Nu Online
Momenteel zijn er 361 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Aaargh ouders!

13-6-2012 13:14:14
Hoi bruidjes!
even mijn frustratie hier kwijt...
vorige week gingen we naar mijn ouders op bezoek en waren we aan het praten over de trouw.
Waar het gesprek al vlug ging over het vervoer naar de kerk, wij hebben een ceremoniewagen via kennissen maar omdat we het nogal duur uitvallen vinden om nog extra auto's te gaan huren voor die dag, ging de rest van de suite met hun eigen auto naar de kerk. (we moeten wel redelijk wat km's doen van Harelbeke naar Wingene waardoor de prijs nogal vlug de hoogte in gaat van die ceremoniewagens)
mijn vader begon dus uiteindelijk weer te zeuren over dat het jammer is dat we zo geen bus huren want dat het leuker is om zo naar de kerk te gaan...het zelfde zeurliedje iedere keer dat we hen zien dus...
hij wil niet met zijn eigen auto naar de kerk omdat hij een taxi wil nemen s avonds van de feestzaal en hij op zijn gemak wil zijn heel de dag. Dat versta ik wel dus hadden we de oplossing dat mijn ouders konden meerijden met mijn schoonouders, die een grote wagen hebben.
Begint hij dan opeens niet te zeggen vorige week dat hij zelf vervoer geregeld heeft, wij vallen compleet uit de lucht, wisten van niets.
Als we vragen aan hem: 'aja en hoe ga je er dan geraken?' zegt hij doodleuk: 'je moet je er niets meer van aantrekken, wij hebben dat hier geregeld, we gaan er zelf geraken, dat we van niemand moeten afhangen'.
Toen begon ik al redelijk kwaad te worden want: hallo, wij moeten dat wel weten hé, wij plannen een trouw! Dan zou ik toch graag weten hoe zij naar de kerk geraken.
Uiteindelijk zei hij dan dat zijn buur hen zou rondrijden naar de kerk. Maarja wel mits een fitse betaling hé, want die mens doet dat voor niets niet hé! Hupla nog ne stek onder water...
Het is al niet de eerste stek onder water en stilletjesaan begin ik dat beu te worden dat ze hen niet kunnen aanpassen aan hoe wij onze trouw gaan organiseren...zucht...een trouw plannen moet zogezegd leuk zijn, maar ik begin gewoon bang te worden om nog over onze trouw te beginnen als we bij hen zijn...want wat gaat het volgende zijn waarover ze gaan zagen? :(

Delphine
4-5-2013
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 1831

Lynn
1-6-2013
 Meld misbruik13-6-2012 13:23:33

Hi Delphine!

Zo herkenbaar - behalve dat het bij mij vooral mijn schoonouders zijn die me grijze haren bezorgen.. Als je de magic hebt gevonden om kalm te blijven, laat het me weten want ook ik sta momenteel op ontploffen ;-) en 't ergste van al is, we moeten het nog bijna een jaar aanhoren hé ;-)

Een even gefrustreerd bruidje

Silke
6-10-2012
 Meld misbruik13-6-2012 13:30:11

Als hij allen samen met een bus wil, moet ie maar sponseren eh ;-)

