Nu Online
Momenteel zijn er 746 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

huwelijk nicht

11-6-2012 8:40:38
Hoi bruidjes,

daar mijn hoofd al lang op 'trouwen' staat en ikzelf nog even moet wachten, kijk ik al lang uit naar het huwelijk van mijn nicht deze zomer!
Gisteren eindelijk haar uitnodiging in de bus!!! enthousiast maak ik d enveloppe open en voor mij een grote teleurstelling... Mooie uitnodiging, echt waar maar ik en mijn aanstaande worden enkel verwacht voor het dessertenbuffet vanaf 21u30!!!Je hoort dat nu wel vaker dat mensen enkel voor de dessert uitgenodigd worden en oik wil ook niemand zijn budget maken maar ik vind het toch wel heel erg jammer dat de naaste familie dan pas zo laat uitgenodigd worden. Is dat altijd zo laat dan? Daartegen lig ik al bijna te slapen voor tv :-)
Ik geef er dan ook nog eens een dag verlof voor op want ik werk normaal in het weekend... pff!
Ik zal wel gaan en mijn verloofde begrijpt niet dat ik mij er druk in maak maar wilde hier toch wel even kwijt dat ik het heel jammer vind x x x

kelly
13-7-2013
Meld misbruik

Reacties: 30 | Gelezen: 1773

Ine
4-8-2012
 Meld misbruik11-6-2012 8:50:45

hey
is misschien wel jammer, maar mijn neven en nichten (echt enorm veel) komen gewoon niet ... en dat is inderdaad jammer, maar ik heb meer contact met mijn collega's en dan gaan mensen gaan kiezen .... en we wouden het ook eerst klein en dat is het nu al lang niet meer .... als je een grote familie hebt zal je keuzes moeten maken he.... lig er maar niet wakker van, ze wil je er zeker bij!

dany
16-6-2012
 Meld misbruik11-6-2012 8:53:02

Dat is inderdaad wel een tegenvaller.Probeer het toch positief in te zien en ervan te genieten.
Bij ons zaterdag word de naaste familie en getuigen al verwacht om 10 uur.Om 11 uur gemeentehuis en dan gaan we samen lunchen.Om half 3 kerkdienst en om half 6 receptie met iedereen die ook op het avondfeest komt.Ik vind het leuk dat de meeste mensen vroeg komen,dan kunnen zij alles van onze mooie dag meebeleven.
Groetjes.

kelly
13-7-2013
 Meld misbruik11-6-2012 8:57:44

@ ine; ik heb eigenlijk wel een goei contact met mijn nicht en wij zien en horen mekaar regelmatig, heb zelfs mee haar vrijgezellenavond ineengestoken! maar ja, het is nu zo he

@dany; Waw dat vind ik super!! enne... het is bijna zover
!!!!!!!! Doe dat goe he x x x x x

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik11-6-2012 9:00:08

Oei...ja, als je mee de vrijgezelle hebt georganiseerd, zou ik in uw plaats ook een andere uitnodiging verwacht hebben...
Maar het wordt wel vaak gedaan, de tantes en nonkels voor 'diner' en de kinderen dan, neven en nichten voor het dessert en dansfeest...
Maak er in elk geval een leuk feestje van!!

groetjes

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik11-6-2012 9:07:08

Het wordt inderdaad vaak gedaan. Wij hebben dat niet gedaan, omdat we het een beetje flauw vinden. Zeker als je ook de vrijgezellen mee georganiseerd hebt. Maar heb je veel neven en nichten? Misschien heeft ze wel een goede band met jou, maar met de rest niet zo, en wilde ze niet kiezen tussen neven en nichten die wel en niet mee mogen eten... Jammer, maar het is niet anders!

Ann
28-9-2012
 Meld misbruik11-6-2012 9:13:43

Ik vraag neven, nichten, tantes en nonkels ook pas vanaf dessertenbuffe. Een bewuste keuze bij ons. Mijn zus trouwt ook, wou het ook zoals bij ons, maar schoonmoeder wou de hele familie bij diner, dus zij vragen die dan weer wel. Nu, moest ik vrijgezellen mee georganiseerd hebben, dan had ik ook andere verwachtingen, denk ik!

