Nu Online
Momenteel zijn er 490 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Originele ideeën als "cadeau" voor het bruidspaar

6-6-2012 8:18:49
Je kent ze wel.. Van die "toffe" cadeaus die gegeven worden aan een pasgetrouwd koppel.
Ik krijg deze week een mail met volgende oproep:

Jullie zijn uitgenodigd op het huwelijksfeest van X en X. Dit gaat hoogstwaarschijnlijk een onvergetelijke dag, avond en nacht worden voor X en X. Wij willen ervoor zorgen dat ze nog weken, maanden, jaren terug denken aan deze leuke dag.
Nu X en X gaan niet elke dag terugkijken in hun gastenboek maar gaan wel elke dag moeten eten. Daarom zouden we jullie willen vragen om minstens één conservenblik soep, zuurkool, vlees, groenten, saus,... mee te nemen naar het trouwfeest. Maar wel alle mogelijke informatie op dit blik die kan verwijzen naar de inhoud van het blik verwijderen of onleesbaar maken. Zodanig dat X en X op het einde van de avond een leuke verzameling eten hebben en dat ze vanaf dan niet meer moeten discussiëren wat ze gaan eten maar gewoon een blik open doen en brainstormen ‘wat is dit’ en ‘hoe gaan we dit klaar maken’.
En wees creatief, personaliseer het blik, zet er een leuke boodschap op,...

Nog leuke ideeën?

Nicky
1-1-2023
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1390

rafa
6-5-2011
 Meld misbruik6-6-2012 9:24:00

is wel een origineel idee, maar ik persoonlijk zou niet blij zijn met deze cadeau...
wij eten hier al niet veel uit blik, en het onwetende zou mij tegenhouden om ze open te doen, of ik zou ze allemaal tegelijk opendoen, en wat ik niet moet hebben weggooien...
is wel een tof idee voor iemand ie veel uit blik eet, natuurlijk..

jullie kennen het bruidspaar als beste natuurlijk he

groetjes

Carmen
27-4-2013
 Meld misbruik6-6-2012 13:30:37

Goh, ik zou zoiets helemaal niet fijn vinden eigenlijk en vooral verspilling van voedsel, maar wij eten dan ook nooit uit blik.

Vrienden van ons kregen een muur vol bierkratten met lege flesjes, goed voor een flink bedrag als je het terug naar de winkel bracht. Dat is niet zo origineel, want wordt vrij vaak gedaan denk ik.

Lore
18-5-2013
 Meld misbruik6-6-2012 14:05:52

Ik zou het toch ook niet zo fijn vinden om zoiets te krijgen. Wij eten niets uit blik, en als je dan nog niet weet wat erin zit.. Dan vindt ik de bierkratten nog leuker :)

Ilse
30-6-2012
 Meld misbruik6-6-2012 14:43:21

Enige tijd geleden was er in de Kempen een man die een "evenloppe" op zijn uitnodiging had staan. Die man wilde hiermee aanduiden geen kado's te willen krijgen, maar een (spaarcentje). 6000 enveloppen heeft hij gekregen! niet allemaal gevuld natuurlijk, maar hij moest ze wel allemaal openen :-)
Mijn broer heeft dit met zijn collega's vorige week toegepast voor een huwelijksfeest waar zij heen moesten. Een postzak met een 500-tal enveloppen. Er waren lege enveloppen, er waren er gevuld met een briefje van €5 (€250 in totaal), er waren er gevuld met tips voor een goed huwelijk, met gelukwensen, met post-itjes, met mopjes van de scheurkalender, ...

Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik6-6-2012 14:50:30

Mmm, 'k zou't persoonlijk ook niet zo'n leuke cadeau vinden... Buiten ananas of bamboescheuten komt er bij ons geen blik in huis, dus vermoedelijk zou dat ofwel de komende 20 jaar in de kast belanden, ofwel zoals Rafa ook zei, zouden we alles opendoen en wat ons niet aanstaat de vuilbak in kieperen...