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik13-6-2012 13:36:35

Gho, bij ons vroeg de schoonmoeder of iedereen van de suite met een ceremoniewagen ging rondrijden want dat vind ze enorm mooi. Toen stelde ze een ceremoniebus voor. Allemaal heel erg mooi en als we het budget hadden deden we dat ook, maar ik heb hun gewoon gezegd dat iedereen met een eigen wagen rijdt en dat we deze wel zullen versieren zodat men ziet dat ze erbij horen. Nu, in jouw situatie. Ik zou hem gewoon laten doen. Als hij extra wilt betalen voor vervoer die dag omdat hij niet zelf wilt rijden, laat hem dat maar doen. Hij zal wel inzien dat het praktische problemen zal leveren en dat hij beter met eigen wagen of die van de schoonfamilie was geweest. Maar ik zou daar dus niet teveel mee inzitten. Wat ik heb geleerd doorheen de hele voorbereidingsperiode is dat het dat allemaal niet waard is. Ik ga me van niets meer aantrekken. Komt er iemand niet, dan is het zo; komen er onredelijke vragen, dan is dat zo; zijn er mensen die moeilijk doen, dan is dat weer zo. Met andere woorden: je zult dit meerdere keren meemaken!! Ik ben iemand die niet onmiddelijk rechtuit is tegen iemand (als het om rechtzetten is), maar met de trouw nu heb ik geleerd onmiddelijk te reageren en te zeggen wat wij van plan zijn te doen. Vb. mijn (schoon)familie zouden graag een bruidstaart willen. Wij hebben gekozen voor een dessertenpallet zonder bruidstaart. Hoe jammer ze het ook vonden, dit is onze trouw en we hebben ook onmiddelijk duidelijk gemaakt dat WIJ geen taart nemen! Idd, een trouw plannen zou leuk moeten zijn en ik heb me ook al vaker afgevraagd wie dat heeft verzonnen! Maar nu dat onze dag dichterbij komt kan ik er meer van genieten en trek ik me niets meer aan van al de rest! Groetjes

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik13-6-2012 13:43:53

Hey Delphine
Helemaal niet leuk! Als hij nog eens begint over dat hij de buurman moet betalen, kan je hem steeds zeggen dat met de schoonouders meerijden goedkoper is en de buurman betalen nog altijd goedkoper is dan een bus!
Trouwens (in mijn ogen) ook niet echt lief van de buurman, ik zou mijn buurman gratis vervoeren naar de trouw van zijn dochter!
Onze ouders zijn tot nu toe heel lief en hebben nog geen eisen gesteld hoewel ze een stukje bijleggen. Ik heb ook al geleerd dat mensen die graag zagen altijd wel iets vinden om te zagen dus ik zou mijn mond niet houden over de trouw tegen je ouders maar hen wel van woord dienen als ze ongepaste commentaar geven!
Courage!
Rebecca

Delphine
4-5-2013
 Meld misbruik13-6-2012 13:58:04

Wat ik ook 'ambetant' vind is dat mijn schoonouders wel als eens hebben laten vallen van: en wat wil je dat wij bijdragen aan je trouw? Ze willen iets sponseren, terwijl mijn ouders van niets gebaren. Is dat gewoon omdat ze niets willen geven, of omdat ik er zelf moet over beginnen. Maar nu zit ik wat tussen 2 vuren, want zijn ouders willen wel iets geven maar de mijne zeggen niets erover. Ikzelf heb nooit gezegd dat iemand iets moet geven, dat is hun keuze natuurlijk.
Maar zoals de situatie nu is dan moeten zijn ouders ook niets geven natuurlijk, vind ik maar eerlijk zo...
Maar nu gaat mijn schoonvader daar binnenkort nog eens over beginnen en wordt het weer zo'n moeilijke situatie :s

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik13-6-2012 14:01:50

Mijn ouders betalen ongeveer 1/3 van onze trouw (zelfs mijn grootouders langs mama kant draagt bij), mijn schoonouders betalen niets! We weten zelfs niet of ze iets gaan geven en wat (ben benieuwd)! De werkelijkheid is dat je niets kunt eisen maar wel kunt ontvangen. Bezie het als iets positief dat je schoonouders willen bijdragen. Misschien dat jouw ouders er nog over beginnen, maar ik zou niet weigeren omdat je ouders nog niets hebben gezegd.

