Nu Online
Momenteel zijn er 278 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat te doen met suite?

5-6-2012 17:01:07
Hoi bruidjes!

Heb even jullie raad nodig:

Wij zijn al op 30 maart voor de wet getrouwd, en op 29 september volgt dan de kerkelijke viering en het grote feest.
We hebben ervoor gekozen om de mis om 11u30 te zetten, in plaats van 's namiddags zoals vele koppels (die in de voormiddag dan voor de wet trouwen), omdat ik geen zin had om een hele voormiddag op hete kolen te zitten of eerst de foto's te nemen :-)
Dagplanning ziet er dus als volgt uit:

- 10u30: verzamelen bij ouderlijk huis bruid (suite + bruidegom)
- 11u00: vertrek naar kerk
- 11u30: viering
- 13u: terug aankomst bij ouderlijk huis bruid, broodjeslunch en familiefoto's
- 15u30: vertrek van ouderlijk huis bruid naar feestzaal
- 16u30: eerste receptie
- 19u30u: avondfeest

Mijn verloofde en ik gaan foto's nemen na de viering en voor het begin van de eerste receptie, nadat we vlug een shandwichke hebben gegeten. Wij hebben daarvoor dus genoeg tijd (13u30 - 15u30), maar wat doet de suite in tussentijd?

Ze zouden in principe naar huis kunnen gaan, want ze wonen allemaal niet zo ver van de feestzaal, maar dat zou ik jammer vinden, want ik wil dat de familie toch een de hele dag samenblijft en het leuk heeft met elkaar.

Enige ideëen dus hoe ik hiervoor kan zorgen? Als er iets te doen is, zullen ze wel blijven zeker? ;-)

Mercikes!

Elisabeth
29-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 698

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik5-6-2012 23:18:20

Hey, wij hebben een extra feestzaaltje gehuurd voor de broodjeslunch na het gemeentehuis. Wij zullen er een uurtje zijn maar de rest (familie en enkele vrienden) zullen er toch een dikke 2u extra zijn. Wij wonen heel dicht bij een natuurgebied, dus ze zouden bij mooi weer daar naartoe kunnen gaan...maar voor de rest weet ik het ook niet. Ik denk over het algemeen dat ze zich wel die 2u kunnen bezighouden met al hun verhaaltjes en gebabbel :D Wat we misschien gaan doen is een springkasteel zetten voor de jongste, dan moeten ze ook niet de hele tijd stilzitten...

An
8-9-2012
 Meld misbruik5-6-2012 23:21:11

Onze familie gaat al naar de feestzaal waar ze een klein hapje kunnen eten...

Inge
23-5-2009
 Meld misbruik6-6-2012 21:10:51

Bij ons is de suite ook even naar huis gegaan, terwijl wij foto's gingen maken. Zij waren blij dat ze zich even konden gaan opfrissen tussenin, dus iedereen tevreden!

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik6-6-2012 22:52:06

Kunnen ze in het ouderlijk huis blijven (en zich eventueel daar wat opfrissen)?
Ik ken je familie niet, maar bij mijn (schoon)familie is er niet veel nodig om een namiddagje samen te blijven en het gezellig te maken. Die praten de tijd wel vol. ;-)
Als er kinderen bij zijn: zorg dat er iemand speelgoed voorziet.

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik7-6-2012 10:02:19

Bij ons zal de suite wrs ook ff langs hun huis gaan of bij on sblijven terwijl zoontje en neefje even dutten....

Misschien kan je iets origineel zoeken zoals huifkartocht, boottochtje in de buurt,...
Ik heb ooit eens gehoord dat je ergens oude volkspelen kon huren ('sjoelenbak' etc, ook voor buiten). Op Amerikaanse sites zie je vaak dat er vb petanque en cricket voorzien is om de suite wat te entertainen :-)

Elisabeth
29-9-2012
 Meld misbruik7-6-2012 10:56:06

Bedankt voor de ideeën meiden! Een huifkarrentocht hebben we gedaan op de wettelijke trouw, maar een sjoelenbak of petanquebaan is iets nieuws :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...