Terug naar overzicht
als zij niet wettelijk samenwonend zijn of getrouwd, telt dat niet dacht ik.
Goh, op mijn job zou dit bijvoobeeld wel tellen ook al zijn wij niet wettelijk samenwonend of getrouwd. Op mijn werk weten ze dat ik een vaste lange relatie heb en zij zien dit als hetzelfde maar op mijn vriend zijn werk zou dit helemaal niet gelden. Zelfs niet toen zijn naam op doodsbrief van mijn oma stond en hij speciaal document mee had. Hij moest gewoon verlof nemen. Mss gewoon papier mee geven als je dit toch hebt, en ze ziet wel of het lukt of niet.
Als ze wettelijk samenwonend zijn, zal het wel tellen maar idd als dat niet het geval is zullen de meest werkgevers er geen rekening mee houden.
Ze hoeven niet persé wettelijk samenwonend te zijn...
Volgens mij krijg je bij de meeste bedrijven alleen klein verlet als je eigen broer of zus trouwt. Maar misschien kan ze het eens zelf navragen op haar eigen werk? Als zij wel recht heeft op een extra vrije dag als haar schoonbroer trouwt, kan je altijd nog eens naar het gemeentehuis gaan om een extra attestje te vragen (dat zal normaal geen probleem zijn).
Hey, wij kregen deze attesten op de trouw zelf in het gemeentehuis en ze zeiden ook dat we die nog mochten kopiëren. De vriend van mijn zus (hebben kinderen samen, niet getrouwd) en de vriendin van mijn (ondertussen) schoonbroer, hebben dit gewoon afgegeven op het werk en dat was in orde. Voor mijn werk moet je ook niet wettelijk samenwonen om zo'n attest te laten gelden., maar hangt er misschien vanaf hoe streng ze zijn.
Hallo,Ik werk op een personeelsdienst en hoor deze vraag vaker. Wettelijk gezien moet een werkgever enkel klein verlet geven als er een wettelijke band is (dus getrouwd of wettelijk samenwonend met broer geeft recht) maar hij mag natuurlijk altijd beter doen dan de wet. Onze werkgever geeft ook een dag klein verlet indien je gewoon feitelijk samenwoont, op voorwaarde dat de partner in ons systeem geregistreerd staat, maar is dit dus niet verplicht door de wet.Toen mijn schoonbroer trouwde, werkte ik nog elders en kreeg ik geen klein verlet. Ik had toen zelfs nog geen verlof opgebouwd, en heb toen een dag onbetaald gekregen.Ze kan dus best inderdaad eens horen bij haar eigen werkgever.Groetjes