Dan vind ik de bakken leeggoed wel veel leuker! Wij hebben ook ooit eens geld (muntstukken) cadeau gegeven in een kruiwagen vol zand, met daarop een emmertje, zeefje en kinderschepje...

Tabita
22-9-2012
 Meld misbruik6-6-2012 15:19:58

Ik zou dit toch ook niet willen...

Ik kan tegen heel wat voedingstoffen niet tegen, dus voor mij is het heel belangrijk om alle ingrediënten te kunnen lezen op de verpakking...

Lijkt me ook iets wat meer in de vuilbak gaat belanden dan echt opgegeten gaat worden...

Saartje
29-6-2013
 Meld misbruik6-6-2012 20:11:53

We hebben dit vorig jaar ook bij iemand gedaan. We hadden op een groot bord dan alle etiketten gekleefd en er zat ook een etiket van kattenvoeding bij (wat er niet tussen zat, maar dat wisten ze niet). We hebben ook nog heel wat andere cadeautjes gegeven toen. We hadden zijn fiets weggehaald en helemaal uit elkaar gehaald (we zijn van de mountainbikeclub). Maar er kwam ook nog een bon voor een welnessaarrangement en ieder had zijn centje mee.

kim
7-7-2012
 Meld misbruik6-6-2012 20:34:49

Als fop cadeau'ke zoude wij hier echt wel goe mee kunnen lachen!
maar wij zijn dan ook geen moeilijke mensen
ik zou dan vooral op blikken soep hopen

Jana
5-5-2012
 Meld misbruik7-6-2012 8:30:54

ach ja, wij zouden er ook mee lachen hoor, maar alles zou wel de vuilbak in belanden uiteindelijk. mijn man had op ons feest een stalen buis gekregen die dichtgelasd was van zijn collega's! tja daar zat geld in dachten wij. dag na onze huwelijk was hij de buis aan het uiteenslijpen en er spoot keiveel ketchup uit :) en er zat een briefje bij met een gsm nummer dat we naar moesten sturen :) was wel leuk, maar een serieuze vettige stinkboel en wa doe je met die stalen buis van twee meter??? die staat nog in de garage :) was wel leuk!

kelly
13-7-2013
 Meld misbruik7-6-2012 15:09:02

ik vind het toch ook een leuk idee ze ;-)

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik7-6-2012 15:25:17

ik vind het een bijzonder leuk idee en zou er wel goed mee kunnen lachen uiteraard wel zonde als je eten moet weggooien... en het idee van die etiketten op een groot bord kleven en dan er katteneten voor de lol tussenzetten vind ik ook wel geestig... ook al eten wij niet veel uit blik, het zou bij ons wel garant staan voor grappige situaties...
Op onze trouw kregen we van collega's een bruidstaart gemaakt van lege colablikjes waar er overal geld in stak.. je kon die niet zomaar kapot gaan knippen want dan knipte je misschien een briefje door... lang mee bezig geweest maar wel leuk... en andere kameraden hadden 2 zakken met snoeihout en bouwafval (waren allemaal aan het verbouwen) en hadden daar plastieke stopkes met geld erin verstopt... al goed dat wij wisten dat we die mannen niet konden vertrouwen en hebben de zakken wijselijk in de tuin van mijn schoonouders uitgekapt (wij wonen zelf op appartement zonder tuin of terras)... en dan maar hopen dat je al het geld gevonden hebt

Ellen
1-1-2012
 Meld misbruik11-6-2012 17:45:19

wij hebben dit weekend als kado afgegeven:
een kistje, gevuld met geld, beveiligd door een cijferslot. het cijferslot vormde de optelsom van een aantal huisnummers. die huisnummers zijn van huizen die in het dorp staan waar bruid en bruidegom weldra naartoe verhuizen. ze moeten maw op zoektocht, doorheen hun nieuwe gemeente, naar de huizen van op de foto's en vervolgens noteren welk huisnummer er bij het huis hoort. Als ze alle cijfers hebben, kunnen ze het kistje openmaken! ze vonden het een leuk idee :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...