Nu Online
Momenteel zijn er 763 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Niet zo'n leuke eerste kleedjesjacht

10-6-2012 14:09:04
Hey allemaal
De titel verraadt het al: gisteren de eerste winkel bezocht in de zoektocht naar een kleedje: Linea Raffaeli in Brugge.
Ik was met volle moed vertrokken met mijn zus (getuige). Ik heb een maatje 44 (of een 42 in merken die me beter gezind zijn) met daarbij stevige bovenarmen en een stevige poep (na 30 jaar kan ik dit luidop zeggen zonder zucht - dacht ik). Bij het bekijken van de website had ik me dus geconcentreerd op niet-strapless kleedjes en vooral kleedjes met halter of een schouderbandje omdat ik dacht dat dit mijn zwaardere bovenarmen zou verdoezelen.
Aangekomen in de winkel moesten we al 20 minuten wachten. Ik mocht de kleedjes al es bekijken zodat ik wist wat ik zou passen. En toen, na wat ongeduldig wachten, mocht ik het pashokje in. De kleedjes hadden pasmaat 38 - 40 dus erin stappen lukte niet - de verkoopster moest de jurk telkens over mijn hoofd aandoen. Ze deed dit al met het nodige gezucht en commentaren zoals: amai ja, jij hebt echt een 44 hoor - amai die onderste voering spant aan je poep.
Na 2 kleedjes bleek dat ik echt niet sta met een jurk met een uitgebreid onderste gedeelte omdat dit me echt verzwaart. De verkoopster zei meteen: ja, dan heb je niet veel meer over hé. Op aanraden van mijn zus een simpele A-lijn gepast zonder versieringen op. Dit toonde aan dat ik inderdaad beter sta met een eenvoudig model maar ik had toch graag "iets" speciaal erop gehad: een accentlint, een speciale stikking of versiering. Totaal geen waw-gevoel, eerder: ja, da's het beste van de hoop voor jou. Toen bleek dat dit voor deze jurk niet ging, had de verkoopster het opgegeven. Mijn zus wou me nog iets laten passen maar de verkoopster zei dat het me niet zou staan en daarmee was ik op 50 minuten !! (waaronder 20 minuten wachten) weer buiten. Volledige desillusie van wat bruidskledij passen is. Ik had niet gedacht me op mijn 30ste slecht te voelen door commentaar op mijn figuur of smaak maar ik voel me er vandaag nog altijd niet goed van.
Volgende zaterdag ga ik naar Steven bruidsmode in Torhout en Cony in Aalter. Ik hoop me daar beter te voelen en behandeld te worden want ik zie er nu tegenop ...
Bwah, dit gevoel had ik echt niet op gehoopt na een eerste dag kleedjesjacht!

Rebecca
27-4-2013
Meld misbruik

Reacties: 22 | Gelezen: 2000

stefanie
8-11-2012
 Meld misbruik10-6-2012 14:13:58

ik heb ook maat en dezelfde probleem zones dan u , maar ik ben in oostende geweest voor me kleedje en alls was perfect en ook maten om te passen
winkel: azzuro in oostende en echt super geholpen verder
en eerlijk prijs valt echt goed mee heb alles gekocht: kleed, onderrok, tiara, speldjes haar, ondergoed, schoenen, en ketting met oorbelletjes en dit volledig samen voor 1300 euro
dus vind dit een redelijke prijs toch

Stephanie
22-9-2012
 Meld misbruik10-6-2012 14:14:21

Hey Rebecca,

Jeetje niet normaal! Schandalig!!
Wat een secreet van een verkoopster, als ik jou was zou ik een mail sturen naar de winkel hoe zij jou behandeld heeft dat is niet normaal.
Ik hoop dat Steven bruidsmode beter gaat meevallen!
Je eerste keer bruidskledij moet waanzinnig zijn je als een prinses voelen!
Heel veel succes met je kleedjesjacht, en je zal HET kleed echt wel tegenkomen <3
Groetjes
Stephanie

nancy
14-9-2012
 Meld misbruik10-6-2012 14:36:42

Oh da's niet leuk hé Rebecca!! Probeer het je niet teveel aan te trekken en erven overtuigd te zijn dat volgende week wel in orde gaat zijn!!
Elke bruid verdiend het om als een prinses behandeld te worden welke maat je ook hebt!! En er zijn er meer met een maatje 40,42 of 44dan de 36 zoals in elk boekje word afgebeeld!!
Ik hoop voor jou dat je volgend weekend wel leuke pasbeurten hebt en dat je deze nare herinnering snel vergeten bent!! Succes in ieder geval en laat het niet aan je hart komen

