TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
tine
14-8-2010
|
10-6-2012 17:58:57
ik zou in jouw geval haar zelfs zeggen dat ze geen getuige meer hoeft te zijn, dat het blijkbaar voor haar niet makkelijk is. ik zou gewoon de andere vriendin als getuige vragen
|
|
freyja
30-6-2012
|
10-6-2012 20:34:11
Ik heb inderdaad ook de indruk dat ze wat "moeilijk wil doen"...
|
|
Kristien
1-9-2012
|
10-6-2012 20:49:09
Hoi Sandra, Geen aangename situatie zo een paar maanden voor jullie trouwdag.. Heb je dit soms zo ook al eens letterlijk tegen jouw vriendin gezegd? Zo niet, zou ik dit precies toch doen, dan ben je tenminste van dat slechte gevoel af. Heel misschien heeft ze wel een reden om zo te doen, mensen reageren soms raar als ze met iets zitten. Ik kan wel helemaal begrijpen hoe je je nu voelt, want ik zou totaal hetzelfde reageren, maar uit ervaring weet ik dat je veel energie en vrolijkheid verliest door je zo op te jagen in van die dingen. Het feit dat je met de gedachte zit om een back-up te vragen, zegt al genoeg.. Stel nu dat ze geen duidelijk antwoord heeft, dan zou ik precies iemand anders vragen en haar dit gewoon uitleggen, eerst er goed over praten natuurlijk. Want met stress zitten om zoiets ja, dat is gewoon not done :-) Veel succes! En blijven denken dat het het allemaal absoluut wel waard is! Groetjes Kristien
|
|
Sandra
7-9-2012
|
10-6-2012 21:01:16
Volgens mij is het een beetje afreageren van de problemen in haar eigen relatie...dat kan...maar die kan ik natuurlijk niet voor haar oplossen... Ik heb haar zeker al letterlijk gezegd dat ik het veel leuker zou vinden, mocht ze van 's ochtends meegaan en gewoon bij mij zijn, maar dat gaat blijkbaar oor in en oor uit! Het laatste is er zeker nog niet over gezegd :-) en ik wacht haar reactie ook wat af de komende dagen...
Mijn pas is op 7 augustus, tegen dan zal ik er wel uit zijn of ik een back-up vraag of niet...want stress kan ik missen :-)!
De andere vriendin die nu wel mee gaat stuurde vrijdag via sms 'you'll be the star of the day' - inderdaad ja :-)!
groetjes!
|
|
nancy
14-9-2012
|
10-6-2012 21:26:08
Hey Sandra,
Dat is niet leuk om te lezen en duidelijkheid is idd wel het belangrijkste voor jou hé!!
Ben wel blij voor jou dat een andere vriendin dan wel spontaan voorstelde om mee te gaan! Er niet teveel mee inzitten en inderdaad even afwachten tot je tweede pas en inderdaad het is jullie dagje en stralen zul je doen
Groetjes, Nancy
|
|
rafa
6-5-2011
|
10-6-2012 22:04:18
hei hei... het is zeker niet leuk als je het zo leest, maar misschien heeft je vriendin echt wel een rede waarom ze absoluut niet meer naar uw kapper (haar vorige kapper) wil gaan, heb je daar al eens achter gepolst, zonder uwe trouwdag erbij te betrekken? gewoon eens vragen wat er eigenlijk aan de hand is, zonder u meteen af te vragen waarom ze haar taak als getuige niet tegoei wilt doen? zelfde bij visagiste, ze wilt haar laten schminken, maar dan vind ik het ook beetje terecht als ze ook een proefmake up laat doen, jij wilt stralen op uwe dag, maar zij wil ook dat het goed eruit ziet bij haar, mijn zus is bij mijne trouw ook meegeweest voor een proefmake up, toen ik voor mijne proef ben geweest, zo wist de visagiste ook heel goed wat zij wou, zonder op die dag nog alles moeten uit te zoeken, is al hectisch genoeg. want je stelt je de vraag, of zij van u denkt dat jij een prutser zou nemen voor u make up, maar uiteindelijk heeft iedereen zijn eigen smaak, en misschien vind jij dat een heel goei visagiste, maar daarom is die niet goed voor je getuige, dus wat dat betreft zou ik haar zeker die proef make up gunnen, zonder er verder over na te denken...
een 2e getuige vragen omdat je schrik hebt dat je eerste getuige je laat hangen op je trouwdag, vind ik er persoonlijk echt wel over hoor!!!