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik11-6-2012 9:16:44

Wij gaan het eten ook enkel met de heel dichte familie doen.
Dwz: ouders, schoonouders, broers & zussen met hun partner & kinderen, getuigen. Dus geen tantes, nonkels, neven en nichten.
Maar ik wil het eten dan ook wel zo vroeg mogelijk plannen, zodat de avondgasten (dus vanaf het dessertenbuffet) al vanaf 20u kunnen komen. 21u30 vind ik persoonlijk ook nogal laat. Maar dat hangt ook wel wat af van de planning de rest van de dag, denk ik.

Katrien

kelly
13-7-2013
 Meld misbruik11-6-2012 9:22:44

@sandra; zal wel lukken, heb nog tijd om het te laten zakken he...
@eline; wij hebben er ook aan gedacht maar ik vond niet dat ik dat kon maken, iedereen moet toch eten he :-)
@ann; leuke woef :-)
was dat dan ook zo laat bij jullie? werden de neven en nichten ook pas vanaf 21u30 verwacht?

kelly
13-7-2013
 Meld misbruik11-6-2012 9:25:23

@katrien; goed dat jullie dat dan vroeger plannen want 21u30 vind ik echt laat

Nicky
1-1-2023
 Meld misbruik11-6-2012 9:36:17

Oei, wij doen ons diner met de naaste familie, en voor ons zijn dat mama's, papa's, broers, zussen, oma's en opa's om 17u. Tantes, nonkels, neven en nichten worden ook pas verwacht op het dessertenbuffet om 19u30... Vind je dat echt zo vreemd?

Bea
6-7-2013
 Meld misbruik11-6-2012 9:44:43

Hallo,
Bij ons komen neven en nichten ook voor dessertbuffet en dansfeest maar ik ga het eten (bbq) vroeg doen. Meer omdat mijn ouders en tantes al oud zijn en ik anders vreesde dat zij er niet veel aan zouden hebben. Het dansfeest zal zeker al vroeg beginnen (19u30u drankje en rond 20u30 openingsdans). Ik wil inderdaad genoeg tijd om met mensen te praten. Maar ik moet zeggen dat mijn budget zo wel serieus hoger komt te liggen omdat je veel meer uren drank hebt te betalen. Het is alsof je 2 feesten doet. Ook al doe je 2 bescheiden concepten. Dus ik kan wel begrijpen dat mensen een andere keuze maken. Ik tracht zoveel mogelijk mijn zin te doen met het vragen van mensen zo vraag ik 1 nicht van mijn aanstaande ook voor de bbq en 1 tante ook voor het dansfeest terwijl andere na de bbq naar huis "moeten", maar dat is misschien in veel families niet evident. We zijn al 23 jaar samen en dan kan je al is meer je goesting doen (ze mogen blij zijn dat we toch nog een trouwfeest geven :))
Waarschijnlijk is er geen afwijzing in het spel maar denkt ze in categorieën van neven en nichten, collega's en dergelijke

Ann
28-9-2012
 Meld misbruik11-6-2012 9:49:26

Merci! :-) De leuke woef, aka Olli, mag onze ringen brengen :-) Bij ons wordt de familie, vrienden, ...verwacht om 20.30u. Om 21.30u volgt speech 22u dessertenbuffet 3u openingsdans Anders wordt het te laat naar mijn gevoel :-)

kelly
13-7-2013
 Meld misbruik11-6-2012 9:57:03

hallo,

bij ons is het de bedoeling dat de naaste familie zoals ouders, grootouders, boers en zussen, meter en peter en de getuigen vanaf 's morgens aanwezig zullen zijn zodat ze de hele dag met ons kunnen mee beleven. De rest van de familie wordt verwacht voor hat avond eten (bbq) rond 7 uur, wij vinden het eigenlijk een beetje raar om de rest alleen maar voor het desserbuffet te vragen. maar dit is natuurlijk iedereen zijn eigen mening. maar omdat je toch een hechtere band hebt met haar en de vrijgezelle mee georganiseerd hebt zou ik ook wel teleur gesteld zijn.