Mieke
27-4-2013
 Meld misbruik10-6-2012 14:56:43

Hey Rebecca,

Zo spijtig voor jou! Helemaal niet leuk om zo'n eerste ervaring te hebben.
Het is niet omdat je de perfecte maten niet hebt dat ze je ervoor zo moeten behandelen.
Ik hoop voor jou dat het volgende week veel beter meevalt, zal allesinds duimen .
Zeker de moed niet opgeven! De perfecte jurk voor jou zal je zeker vinden.

Groetjes
Mieke

joke

Meld misbruik10-6-2012 15:06:21

geen nood ik heb 5 winkels gedaan en als ik geen 50 kleedjes heb gepast heb ik er geen ene aangedaan ;)

ik heb onderandere prima donna deerlijk , steven in torhout, orchidée in moeskroen, robel in roeselare en uiteindelijk per la vita in deerlijk gedaan.

de laatste was een succes maar ik moet zeggen dat ik er een dikke 2 uur over gedaan heb om de jurk te kiezen die ik uiteindelijk aanhad op onze trouwdag.

veel succes

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik10-6-2012 15:09:40

Hey Rebecca,

Oh, ik vind het heel jammer voor jou!
Het ligt echt aan de winkel/verkoopster hoor...probeer het zo snel mogelijk te vergeten!!
Een maatje 44 is toch écht niet zwaar é seg!!!!
Maat 58...ok, dat het dan niet zo makkelijk is om een jurk te vinden...maar een 44??? Komaan!!

Niet opgeven...het komt goed!
En dat je inderdaad een stijl moet zoeken die bij je lichaamsbouw past, dat is zeker...ik wou ook een kleed in 1 'effen' stof zeg maar...maar ik heb ook een rond A-figuur (dus bovenlichaam is slanker en ook ronde heupen) dus alles leek zo 'lomp'...
Ik heb nu een bustierjurk en de rok is in organza, waardoor het meer 'gebroken' wordt op de heupen en veel eleganter lijkt...dus zeker ook niet wat ik eerst in gedachten had.

Het komt goed hoor!!
Je zal zéker een jurk vinden die je prachtig staat en waarvan je zelf ook zegt van JA...DIT is DE jurk!!! :-)

Succes nog en genieten volgende keer ;-)!!

Groetjes!!

Sandra

hanne
3-9-2011
 Meld misbruik10-6-2012 15:16:03

Hey, als je volgende week je zin niet vindt, kan je eens langsgaan bij Scarpellini in Oostende. Ik heb een 42 en kon daar in alle pasmaten. Ze zijn super vriendelijke en hebben enorm veel keuze! Ik heb wel 14 kleedjes aan gehad en als ik wilde kon ik zeker nog meer passen!Njenzalzeker en vast wel je ding vinden!!! Groetjes Hanne

Lies
30-6-2012
 Meld misbruik10-6-2012 15:23:58

Wat jammer van die slechte ervaring, maar laat je er zeker niet door ontmoedigen!
Bij mij liep de zoektocht ook niet vlot, zeker aangezien ik al vrij laat was en niets goed vond. Stress alom, met tranen in het pashokje gestaan... Maar uiteindelijk heb ik toch een kleedje gevonden dat me super staat!
Mij hebben ze in de winkels toen gezegd dat als je wat zwaarder bent, of meer vrouwelijke rondingen hebt, je beter gebaat kan zijn met een apart boven- en onderstuk. Bij mij was dit wel niet echt het geval, maar bij een vriendin van mij zeker wel! Uiteindelijk heb ik een kleedje van Ladybird gekocht, heel mooi als je wat rondere vormen hebt;)

Succes nog!

