Terug naar overzicht
Hallo bruidjes en gommetjes,Ik heb een idee in m'n koppeke gestoken, en geraak er niet vanaf. Maar zit strop met de uitwerking.... Ik zou graag iets anders willen dan een standaard gastenboek. Ik had gedacht om voor elk koppel een puzzelstuk te voorzien, dat ze dan aan 1 kant kunnen beschrijven. Ik zou dan een 4-tal verschillende kleuren stift leggen.Op de achterkant zou ik een nummertje zetten, en een groot karton (of misschien plexi plaat ofzo...) waarop elk puzzelstuk getekend staat mét hun nummer, zodat op het einde van de avond de puzzel (helemaal) gemaakt is. Het zou me niet storen dat er nog enkele lege puzzelstukken inzitten.Ik zou ook aparte losse puzzelstukken voorzien als extra's.Maar nu... hoe kan ik dat praktisch doen? Waar zou ik een blanco puzzel kunnen laten maken waar er nog op geschreven kan worden? Of een puzzel waar een heel lichte tekening opstaat (dus zoiets als een watermerk), maar waar er dus uiteraard ook op geschreven kan worden.En natuurlijk moeten die puzzelstukken groot genoeg zijn om iets op te kunnen schrijven (ik dacht aan ongeveer 6 stukken per A4blad). Misschien is het allemaal een beetje ver gezocht, maar ik wil toch een poging doen om het uitgewerkt te krijgen. Dus: àlle hulp is welkom! Ideetjes, commentaar (zowel positief als negatief, hé), tips & tricks,....Alvast merci'kes.Katrienwetrouwen@hotmail.be
http://www.boho-weddings.com/2011/03/11/inspiration-friday-alternative-wedding-guest-book-ideas/http://www.etsy.com/listing/86516594/wooden-block-game-... http://www.etsy.com/listing/76855153/wedding-guest-book...
Hallo Katrien, wij doen iets gelijkaardigs voor onze dienst. Maar ik ben ook nog bezig met de uitwerking ervan. We zouden met het wensmoment ook een puzzel met een foto van ons willen gebruiken, waar de mensen tijdens de dienst dan iets kunnen opschrijven. Ik zou die ook willen nummeren zodat ze na het schijven, ze kunnen inleggen en dat iedereen onmiddellijk het resultaat kan zien.Dus ik ga hier zeker meelezen en als ik zelf op nog ideekes heb laat ik het zeker weten .Groetjes en veel creatieve momenten gewenst.
@Heidi: bedankt voor de links. Ik bekijk ze straks thuis wat uitgebreider.@Elfie: Er bestaat zo'n "plak-velcro". Ik wou aan het puzzelstuk 1 deeltje velcro kleven (aan de achterkant uiteraard, waar het nummertje staat), en dan op een groot karton of plexiplaat de andere kant van de velcro kleven. Dan blijft de puzzel hopelijk beter in elkaar.
@Katrien, ik ging ook met velcro werk maar het was de bedoeling dat de mensen iets op de achterzijde gingen schrijven en met een velcro in het midden lukt dat moeilijk. Ik ben dus nog een andere oplossing aan het zoeken. @Heidi: supper leuke site .... maar wel wat duur, moest iemand een site weten die hetzelfde aanbied maar een stukje goedkoper is.
Katrien, Wij doen ook hetzelfde. Alle gasten zullen aan tafel hun naam terugvinden op een puzzelstuk. Zo hebben we 3 vliegen in 1 klap: - 'naamkaartjes' aan tafel - op de achterzijde kunnen ze hun wensen noteren - nadien kan je zelf nog terugvinden wie wat schreef Ik laat waarschijnlijk een houten puzzel maken bij een 'bedrijfje' van Wallonie. Zij zullen een blanco puzzel maken met verschillende puzzelstukken, dus niet te stijf... Ik ben nog maar dit weekend op hen gestoten op een rommelmarkt en ken dus geen prijzen, maar voor een kleintje van 10 stukken was het 2€ dus ik veronderstel dat dat veel goedkoper zal zijn dan die sites. Ik moet hen nog een mail sturen, maar ik zal die foto's ook gebruiken als basis. Na het huwelijk zullen wij de puzzel op zijn geheel ophangen in ons toilet, zo heb je altijd terug een fijn mometje als je dat leest :) Ik zal eerstdaags een mail naar hen sturen. Moet maar laten weten mocht ook interesse hebben, dan hou ik je op de hoogte! Groetjes Annick
Hallo Annick,Super!! Je mag me die gegevens altijd doorgeven.M'n mailadres is: wetrouwen@hotmail.be Alvast bedankt!GroetjesKatrien
dames, ik vind dit een super idee én ik wil dit ook!wie kan ons helpen?graag ook foto's mag ...mailen kan naar vanloock_kelly@hotmail.comen was dit een grote puzzel?
Hoi Kelly,ik heb dit helaas niet kunnen doen. Ik vond nergens hetgeen ik echt wou.Want ik wou dat het lege puzzelstukken waren (of dat er heel licht (watermerk) iets op gedrukt stond), maar het moest ook stevig zijn én groot genoeg om iets op te kunnen schrijven. Het kan ook niet in eender welk materiaal, want op een gewone puzzel kan je niet schrijven (blinkt te hard, en dat veeg je dus zo weer uit).Wij hebben dus uiteindelijk gekozen voor een wensboom.GroetjesKatrien