sophie
14-7-2012
 Meld misbruik13-6-2012 14:07:54

Hey Delphine, bij ons was dat ook zo. Vanaf de moment dat wij zeiden dat wij gingen zeiden mijn ouders meteen van: het eten is voor ons. Dat was al meteen een leuke verrassing die we kregen en tot vorige maand wisten wij van mijn schoonouders ook niks. Dan heeft mijn hubbie zijn stoute schoenen aangetrokken en tegen mijn schoonmoeder gezegd dat we nog een sponsor zochten voor de drank al lachend gezegd natuurlijk maar zij is daar wel meteen opgesprongen en zei direct van ok dat regelen wij dan wel. Misschien dat zij daar ook een beetje op wachten tot je zelf een ballonetje oplaat, op een lachende manier of zo. En ik zou hen inderdaad ook wel zeggen van kijk als jij een bus wil dan moet je zelf maar mee betalen. DAt is ons budget en daar kunnen wij niet over gaan. Het is wat een voorbereiding en inderdaad niet altijd even leuk! Heb het zelf ook wel ondervinden met een lastige broer die weigert van een kostuum te dragen. Maar soit, probeer er toch consequent tegen te zijn en probeer er toch van te genieten!

Veel succes!

Groetjes Sophie

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik13-6-2012 14:08:47

Delphine, eerlijk gezegd zou ik het aanbod van mijn schoonouders ook niet afslaan. Wij hadden eerst aan onze beide ouders gezegd dat we van hen geen bijdrage wilden en ze waren lichtelijk op de tenen getrapt omdat ze vinden dat dit voor hen wel hoort. Zeg gewoon dat wat ze doen goed is maar dat je niet weet in welke mate je ouders zullen bijdragen (da's het eerlijkst). En je kan dan nog altijd langs je neusweg bij je ouders laten vallen dat de schoonouders een stukje gesponsord hebben.
Man man, wie had ooit gedacht dat wij van zo'n dingen zouden wakker liggen toen we ten huwelijk werden gevraagd?

sarah
18-8-2012
 Meld misbruik13-6-2012 14:15:25

Wij staan ondertussen bijna aan het einde van de voorbereidingen en als ik je een goede raad mag geven: als jullie als koppel een beslissing hebben genomen over iets drijf dan je zin door en negeer insinuaties. Het is jullie dag en jullie willen die dag niet heel de tijd denken: oh hadden we het toch maar op onze manier gedaan. Ik liet mij in het begin ook doen door onze families en gaf nogal makkelijk toe, maar zoals het spreekwoord zegt: als je een vinger geeft willen ze een arm. I.vm. Het betalen: mijn ouders betalen het eten van mijn kant en mijn kleed en alles wat daarmee te maken heeft en mijn schoonouders betalen niets. Onze ouders weten niet van de financiële regelingen van elkaar. Zo komen er ook geen ruzies of discussies. Groetjes

jamina
31-8-2012
 Meld misbruik13-6-2012 14:16:30

Hoi Delphine

Over de geldkwestie zou ik me toch geen zorgen maken, als uw schoonouders willen helpen, laat ze dan helpen, uiteindelijk zijn het de ouders van de ventje :-) en willen of kunnen jou ouders niks geven, daar hebben de schoonouders toch niks mee te maken, denk ik zo... Mijn vader geeft het dubbele van men schoonouders en men mama geeft hetzelfde als men schoonouders (gescheiden ouders) dus uiteindelijk geven mijn ouders 3/4 van de feest en mijn schoonouders 1/4, iedereen mag geven wat hij of zij wil, en ik ga daar ni van wakker liggen...

Over de taxi van uwe papa, nja... ik vind het een veilige oplossing, oke ik zou ook ni graag hebben dat de buurman van men ouders aan de kerk is, ma langs de andere kant, daar ga je toch geen last van hebben, en zo is uwe papa ook relax... en heeft hij een taxi zoals hij wil... ik probeer me echt om niks zorgen te maken, het is nog zo ver weg, en er gaan mss nog ergere dingen gebeuren :-( dus Zen blijven, relax, gewoon laten doen, tegen dat het zover is kan er nog veel gebeuren, en mss komen ze tegen dan zelf wel een leuke oplossing voor het vervoer...