Daphné
21-9-2012
 Meld misbruik10-6-2012 16:22:26

Hallo,
Ik heb ook maat 44, de pasmodellen gingen me ook niet echt goed af,maar ik ben wel super geholpen!! En had zelfs complimenten gekregen met de vrouwelijke rondingen :) Ik ben naar Scarpelini geweest in Oostende en daar zijn ze echt heel lief en geduldig! Ik heb zeker 20 kleedjes gepast,en de verkoopster ontzag echt niets! Ze bleef maar kleedjes uithalen. Ik had zelfs foto's van kleedjes meegenomen die ik graag had willen passen,en ze was eerlijk dat dit geen kleedjes zijn voor mijn figuur. En de kleedjes die zij toen toonden aan mij,en ook aandeed voelde ik mij echt heel goed in.

Dus laat je niet ontmoedigen door die ene keer!! Je gaat ook een kleed vinden die je echt staat en waar je je goed bij voelt,en als je dat gevoel hebt van ja dat is het,vond ik gewoon zalig!!!

Liefs Daphné
En PS: ik heb kleedje van linea rafaelli en bestaat zeker in grotere maten! Ik heb 44!!

Marijke
6-7-2012
 Meld misbruik10-6-2012 17:18:30

Hallo Rebecca,

Ik vind het heel erg voor je dat je zo behandeld ben geweest, ik ben altijd gezegend geweest met maatje 36 maar 10 jaar later en 5 kindjes verder moet ik het stellen met een maat 44, ik zag er echt tegenop om bruidskledij te kiezen, gelukkig had ik een hele toffe dame die me echt op m'n gemak deed voelen, ik heb me tijdens de gehele pasbeurt heel erg comfortabel gevoeld, het eerste kleed dat ik aanhad is het ook geworden, het is een A lijn bij mij, met halter, en voordeel je ziet m'n heupen totaal niet in het kleed, ik zie er helemaal niet mollig meer uit (alles zit bij mij op heupen, buik, poep en billen). Ik ging bij couture Anny in Gent, maar die is sinds enkele weken in pensioen, ik hoop echt dat je volgende pasbeurten beter mogen meevallen, succes!

Groetjes Marijke

Marijke
6-7-2012
 Meld misbruik10-6-2012 17:20:19

Oh ja, kleed is bij mij van Creations of leijten.

cindy
22-9-2012
 Meld misbruik10-6-2012 18:13:56

Vind het zo erg voor jou dat je zo behandeld bent en dat op je eerste pasbeurt,maar de moed niet laten zakken en zoals je hierboven al kunnen lezen hebt,ze zijn niet overal zo onbeleefd hoor.
Gewoon nog verschillende winkels doen tot je echt jouw droomkleedje hebt zenne en met minder geen genoegen nemen,op "jouw" dag mag en moet je stralen!!!!

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik10-6-2012 18:16:43

bedankt allemaal voor de lieve woorden - ik blijf de jacht verder zetten !

freyja
30-6-2012
 Meld misbruik10-6-2012 20:03:15

Inderdaad je niet laten doen door deze ervaring Rebecca! Het is echt niet normaal hoe die verkoopster jou heeft behandeld hoor...
Ik heb +- dezelfde maat als jij en heb mijn jurk gevonden bij bruidskledij Steven. Inmiddels ook al 2x gaan passen, en nog geen enkele keer een ongemakkelijk gevoel gekregen daar. Nog bij het gaan kiezen (werd absoluut niet gepusht, mocht allerhande verschillende jurken passen, geeft je geen slecht gevoel over je "minpuntjes", etc), noch bij de 1e en 2e pas. Bij mij is het ook een Ladybird geworden, en volgens mij zei ze inderdaad dat Ladybird een hele mooie pasvorm heeft.

Ben er zeker van dat het goedkomt!

veerle
30-6-2012
 Meld misbruik10-6-2012 21:54:13

Geen nood Rebecca, ik lees dat je nog bij Cony in Aalter gaat en daar zullen ze je goed ontvangen en zeker kunnen helpen!