Emilie
25-8-2012
 Meld misbruik11-6-2012 9:59:16

Hoi Kelly

Ben je dan wel zeker dat je de juiste uitnodiging hebt ontvangen?
Wij hebben vorig jaar een uitnodiging ontvangen voor de ganse dag, terwijl het eigenlijk de bedoeling was voor enkel het dansfeest.

Misschien kan je wanneer je bevestigt erbij zetten dat je bevestigt voor het dansfeest of even checken met de familie waarop zij uitgenodigt zijn?

Groetjes

Emilie

Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik11-6-2012 10:35:31

Ik vind dat eerlijk gezegd niet zo verwonderlijk, en het is zeker iets dat wel vaker gedaan wordt... Alles hangt natuurlijk ook af van de grootte van je familie... Wij hebben de volledige familie uitgenodigd, maar ik heb bv. maar 2 nichten, dus dat geeft zowieso niet het grote verschil...

Verder vind ik 21u30 eigenlijk niet zo laat... 'k Denk dat wij gemiddeld gezien nog niet vroege naar een dessertenbuffet + dansfeest geweest zijn, dus ik zie daar geen graten in.. Bij ons waren ze zelfs pas uitgenodigd om 22u, voor het dansfeest en midnight snack, wat ik eigenlijk ook nog goed te doen vind... Wat uiteindelijk, als je eens een stapje in de wereld gaat zetten, hoe vaak gebeurt het dan dat je zelfs om 22u al ergens bent? De meeste discotheken of feestjes in't algemeen zijn dan vaak zelfs nog niet open of nog maar net bezig...
Groetjes,
Veerle

Karen
18-8-2012
 Meld misbruik11-6-2012 11:03:05

Wacht tot je zelf ooit een gastenlijst moet opstellen en je budget in de gaten moet houden als je een grote familie hebt... meoilijk hoor om voor iedereen goed te doen...

kelly
13-7-2013
 Meld misbruik11-6-2012 12:03:04

Ik begrijp het wel, voor iedereen goed doen kan je nooit!
ik was toch blij het hier even te kunnen delen en ook de uiteenlopende recties te lezen, is toch altijd een geruststelling...
@kelly; hihi, de kelly's trouwen op dezelfde dag
@emilie; ja, wie weet, ikke aant zagen voor niks haha
@karen; onze gastenlijst krijgt ook al vorm ze

Emy
30-6-2012
 Meld misbruik11-6-2012 12:25:55

bij ons ook dessertenbuffet vanaf 21u30, maar neven heb ik wel op avonfeest vanaf 19u gevraagd omdat we veel contact hebben onderling (meer dan met tantes en nonkels)

maar ik denk wel dat wij het anders zouden doen als we van 0 zouden beginnen: een soort van groot dansfeets en dessertenbuffet en alleen de suite (ouders, broers, zussen en getuigen) voor het eten laten komen (en dat dan ergens in een resto of zo doen)

en het is inderdaad een hele hap uit het budget eh. Dus als jullie met een grote familie zijn, dan snap ik dat wel... (en 2 jaar geleden ook trouw van neef gehad en die hebben ons ook op avondfeest zelf gevraagd (met eten bij) dus ja, dan kan je ook al moeilijk iets minder doen)

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik11-6-2012 12:29:50

Heyhey,

Het wordt inderdaad tegenwoordig regelmatig gedaan maar ikzelf zou ook super teleurgesteld zijn hoor! Wij vinden persoonlijk ook dat alle dichte familieleden (tot neven en nichten) naar het volledige avondfeest zouden moeten komen, dus wij hebben dan ook iedereen gevraagd, ook al hebben wij beiden een grote familie. Enkel de kinderen van de nichten en neven vragen we niet omdat die nog heel klein zijn.

