Nu Online
Momenteel zijn er 619 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Doel kousenband?

10-6-2012 13:23:50
Hey Ladies!
Wat is eigenlijk het doel van de kousenband?
Doen jullie er op het feest iets speciaals mee?
Ik heb wel eens gehoord dat de bruidegom hem onder de jurk moet gaan zoeken en dan weg gooit naar de vrijgezellen mannen?
Wie gaat dit doen? En wie niet?
Veel groetjes
Stephanie

Stephanie
22-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1392

maika
3-8-2012
 Meld misbruik10-6-2012 13:27:48

Hey, we weten nog niet juist wat of hoe, maar ik wil wel een kousenband. Lijkt me leuk! Maar blijkbaar mag je dat niet zelf kopen maar krijgen op je vrijgezellen ofzo

Stephanie
22-9-2012
 Meld misbruik10-6-2012 13:31:42

Hey Maika,

Ik heb er zelf al eentje! Ik heb hem gekregen van mijn schoonmoeder hihi
Heel schattig en vind het ook leuk om te hebben maar ik weet niet goed
of ik er tijdens het feest iets mee wil doen of niet :)

Janine
30-6-2012
 Meld misbruik10-6-2012 13:42:33

En anders is het een leuk dingetje voor na het feest he, als je kersverse man je uit je kleed moet helpen :)

Marijke
6-7-2012
 Meld misbruik10-6-2012 17:00:48

Ik heb geen kousenband, 'k weet zo al dat dat bij mij vreselijk in de weg zal zitten, dus daarom wil ik er geen.

Loriane

Meld misbruik10-6-2012 17:46:59

hier in de buurt (Vlaams-Brabant) is het blijkbaar de gewoonte dat de bruid op een tafel of stoel gaat staan (zodat iedereen haar kan zien), waarna de genodigden geld mogen bieden (bedrag van enkele centen tot tientallen €). Als de mannen bieden, doet een getuige of bruidegom het kleed een stukje omhoog, bieden de vrouwen, dan gaat het kleed weer stukje naar omlaag. Hoe meer je biedt, hoe hoger/lager het kleed in 1x gaat. Dit enige tijd tot de kousenband zichtbaar is, en degene die als laatste geboden heeft mag de kousenband met de tanden van het been van de bruid afhalen en bijhouden als geluksbrenger. Het opgebrachte geld is dan weer een leuk extraatje voor bruid en bruidegom :-)
Maar ik had ook al gehoord dat het weggegooid werd tussen vrijgezelle mannen zoals het bruidsboeket bij vrouwen...

Freya
7-7-2012
 Meld misbruik10-6-2012 19:16:33

Tegen mij werd net hetzelfde gezegd zoals Loriane zei. (kben ook van Vlaams-Brabant, daarom waarschijnlijk!). Het valt te overwegen maar ik denk dat het zal afhangen van de sfeer en het moment of ik dit zal doen of niet. Anders is weggooien door de man natuurlijk ook nog een optie ..

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik10-6-2012 21:45:11

Goh, ik heb ook eentje gekocht/gekregen maar ik ga er niets speciaals mee doen. Ik zie het zeker niet zitten dat er iemand met zijn tanden aan mijn been komt :o... En weggooien vind ik al helemaal niets, och jah voor mij is het just voor de fun...

Stephanie
22-9-2012
 Meld misbruik10-6-2012 22:43:56

Haha Alessia

Ik zie het niet zitten dat er iemand met zijn tanden aan mijn been komt
supergrappig hihi!
Ik zie dat zelf ook niet zo zitten, ik denk dat ik hem ook gewoon voor de show aandoe!
En heel dat bieden daar had ik nog nooit van gehoord :o
Moet wel leuk zijn als de sfeer er goed in zit!

Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik11-6-2012 11:37:17

Ik denk dat vooral mijn ventje het niet zou zien zitten dat iemand anders aan mijn billen zit! :) Hihi...hij zou nogal bieden, zodat hij het zélf mag doen :p

Stephanie
22-9-2012
 Meld misbruik11-6-2012 12:13:32

Haha Dat is een goeie Melissa ;D

Bettina
12-5-2012
 Meld misbruik11-6-2012 13:10:21

hier had ik een kousenband aan
eigelijk was mijn papa der al maanden mee aan het lachen dat ik dat niet wou doen, maar in het geniet heb ik dus wel eentje gaan kopen

s'nachts tijdens het dansfeest was de sfeer er echt in, iedereen stond toevallig in een cirkel, behalve ik en mijn ventje en het was zo een goed liedje op dat moment om mijn been te ontbloten en mijn ventje sprong er direct naar toe hihi. Hij heeft met zijn tanden die kousenband er af getrokken. Iedereen zat mee in de sfeer en ze vonden dat super dat ik dat gedaan had. Nadien is mijn papa met die kousenband op zijn hoofd beginnen dansen en ja die is verschillende mannen gevolgd haha

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik11-6-2012 16:51:39

:D

virginia
5-1-2013
 Meld misbruik15-6-2012 11:42:39

Ik heb er eentje van mijn schoonzus aangezien wij toch altijd de traditie meedoen van:
'something old,
something new,
something borrowed
something blue'
De kousenband heeft een blauw vlindertje en wordt steeds doorgegeven als 'something blue'.
Of ik er iemand zijn tanden laat inzetten is nog maar de vraag aangezien ik nu al al mijn neven en nonkels in dronken status zie feestvieren.. Kan niet goedkomen?
Maar ik schik hem alleszins te dragen, al is het maar als verrassing voor mijn gommetje achteraf? =)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...