Jessica
7-9-2012
 Meld misbruik11-6-2012 8:47:54

En weer een linea waar ze geen manieren hebben. De eerste trouwwinkel is inderdaad een speciaal moment en kan goed begrijpen hoe je je nu voelt. Had ook een eerste onleuke ervaring in zo'n trouwwinkel. Maar twas dan een andere linea en daar moest ik tegen mijn goesting een jurk kopen omdat ik zogezegd te laat was voor een jurk.

Trek het je zeker niet aan! Ik weet dat het moeilijk is, maar kop op! En als je dan die fantastische jurk hebt gevonden, zou ik nog eens naar diene winkel bellen of langsgaan waar keiveel klanten bijstaan om eens goed u gedacht te zeggen!

sarah
24-8-2012
 Meld misbruik11-6-2012 10:22:53

mijn kleedje komt van cony in maria-aalter en mij hebben ze daar supergeholpen! de bazin zelf heeft ook geen maatje 36, dus misschien hebben ze daar dan meer verstand en begrip komt wel goed!!

sofie
20-10-2012
 Meld misbruik11-6-2012 11:03:52

Hoi, ik heb ook een 44 en toen ik ging passen zelfs 48 of 46.
Ik ben ook naar Torhout geweest en daar, je zal je echt beter op je gemak voelen!
De verkoopster is supervriendelijk en je moet je daar echt niet generen. Ze heeft van alle kleedjes meestal een grote maat want ik heb daar alles kunnen aandoen dat ik wou!
Daar ook mijn kleedje gevonden en vrijdag voor de eerste keer mijn kleedje gaan aandoen :-)

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik11-6-2012 11:25:26

Bedankt voor de oppeppers! Ik kijk al uit naar zaterdag !!

Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik11-6-2012 11:34:14

Jeetje wat erg...
Hier ook verre van de ideale maten..
Ik heb m'n kleedje gevonden bij Youniek, in Turnhout.
Héél goed geholpen, echt een vriendelijk mevrouwtje..

Succes met je verdere zoektocht en hou ons op de hoogte!!!!!! :)

Sabrina
29-9-2012
 Meld misbruik12-6-2012 14:34:59

Hey Rebecca,

Mijn kleedje komt ook van Scarpellini. Echt de moeite, zéér vriendelijk en professioneel.
Mijn jurk is eigenlijk strapless maar aangezien ik ook wat bredere schouders heb, vroeg ik om een halter eraan te naaien. Dat doen ze normaal gezien in de meeste winkels.

Ik koos voor een sincerity jurk. Het zijn jurken voor wat rondere bruidjes. Ikzelf heb ook maat 44 en met die jurk leek ik net 20 kg lichter!! Het zijn 'simpele' jurken maar die toch een wow-effect creëren.
http://www.sinceritybridal.com/

Groetjes en geef nooit de hoop op!! :-)

Sabrina

Tessa
30-11-2012
 Meld misbruik9-7-2012 0:43:48

Hey Rebecca,

misschien heb je ondertussen toch al hét kleed gevonden. Anders moet je zeker eens gaan kijken bij Robel in Roeselare.
Na 4 zwangerschappen is mijn tijd in maatje 36 al lang voorbij.Door een buik(je) en brede heupen pas ik nu vooral in maat 46. Ik heb daar verschillende kleedjes gepast:kort, lang,wit,gekleurd,in 1 of 2 delen. Ze hebben ook schoenen,juwelen en lingerie die je kan passen zodat je direct een totaalbeeld krijgt. Maar je bent niet verplicht om dat dan ook te kopen. Ik wilde een rood kleed en heb het daar ook gevonden. Ze waren heel vriendelijk en vroegen ook telkens aan mijn kinderen en partner wat zij dachten.
Ondertussen is mijn eerste pas achter de rug en ze deden helemaal niet moeilijk omdat ik lingerie en schoenen elders gekocht heb. Ik gebruik een ketting van mijn overleden moeder en zowel de naaister als de verkoopster verboden mij om nog een ander juweel te kopen. Het paste perfect.
Echt heel vriendelijk personeel!!En voor elk budget wat wils!

De moed niet opgeven dus,ook voor vrouwen met mooie rondingen bestaat er zeker iets!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info