Groetjes!

Evelien

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik11-6-2012 12:46:37

Onze eigen trouw was heel anders ingedeeld, dus daar ga ik nu niet mee vergelijken, maar wat we hier in de (schoon)familie al hebben meegemaakt:

- nonkels en tantes voor diner en dansfeest, neven en nichten alleen voor dansfeest (met receptie-hapjes en een kaastafel), vanaf 21u ongeveer denk ik
- nonkels en tantes voor receptie en avondfeest (inclusief diner), neven en nichten alleen voor receptie (2 uur, in de namiddag)
- nonkels en tantes voor avondfeest (inclusief diner), neven en nichten niet

En bij mijn eigen neef waren mijn partner en ik ook niet uitgenodigd. Ik weet verder niet wat voor feest zij hebben gegeven en of dat voor alle neven en nichten was of dat het meer kwam doordat we amper contact hebben met hun.

Ik vind het dus niet raar dat jullie enkel voor het dansfeest met dessertenbuffet zijn uitgenodigd, maar ik begrijp je teleurstelling wel en ik zou het zelf ook wat laat vinden.

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik11-6-2012 13:05:07

Goh, bij ons is de hele familie incl. nichten en neven en tantes... uitgenodigd voor de hele dag. Ik zou het raar vinden moest ik hun enkel voor de avond uitnodigen, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Lilabluestar
14-7-2012
 Meld misbruik11-6-2012 14:13:41

Hier gaan we enkel met de suite (ouders, grootouders, broers en zussen, getuigen) op restaurant en nadien wordt iedereen uitgenodigd op ons dansfeest. Die begint om 20u30 en er zullen wat hapjes en een middernachtssnack voorzien zijn. Tantes, nonkels, neven en nichten mogen in de namiddag, na de kerk, ook nog even mee voor een toost met cava en een broodje.
Ik vind dat iedereen zelf moet kunnen beslissen hoe ze hun geld spenderen. Niet iedereen heeft evenveel of krijgt evenveel. Mensen die vinden dat ze onterecht behandeld worden op ONS feest, hoeven helemaal niet te komen.

tima
8-9-2012
 Meld misbruik11-6-2012 14:31:36

tja die gasten lijst en verdeling iedereen heeft er zijn mening (en zijn budget) over .
Hier vonden mijn ouders en verloofde het raar om mensen nog uit te nodigen voor dessert buffet ik zag dat wel zitten zeker budget gewijs .En ik begrijp ook je teleurstelling ik zou ook denken dat ik als vrijgezelle meisje heel de avond zou zijn uitgenodigd (normaal wordt dit zo gedaan ) maar ja wie weet eten zij enkel met grootouders ,ouders, broers en zussen ?
En over de vraag goede band tja kmoet eerlijk zijn dit vind ik het moeilijkste soms want voor de 1 betekend die ene vriendschap meer dan voor de andere . Een ex klant van de de zaak (wij hebben dit nog in bijberoep uitgebaat) trouwt , meer dan eens zwaaien of een berichtje komt er niet van. de bruid heb ik al ws 3 jaar niet meer gesproken ( behalve nu eens om te vragen hoever ze stonden maar blijkbaar goede herinneringen aan ons want wij zijn uitgenodigd voor heel het feest dus ja das weer een koppeltje bij op onze gasten lijst

Raïssa
28-12-2012
 Meld misbruik11-6-2012 14:58:19

Tjah, ik zou graag iedereen uitnodigen voor de ganse avond met eten en al maar budgettair is dit voor ons niet haalbaar. En ik wil dan niet beginnen besparen op drank of gasten. (en wachten is ook geen optie )
Dus hier receptie voor de verdere kennissen, eten met ouders-grootouders-broers/zussen en partners (2 ervan zijn onze getuigen), korte receptie gevolgd door desserts + trouwfuif vanaf 21u-21u30 (exacte startuur hiervan zijn we nog aan het bekijken).
Maar onze vrienden en mede-vrijgezellevierders weten nu wel al hoe alles gaat verlopen en zullen dus niet voor verrassingen komen te staan...

