeder het liever zo wil doen...kan je ze best laten doen :-).Als je daarmee de confrontatie met de 'meter' kan vermijden...misschien het beste.Je zal nooit voor iedereen goed kunnen doen...Ik heb ook zo besloten om mijn halfzus niet te vragen...dat gaat ook nog rel geven, gezien haar dochter (nichtje dus) wel mijn bruidsmeisje is :-).Gewoon doen waar je jezelf het beste bij voelt!groetjes
Hey Nikki,familie he...soms zo moeilijk! Ik had besloten op de trouw mijn nichten niet te vragen omdat ik er geen goed contact mee heb. Mijn tante heb ik uiteindelijk wel gevraagd om mijn bomma niet te kwetsen. Maar, heb ik me dit beklaagd! Een kwartier voor de openingsdans ging ze plots weg met haren vriend, ik kwam haar tegen en vroeg 'ga je al weg?' waarop ze dan heel nors antwoordde: 'ik vind het zéér spijtig dat je min dochters niet gevraagd hebt, ge hebt me heel diep gekwetst". Toen draaide ze zich om en liep ze weg. Ik stond perplex! Ik vind: ten eerste, zeg je zoiets niet op een trouwfeest en ten tweede, dan was ze beter niet geweest, want ze heeft heel den avond met een vies gezicht gezeten aan haar tafel (ze zat gelukkig niet aan de eretafel hèhè)Dus moest ik het opnieuw doen, dan zou ik enkel degene vragen die ik er echt bij wil en géén compromissen meer sluiten.Mijn gouden raad Nikki: doe waar je je goed bij voelt, je meter niet vragen op de bbq en leg het uit aan je oma waarom. Je oma zal het dan misschien beter begrijpen. (veel werk hebben is een extreem flauw excuus, ik werk 60 uur per week en ik maak tussendoor tijd vrij om mijn metekindje te zien en haar verjaardag niet te vergeten...)Liefs en geniet vooral van jullie dagje!Evelien
als ik jouw was, doen waar je je goed bij voelt. Mijn man heeft ook geen band met zijn meter. We hadden haar dan ook niet gevraagd voor de intieme lunch, wel 's avonds (om de goede vrede e bewaren, dachten we).De dag na ons huwelijk kregen we een mail van "kzal u eens gaan hebben". Een ellenlange tekst waarin ze ons verweet dat ze het niet snapte dat ze niet heel de dag mocht komen. verwijten naar de schoonmama (haar schoonzus) en noem maar op.Ze schreef er zelfs bij dat ze ons nooit meer wil zien. Goh gemakkelijk was het antwoord van mijn man.Dus doen waar je je goed bijvoelt en niet om iemand content te stellen! je doet het maar 1 keer. en oh ja, ik heb mijn peter zelfs niet gevraagd, heb hem in jaren al niet meer gezien (of eens ne goeiedag als we mekaar tegenkomen, maar meer ook niet)