ik vind dat je eerst eens 'rustig' met je vriendin moet praten over alles: kappersbeurt, visagiste beurt... maar boos zijn omdat ze niet met je naar de kapper gaat? waarom mag zij niet gewoon naar haar eigen kapper gaan? is zij een slechte getuige omdat ze haar eigen kapper heeft (oei dan was ik vorige maand ook een slechte getuige, want ben ook naar een kapper geweest dan mijn vriendin die trouwde...), erna kan ze toch gewoon naar de plaats van schminken komen, zo hebben wij het vorige maand ook gedaan, en daar gewoon samen komen, om de rest van de dag goed verder in te zetten...
ik kan hier nu een hele andere kijk op hebben, maar ik vind nog altijd, je getuige kies je zelf, maar vind niet dat jij bepaald wie haar haren doet, of schminkt of wat dan ook.. en daarom is zij niet direct een "slechte getuige"
nu ja dit is mijn mening... sorry
|
|
Sandra
7-9-2012
|
11-6-2012 8:20:13
Zoals ik in mijn post al zei, mag iedereen inderdaad kiezen waar ze naar de kapper gaan. Maar als zij maanden aan een stuk zegt mee te gaan...en dan ineens afhaakt (omdat de afstand te ver is) en mijn dagplanning moet wijzigen voor haar eigenlijk...dan krijg ik de kriebels :-). Maar bon, ze gaat waar ze wil...heb het naast mij neergelegd hoor, wil er mij gewoon niet meer druk in maken!
En qua make-up...zij draagt buiten mascara nooit make-up...en ze heeft zeker recht op een proef. Al ben ik zeker dat ze de proef dan weer niet goed zal vinden...maar ook daar - ze doet maar :-). Zo lang ze op tijd aan het gemeentehuis staat om te tekenen is het goed.
En de reden voor dit alles is volgens mij echt gewoon jaloezie...misschien moet ze zelf maar trouwen é, kan ze ook is in het middelpunt van de belangstelling staan :-). Het feit dat ik haar een gans weekend niet gehoord heb, zegt voor mij genoeg...ik laat ze gewoon een beetje doen nu.
Maar ik weet wel zeker dat ik mij 's ochtends enkel wil laten omringen met 'vriendinnen' die het goed menen met mij en die oprecht gelukkig kunnen zijn!
groetjes
|
|
Heidi
7-7-2012
|
11-6-2012 8:59:11
Ik zou gewoon is goed babbelen met haar... en haar niet zozeer bestempelen als getuige die haar "werk" niet goed doet... Alles heeft meestal een reden, en dat heeft niet altijd met het huwelijk te maken... haar als "jaloers" bestempelen is nogal kort door de bocht als je niet weet waarom ze zich zo gedraagt...
|
|
rafa
6-5-2011
|
11-6-2012 10:32:26
heidi, dat vind ik er ook van... niet alles (ookal denkt elke bruid dat, ik was ook zo) draait rond de trouw.. voor hetzelfde is er echt iets bij je vriendin/getuige praat er gewoon eens over, op gemakske met een koffieke ofzo, en wees in eerste plaats ook haar vriendin, en niet enkel degene die trouwt...
|
|
Sandra
7-9-2012
|
11-6-2012 10:38:47
Ieder heeft zijn eigen mening é dames... Maar als ik even egoïstisch mag zijn: 7 september is wel ONZE mooiste dag...en die heb ik liefst perfect georganiseerd :-) en dan wil ik geen stress ivm mensen die zich niet aan afspraken houden...
En nu zwijg ik er over :-)
groetjes
|
|
nancy
14-9-2012
|
11-6-2012 17:05:22
Mooie nieuwe profielfoto Sandra,ben nu al benieuwd naar jullie trouwfoto's
|
|
kim
7-7-2012
|
11-6-2012 17:16:13
Hey Sandra,
om zomaar even van getuige te veranderen is moeilijk hé (voor geen ruzies te maken - stress kan je missen!) maar als die andere vriendin wél de moeite doet om met jou mee te gaan naar de kapper, kan je haar mss als 2e getuige vragen? Dan ben je zeker dat er toch één iemand tekent voor je geluk! :)
Enfin, je hebt nog effe tijd, hopelijk draait ze wat bij en doet ze normaal op je mooiste dag!
Groetjes
|
|
Sandra
7-9-2012
|
11-6-2012 22:18:06
@ Nancy: mercikes ;-)!
@ Kim: is inderdaad een optie :-) ik heb nog even tijd om na te denken...:-)
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|