Eline
23-6-2012
 Meld misbruik11-6-2012 20:25:53

Gho, mijn nichten organiseerd mee mijn vrijgezellen maar mijn neven en nichten (10 in totaal) heb ik ook enkel voor het dessertenbuffet uitgenodigd. Ik ben van mening dat "de jonge garde" er geen probleem mee heeft om iets later te komen. Tantes en nonkels komen wel mee eten. Het is ook door budgettaire redenen dat ik mijn neven en nichten niet voor het eten uitnodig. Ieder doet wat hij wil natuurlijk he.

Ann
9-6-2012
 Meld misbruik12-6-2012 5:37:55

Ik zou eerlijk gezegd ook teleurgesteld zijn. Als je mee vrijgezellen organiseert, dan denk ik wel dat je een goeie band hebt. wij hebben dessertgasten om 21 u gevraagd, ik vond dat de limiet.
Wij zijn wel op zaterdag getrouwd en ons feest begon al om 18u.

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik12-6-2012 14:31:54

Goh, ik weet dat eten veel kost, en dat iedereen moet puzzelen voor zijn of haar budget. Maar ik heb toch ook al trouwfeesten gezien waar een deel van de gasten heel chique eten kreeg, en dan daarna een ander deel, zoals neven en nichten mocht komen voor de dessertjes. Dan vind ik het veel leuker om een iets meer bescheiden diner te hebben waar iedereen bij kan zijn. Daar hebben wij voor gekozen, en er komt ook véél familie hoor. Als je enkel eet met de ouders/broers en zussen vind ik het iets anders, vooral als daarna het feest vroeg kan beginnen.

Iedereen doet wat hij of zij wil, maar zeker als je mensen voor het eten naar een ceremonie/receptie vraagt en daarna naar het avondfeest, vind ik dat je ook wel eten hoort te serveren.

virginia
5-1-2013
 Meld misbruik15-6-2012 11:35:55

Wij hebben een vrij grote familie en komen met hen alleen aan 85 man.
We hebben er dan ook voor gekozen om bijna enkel familie te vragen. verder drie vriendenkoppels die wij al zeer lang kennen en ook bevriend zijn met de familie. geen verre vrienden/collega's/kennissen... Op die manier geen nood aan een eerste/tweede receptie ofzo. Zij komen allen naar receptie/diner/dansfeest. Dat was voor ons het allerbelangrijkste.
Dat is het natuurlijk eh, ieder heeft zo zijn prioriteiten en doet wat zij 'juist' vinden.
Besparen op andere zaken om sommige dingen weer groter te zien.. Bruiden zijn toch echte managers, neen?

kelly
13-7-2013
 Meld misbruik15-6-2012 16:44:14

Ja wij bruiden moeten eigenlijk een diploma krijgen!!! hihi!!!!
De rest van de familie heeft ondertussen ook hun uitnodiging gekregen, mijn papa wordt wel op het diner verwacht en die stoort zich er wel aan dat hij dan niet naast mij kan zitten, die is alleen dus ja... Mijn andere nonkel kan ook niet goed volgen dus ik voel me niet abnormaal dat ik teleurgesteld was.
Ik heb me ondertussen al met het idee verzoend hoor, vind het nog steeds jammer maar niks aan te doen he!
Wij gaan het eten bescheidener houden en dat iedereen kan komen.
Ja duur zal het nog zijn maar als je geen geld wil uitgeven, kan je beter in alle stilte trouwen of heel beperkt.
Ik kan zelf moeilijk onderscheid maken en wil ook geen trouwfeest 'in stukken' maar ieder zijn keuze, ik begrijp dat.
Als de bruid en bruidegom maar gelukkig zijn met hun keuze denk ik dan!

Kelly
13-7-2013
 Meld misbruik25-8-2012 23:31:16

Hihi, inderdaad allemaal Kelly's die op dezelfde dag trouwen :-) Wat grappig en leuk

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info