Geniet van de leuke dingen, en reageer niet op de slechte dingen, zo doe ik da ook met men schoonmama als ze me stress wil bezorgen, niet op ingaan, zeggen jaja en lekker uw eigen goesting doen :-)

Veel succes ermee!!

groetjes xx

Jolien
4-8-2012
 Meld misbruik13-6-2012 14:20:51

Hallo,

Wij hebben datzelfde probleem. Ook verre afstanden.
Onze oplossing tot nu toe is dat wij 1 oldtimer (een cremekleurige) voor ons hebben.
En voor de rest van de suite hebben wij allemaal zwarte mercedessen en BMW's.
Wel dezelfde, maar we hebben geluk dat veel mensen uit onze familie zo'n auto's hebben.
Dus ook een goedkope oplossing, auto's lenen van familieleden, chauffeurs kan je altijd vinden (neef, tante, nonkel, vrienden,...) en bij ons zijn het vooral dezelfde modellen auto's, maar als het niet had geweest, was dat ook zo. Zo hoeft er niemand van de ouders, broers, zus zelf te rijden en bespaar je toch ook wel wat centjes uit.

Veel succes en probeer het je niet te hard aan te trekken. Makkelijker gezegd dan gedaan want ik het doe het zelf ook!
Maar probeer er van te genieten om je huwelijk voor te bereiden en laat al de rest maar zeggen!

Groetjes,

Fairytale
8-6-2013
 Meld misbruik13-6-2012 15:26:23

Hier is het ook al ter sprake gekomen, eerst wouden we twee limo's maar dat zou dan op bijna een klein 1000 euro, wat veel te veel is dat ons budget toelaat. Nu hebben we een old timer busje gereserveerd waar max 18 mensen in kunnen. Mijn ouders sponseren een deel van het bedrag van het vervoer.

succes ermee.

Jessica
7-9-2012
 Meld misbruik13-6-2012 15:27:33

heel herkenbaar. Wij betalen ook alles zelf en vonden een bus te duur. Ook al gezaag gehad dat we maar vervoer moeten regelen.

Maja mijn ouders (vooal mijn pa) heeft afgelopen zondag twee man extra gevraagd op het avondfeest en zonder het aan ons te vragen hé. De confrontatie met de papa moet nog gebeuren, want wij waren eerst te verbaasd toen hij het zei. Wij betalen die alleszins niet zelf.
En gisteren ontplofte ik helemaal toen de schoonmama doodleuk op facebook zei dat ze zaterdag en zondag naar Duitsland gaat. Probleem is wel dat wij onze proefsessie in onze feestzaal hebben!!! Het is al 4 maand geboekt en madam is het vergeten!! Ze zei dat ze wel gaat komen, maar geloof er nog niet veel van. Ze klonk al niet enthousiast! :(
Zo zie je maar, hoe erg ouders en schoonouders kunnen zijn.

Lynn
1-6-2013
 Meld misbruik14-6-2012 11:18:36

Hi Delphine

Wij gaan gewoon auto's lenen van de vrienden (hebben vrij veel Audi's) en gaan daarmee een suite vormen. Van in het begin hadden wij al uitgemaakt dat we daaraan geen geld wouden uitgeven, 't is allemaal al kostelijk genoeg. Als je papa per se wilt "gevoerd worden", wel let him be.. Uiteindelijk is het zijn probleem en niet dat van jullie (uiteraard moet hem wel tijdig komen opdagen ;-))

Wat betreft de financiën.. Bij ons was dit ook een heikel punt. Mijn mama had wel al eens laten vallen dat ze gingen bijdragen maar ik wist nooit hoeveel. Ik heb uiteindelijk mijn stoute schoenen aangetrokken en gevraagd om we nu al dan niet op hun bijdrage moesten rekenen (ook gezien het aantal gasten) en wat de grootorde ging zijn. Mijn schoonouders willen de helft v d feest betalen (zonder budgetlimiet ) waar mijn ouders duidelijk een maximum bedrag voor ogen hadden (begrijpbaar). Na vele discussie, betalen mijn schoonouders 50%, mijn ouders 30% en ikzelf 20% van heel onzen trouw. Mijn hubby is hier niet zo gelukkig mee omdat ik het trouwbudget wel heel nauw nu beheer, maar op zich was het mijn droom om te trouwen met alles erop en eraan, en begrijp ik maar al te goed dat mijn ouders niet alles kunnen / willen betalen.

Succes !!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...